beantwoord

nieuw netwerk: geen onbeperkt meer

  • 18 November 2020
  • 29 reacties
  • 1537 x bekeken

Hi iedereen,

Nou zoals ik lees ben ik niet de enige met het probleem dat unlimited data bundelboosters niet meer bijgesmst kunnen worden en je dus vastloopt meermaals per dag. Ineens is dit veranderd, ik heb niets hierover te horen gekregen en ben ook nergens mee akkoord gegaan. 

Tele2 heeft mijn chat afgebroken met de opmerking dat deze werkwijze helemaal niet veranderd is ten opzichte van eerder en dat ze niets konden doen hieraan. Ik lees overduidelijk bij genoeg klanten dat dit dus wel veranderd is, dat ik niet de enige ben met dit probleem, dat het dus niet een tijdelijk foutje is en dat het via de app etc. ruk werkt.

Erg naar dat ze mij doen overkomen alsof ik het fout heb en iets raars vertel. Tele2 heeft mij destijds zelf geadviseerd om genoeg bij te smsen zodat ik niet tussentijds eruit werd gegooid. En ik was mega blij met die oplossing en ik was tot nu toe super tevreden. 

Mijn vraag is daarom: ik zit nog een jaar vast aan dit abonnement, kan tele2 dit zomaar maken? Ik ben hier niet tevreden over en wordt op kosten gejaagd als ik hier ook nog een vaste aansluiting moet gaan regelen.

Daarnaast wil ik vragen of er een provider is waar het anders en beter werkt? 

Alvast bedankt!

 

 

icon

Beste antwoord door eric 18 November 2020, 22:56

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Elke provider heeft tegenwoordig een unlimited product, maar overal werkt het nu hetzelfde. Ook de voorwaarden van Tele2 waren altijd 5Gb FUP per dag en als die op is kun je gratis een 1gb bundel booster bestellen. Als die op is weer een bundelbooster etc.

Dat het systeem een fout had waardoor je zelfs voordat de 5gb op was direct 20 x 1gb kon bijbestellen is met de overgang naar het nieuwe netwerk opgelost.

Als je de data alleen voor je mobiele telefoon gebruikt is 5gb al best een hoop, mocht je toch andere toepassingen, bv thetering of gewoon meer dan de FUP ononderbroken data nodig hebben is een vaste aansluiting met wifi een beter passend product.

Reputatie 7

En het klopt dat je mobiele abonnement bedoeld is om zonder zorgen op je mobiele telefoon data te gebruiken, niet om een vaste internet verbinding te vervangen.

Reputatie 2

 

Antwoord is " Loud en clear" : Wat tele2 onbeperkt noemt is 5GB per dag .

Meer gebruikt wordt met vieze trucjes tegen gewerkt.

Streamen tot je ons weegt .  Grap van het Jaar.

TELE2 is niet onbeperkt en dat is een feit.

 

Ik kijk twitch op mij mobile en 1uur kijken = 1.5 GB.Maar volgens fanboys van tele2 dat mag niet.

 

Reputatie 2

Hi iedereen,

Nou zoals ik lees ben ik niet de enige met het probleem dat unlimited data bundelboosters niet meer bijgesmst kunnen worden en je dus vastloopt meermaals per dag. Ineens is dit veranderd, ik heb niets hierover te horen gekregen en ben ook nergens mee akkoord gegaan. 

 

 

Bij KPN betaal je iets meer ( Nu 32 euro voor een 5G netwerk) en je lijn wordt vertraagd als over 5GB ben gegaan tot je bundelbuster gebruik en je snelheid gaat weer omhoog , dus ononderbroken lijn.

Reputatie 7

Hi iedereen,

Nou zoals ik lees ben ik niet de enige met het probleem dat unlimited data bundelboosters niet meer bijgesmst kunnen worden en je dus vastloopt meermaals per dag. Ineens is dit veranderd, ik heb niets hierover te horen gekregen en ben ook nergens mee akkoord gegaan. 

 

 

Bij KPN betaal je iets meer ( Nu 32 euro voor een 5G netwerk) en je lijn wordt vertraagd als over 5GB ben gegaan tot je bundelbuster gebruik en je snelheid gaat weer omhoog , dus ononderbroken lijn.

Bij zo’n trage snelheid werkt videostreaming niet meer.

Reputatie 7

Hi iedereen,

Nou zoals ik lees ben ik niet de enige met het probleem dat unlimited data bundelboosters niet meer bijgesmst kunnen worden en je dus vastloopt meermaals per dag. Ineens is dit veranderd, ik heb niets hierover te horen gekregen en ben ook nergens mee akkoord gegaan. 

 

 

Bij KPN betaal je iets meer ( Nu 32 euro voor een 5G netwerk) en je lijn wordt vertraagd als over 5GB ben gegaan tot je bundelbuster gebruik en je snelheid gaat weer omhoog , dus ononderbroken lijn.

Bij Tele2 kan je na 80% verbruik van je bundel aanvullen en dus ononderbroken streamen.

