beantwoord

NIeuwe simkaart bij nieuw abonnement?

• 3 april 2017
  • 4 reacties
  • 558 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Hallo,

Gisteren heb ik een nieuw abonnement met telefoon (Samsung Galaxy S7 Edge) afgesloten. Ik was reeds klant bij Tele2 (Sim-Only-abonnement), dus heb gekozen voor de optie "Abonnement verlengen". Vandaag heb ik datum en tijdstip van bezorgen per mail bevestigd en in de bevestigingsmail lees ik dat mijn nieuwe simkaart wordt geactiveerd zodra het pakket wordt overhandigd.

Nu vroeg ik mij het volgende af: is het standaard dat bij een nieuw abonnement met toestel een nieuwe simkaart wordt meegeleverd? Voor de S7 Edge heb ik een nano-simkaart nodig en die ik heb ik in mijn huidige toestel nog niet, dus in mijn geval is het noodzakelijk, maar ik heb het tijdens het bestelproces niet als optie kunnen kiezen.

Daarnaast heb ik de volgende vraag: wordt de simkaart tegelijkertijd met de telefoon afgeleverd of wordt deze op een apart moment bezorgd?

Alvast bedankt!

Groet,
Douwe
icon

Beste antwoord door eric 3 april 2017, 15:32

Als er een nieuwe simkaart wordt geleverd, dan komt deze gelijk mee met het nieuwe toestel.
Wel hebben we op het forum gezien dat deze automatische activering niet altijd werkt. Dan blijft de oude simkaart nog actief.
Mocht je die nieuwe kaart echt nodig hebben, dan kun je even telefonisch aan de klantenservice die activatie aanvragen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als er een nieuwe simkaart wordt geleverd, dan komt deze gelijk mee met het nieuwe toestel.
Wel hebben we op het forum gezien dat deze automatische activering niet altijd werkt. Dan blijft de oude simkaart nog actief.
Mocht je die nieuwe kaart echt nodig hebben, dan kun je even telefonisch aan de klantenservice die activatie aanvragen.
Dank voor je snelle antwoord, Eric.

Ik begrijp dat het dus wel gebruikelijk is dat een nieuwe simkaart bij een nieuw abonnement geleverd wordt? Op mijnTele2 zie ik bij mijn besteloverzicht ook dat er een simkaart gereed gemaakt wordt voor mij, maar omdat daar verder geen extra informatie bij staat en ik het tijdens de bestelprocedure niet tegengekomen ben, vraag ik mij af of ik hier echt van uit mag gaan.

Is er misschien een moderator die dit voor mij kan controleren?

Groet,
Douwe
Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met een medewerkster van Tele2 en zij kon bevestigen dat de simkaart tegelijkertijd met de telefoon geleverd wordt.
Reputatie 4
Badge
Hoi DB87,

Aangezien je aangeeft dat je vraag is beantwoord sluit ik nu je topic. Mocht je nog vragen hebben dan mag je hier een nieuw topic voor openen.

Mark