Nieuwe buitenland 4g roaming pagina

  • 2 July 2020
  • 29 reacties
  • 2614 x bekeken

Reputatie 5

Ja het is toch bijna zover, nieuwe klanten komen al op deze website terecht:

https://www.tele2.nl/klanten-service/mobiel/buitenland/tarieven-dekking

 

Hier kunnen klanten al zien waar ze 4G hebben in het buitenland net zoals T-mobile, let op dit is alleen voor klanten die al naar het nieuwe systeem gemigreerd zijn.

 

https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/buitenland/ ga je hier naar toe via de officiële wijze, krijg je een popup waar je jouw 06 nummer moet invoeren. Wordt je naar de nieuwe tarieven met 4g pagina gestuurd zit je op het nieuwe systeem en zou je in theorie 4G Roaming moeten hebben.

 

 

 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

29 reacties

Reputatie 7

Ik zag deze op Tweakers ook voorbij komen. Heb je al geprobeerd in welke groep je zit?

Reputatie 5

Ik zag deze op Tweakers ook voorbij komen. Heb je al geprobeerd in welke groep je zit?


De oude groep helaas.. ben ook op 6 mei precies weer klant geworden, je zit pas op het nieuwe systeem als je na 6 mei klant bent geworden.

Reputatie 7

Oei, net 1 dag te vroeg. Als nieuwe klanten al 2 maanden in het nieuwe systeem zitten, dan zal migratie vast niet lang op zich laten wachten. Als de eerste batch(es) gaat, dan lees je er vast al snel over op bijvoorbeeld Tweakers of dit forum. Heb je al een buitenland trip gepland staan?

Reputatie 5

Heb je al een buitenland trip gepland staan?

Wel wat uitstapjes ja, daarbij is 4G eigenlijk handig/must ivm dat het 3G netwerk in die landen te wensen laat.

Reputatie 6

Bekijk ook de dekkingskaart eens van het land/stad/dorp waar je naartoe gaat. Dan weet je ongeveer wat je te wachten staat.  In NL is de algemene dekking zeer goed, in vergelijk met de meeste buitenlanden. En 4G wil niet altijd zeggen dat je daar snelle up/down snelheden hebt. Een dual sim toestel is wel handig als je het slecht treft, ter plekke aanbeland :-)

In de negorij van bergachtige binnenlanden heb ik weleens noodgedwongen een wifi verbinding in een cafe of restaurant moeten maken.

Reputatie 7

Ik zie dat sms naar het buitenland flink duurder is op het nieuwe overzicht. Erg vreemd, want dat zou een eenzijdige wijziging van de voorwaarden betekenen.

Reputatie 6

Inflatiecorrectie? https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/prijsverhoging-providers-2020#:~:text=KPN%20verhoogt%20per%201%20juli,de%20Hussel%2Dabonnementen%20blijven%20hetzelfde.

 

 

Ook grappig Teke2

 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/prijsverhoging-bij-tele2/

 

Maar het blijft een ramsh zaak. Ik heb allang gekozen voor *oufone op het K*N netwerk. Betrouwbaar, goeie service en roaming op de beste buitenlandse netwerken. Jammer dat het zo gelopen is want ik was overgestapt op Tele2 a vanwege de prijs en b omdat ze een nieuw 4G aan het opzetten waren. Vrij spoedig na de aanmelding was dat het geval en was prima 4G en later 4G+ hier in het stedelijk gebied in Noord-Nederland. 

Reputatie 7
Badge +12

Ik zie dat sms naar het buitenland flink duurder is op het nieuwe overzicht. Erg vreemd, want dat zou een eenzijdige wijziging van de voorwaarden betekenen.

Staat misschien iets over in de communicatie als je naar het nieuwe systeem wordt overgezet. 

Reputatie 7
Badge +12

Ook grappig Teke2

 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/prijsverhoging-bij-tele2/

KPN haar kabel netwerk wordt niet meer door de ACM gereguleerd wordt. Overheid probeert opnieuw onder marktmonopolie te krijgen met Ziggo maar moet wetgeving voor worden aangepast. Algemeen prijs niveau gaat omhoog door hogere KPN wholesale prijzen.

Reputatie 7

Ik zie dat sms naar het buitenland flink duurder is op het nieuwe overzicht. Erg vreemd, want dat zou een eenzijdige wijziging van de voorwaarden betekenen.

Staat misschien iets over in de communicatie als je naar het nieuwe systeem wordt overgezet. 

Kan ook alleen voor nieuwe klanten en verlengingen gelden natuurlijk.

Reputatie 5

Bekijk ook de dekkingskaart eens van het land/stad/dorp waar je naartoe gaat. Dan weet je ongeveer wat je te wachten staat.  In NL is de algemene dekking zeer goed, in vergelijk met de meeste buitenlanden. En 4G wil niet altijd zeggen dat je daar snelle up/down snelheden hebt. Een dual sim toestel is wel handig als je het slecht treft, ter plekke aanbeland :-)

In de negorij van bergachtige binnenlanden heb ik weleens noodgedwongen een wifi verbinding in een cafe of restaurant moeten maken.


