beantwoord

Nieuw nummer voordat nummerbehoud in gaat?

• 10 december 2018
  • 5 reacties
  • 165 x bekeken

Goedenavond,

Mijn huidige abonnement bij een andere provider loopt 15/12/18 af.
Mijn nieuwe abonnement (sim only) bij Tele2 gaat 14/12/2018 in.
Echter wordt mij nummer pas vanaf 07/01/2019 behouden.

Krijg ik in de tussentijd een nieuw nummer?
icon

Beste antwoord door eric 11 december 2018, 09:19

Tot de nummerportering ben je klant bij je oude provider. Dat je abonnement liep van 15-12-2016 tot 15-12-2018 wil niet zeggen dat ze de stekker op die datum uittrekken. Het abonnement zou daar actief moeten blijven (en je betaald hen ook) tot 7 januari. Dan gaat het nummer over, wordt de Tele2 simkaart actief en ben je klant bij Tele2.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Nee, je Tele2 abonnement gaat lopen op de dag van de portering. Dus of het abonnement is eerder actief dan je denkt, of de portering is uitgesteld.
Beste Eric, bedankt voor je reactie.
Begrijp ik dan goed dat ik dan in de 3 weken "overstaptijd' geen abonnement heb?
Reputatie 7
Badge +4
Nee, het abonnement gaat in op de dag van de portering. Tot die tijd blijft je oude abonnement bij de oude provider actief.
Wederom bedankt voor de reactie Eric. Echter niet het antwoord waar ik op hoopte. Zoals ik al eerder aan gaf loopt mijn abonnement de 15e af en wordt mijn nummer pas 7 januari overgezet. "Dat is de consequentie van het nummer behouden" aldus mijn huidige provider. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik eventjes geen provider heb en geen telefoonnummer. Ik wil graag weten wat mijn situatie is tussen 15 december en 7 januari.
Reputatie 7
Badge +4
Tot de nummerportering ben je klant bij je oude provider. Dat je abonnement liep van 15-12-2016 tot 15-12-2018 wil niet zeggen dat ze de stekker op die datum uittrekken. Het abonnement zou daar actief moeten blijven (en je betaald hen ook) tot 7 januari. Dan gaat het nummer over, wordt de Tele2 simkaart actief en ben je klant bij Tele2.