Je merkt nu iets aan waar het niet overgaat, tuurlijk is het bekend dat het 4G netwerk beter is dan onze buurlanden maar daar gaat het niet over.

Ik heb het nogmaals over het 4G roamen, 3G netwerken zijn bar slecht bijvoorbeeld in Duitsland dat je continue op 2G zit, maar op die zelfde locatie heb je 4G beschikbaar maar daar mag je dus niet op roamen. 4G dekking is een heel stuk hoger dan 3G die steeds minder wordt.

Reputatie 5

Ik zie dat sms naar het buitenland flink duurder is op het nieuwe overzicht. Erg vreemd, want dat zou een eenzijdige wijziging van de voorwaarden betekenen.

Tja volgens mij mogen ze dat helaas gewoon doen, kijk je voorwaarden maar eens.

Reputatie 7

Ik zie dat sms naar het buitenland flink duurder is op het nieuwe overzicht. Erg vreemd, want dat zou een eenzijdige wijziging van de voorwaarden betekenen.

Tja volgens mij mogen ze dat helaas gewoon doen, kijk je voorwaarden maar eens.

Nee nee, eenzijdig voorwaarden aanpassen zorgt er voor dat het voor de gebruiker opzegbaar wordt, zonder contractverplichting. Dat gaat Tele2/T-Mobile natuurlijk nooit doen, dus ik verwacht dat de nieuwe tarieven alleen gelden voor nieuwe klanten en verlengingen.

Reputatie 5

Hi, ik snap dat jullie hier meer duidelijkheid over willen hebben. Dit ben ik aan het uitzoeken. Zodra ik meer te weten ben gekomen zal ik dit gelijk met jullie delen! 

Groetjes, 

Rox

Reputatie 5

Hi, ik snap dat jullie hier meer duidelijkheid over willen hebben. Dit ben ik aan het uitzoeken. Zodra ik meer te weten ben gekomen zal ik dit gelijk met jullie delen! 

Groetjes, 

Rox


Dat zou fijn zijn, binnenkort over de grens en dan is 4G eigenlijk wel erg handig om bereik te hebben. Maar heb zo het gevoel dat het lang kan gaan duren.

Reputatie 7
Badge +8

Vrijdag had ik nog geen 3G maar Edge bij O2 in Duitsland. Dus dat geeft nog weinig hoop! 

Reputatie 7

Vrijdag had ik nog geen 3G maar Edge bij O2 in Duitsland. Dus dat geeft nog weinig hoop! 

Die 4G roaming in de EU heb je pas nadat je als klant bent gemigreerd.

Reputatie 3

In de App Store staan nu 2 apps van Tele2, de oude en een nieuwe. In die nieuwe staat als je na 6 mei klant bent geworden of je hebt een mail gehad dat je bent overgezet naar het nieuwe netwerk dan is deze nieuwe app voor jou. Dus het is wachten op de mail en mensen die na 6 mei een abonnement hebben afgesloten zitten waarschijnlijk al op het netwerk van T-Mobile en hebben ook 4G in het buitenland.

Reputatie 5

Vrijdag had ik nog geen 3G maar Edge bij O2 in Duitsland. Dus dat geeft nog weinig hoop! 


Klopt maar wil je nu 4G hebben moet je na 6 mei een compleet nieuwe klant geworden zijn. Bestaande worden gemigreerd.

Reputatie 7
Badge +8

Dus maar afwachten. Na 18 jaar ben ik geen nieuwe klant meer! 

Reputatie 5

Hey guys, zoals beloofd zou ik terugkomen met een update. Allereerst bedankt voor dit signaal. In de informatie op Tele2.nl over tarieven staat per abuis onjuiste informatie. Het betreft de twee tarieven voor bellen en sms-en naar overige landen, waarmee wordt bedoeld: landen buiten de EU, niet zijnde de USA. Deze informatie wordt gecorrigeerd naar de juiste, lagere tarieven. De mensen die dit betreft zullen hierover persoonlijk worden benaderd.

Groetjes, 

Rox

Kan niet wachten. Kreeg vorige week een mail waarin werd gezegd: volgende week.

Vandaag een mail: gaat helaas nog even duren.

App doet het niet meer. En 3G in UK is huilen…

Ik doe maar een schietgebedje 🙏😂

Reputatie 7

Kan niet wachten. Kreeg vorige week een mail waarin werd gezegd: volgende week.

Vandaag een mail: gaat helaas nog even duren.

App doet het niet meer. En 3G in UK is huilen…

Ik doe maar een schietgebedje 🙏😂

Als jouw migratie is uitgesteld dan word je vanzelf weer ingepland voor een volgende ronde.

Reputatie 3

Ik kreeg deze mail van Tele2, volgende week word ik overgezet naar het nieuwe netwerk. Ik hoop dat alles goed gaat.

 

 

Precies diezelfde mail heb ik ook gehad.
Maar daarna bericht dat het werd uitgesteld.