Reputatie 7

Zoals gezegd kan je na 80% aanvullen. Indien dat bij jou niet werkt, dan moet dat onderzocht worden door Tele2. Cas vroeg je voor het onderzoek om éénmalig een test te doen (kort op vliegtuigstand) en aan te geven of dat helpt. Het was uiteraard niet bedoeld als permanente oplossing. Of je aan dat onderzoek meewerkt, is jouw keuze.
Er wordt geen vast internet geadviseerd als je meer dan 5GB gebruikt, maar wel als je doel is om regelmatig meerdere apparaten met je mobiele abonnement te verbinden. Thuis dagelijks je laptop en tv met de hotspot van je mobiel verbinden, is gewoon geen goed idee. Een mobiel abonnement is nu eenmaal geen vervanging voor vast internet.

Reputatie 7

Het gemiddelde verbruik ligt in Nederland rond de 3GB per maand meen ik, dan is 5GB per dag inderdaad best veel. Gelukkig mag je gewoon aanvullen.

Reputatie 7
Badge +12

3gb per maand was in 2019, in 2018 was het nog 2gb per maand.

Dus 5gb per dag is al ver boven dit gemiddelde en dan kun je ook nog gratis 1gb bundels bijbestellen. En dat voor een prijs die een fraktie hoger is dan b.v. een 20gb per maand prijs. Heb je echter een usecase die veel meer data vergt dan de FUP, dan is een vaste aansluiting een betere keus voor je.

Reputatie 2

Onze tag team komt ieder dag met een nieuw argument: Vermeld deze info aan verkoop afdeling van Tele2 zodat ze kunnen dat meenemen op reclame pagina .

 

Het gaat niet over hoeveelheid van Data maar iets verkopen en iets anders leveren .

 

En nu wordt duidelijk , probleem met mensen dat in eens veel bundel buster gebruikten was een smoes, om gebruik van meer dan 5GB per dag belemmeren.

 

Ze weten dat gemiddeld gebruiker niet meer dan 3GB per maand gebruik! Dus ze bieden een product dat eigenlijk niemand nodig heeft blijkbaar! Dus laat ons op reclame zeggen wat we willen! Blijkbaar gemiddelde gebruiker kijkt nooit iets als twitch,  dat kan soms tot 1,5GB per uur gebruiken op 1080P60 .  

Vind je zelf met een Ericsson toestel in jaren 90 , dan Tele2 is een passende product.

 

Streamen tot je ons weegt! Misleiding

 

 

Reputatie 2

En laat ook niet vergeten dat op hetzelfde website dat gemiddeld gebruik word vermeld , wordt ook dit gezegd:

https://abonnementen-telefoon.nl/gemiddeld-verbruik-in-nederland/#:~:text=Gemiddeld%204G%20verbruik%20in%20Nederland&text=Sinds%202017%20is%20het%20gemiddelde,tot%20200%20minuten%20per%20maand.

 

 

 

Unlimited abonnement erg populair

Hoewel het gemiddelde verbruik in Nederland ongeveer 1000 tot 2000 MB per maand is zijn er ook providers die onbeperkt mobiel internet abonnementen aanbieden. Momenteel bieden drie providers een onbeperkt internet abonnement aan, dit zijn: Tele2, T-Mobile en Youfone. Bij deze drie providers is er wél een fair use policy, bij Tele2 en T-Mobile mag je maximaal 50 GB per dag verbruiken terwijl dit bij Youfone maximaal 15 GB per maand is.

Ja, maar die link is al twee en een half jaar oud!

Reputatie 2

En laat voor die mensen dat dit lezen even uitleggen waar mijn frustratie vandaan komt: Ik ben geen gemiddeld gebruiker en dat wist ik al lang , toen mijn vorige Mobiele abonnement OP ging dat ik even kijken naar unlimited 4G , gezien streamen en ... Op de weg is makkelijker en hoef ik niet  opnames op twitch eerst downloaden en daarna onderweg kijken , dus om even testen heb ik een maand abonnement aangesloten bij Tele2 , Ik kwam snel achter dat mijn gebruik hoger is dan 5GB per dag , dus even terug gebeld om abonnement stop zetten omdat ik wil niet die ene zijn dat misbruikt wil maken , tot mijn verbazing mijn gebruik was geen enkele probleem volgens verkoop medewerker en daarom ging ik akkoord met een 2 Jarige abonnement. Nu komt een fusie en ze willen alle vieze trucjes uit de kast halen om mij de schuld geven, en wij zitten met een contract en lege beloftes . Gelukkig ik heb nog 3 maanden van mijn abonnement en kan ik weer naar een andere oplossing zoeken , maar wat als je nog  vast zit aan 1,5 jaar van lege beloftes?! En twee Tele2 fanboys willen je overtuigen dat ......

 

 

Reputatie 2

Ja, maar die link is al twee en een half jaar oud!

Inderdaad : 2,5 jaar geleden FUP was veel hoger dan 5GB per dag.  

 

Bij deze drie providers is er wél een fair use policy, bij Tele2 en T-Mobile mag je maximaal 50 GB per dag verbruiken terwijl dit bij Youfone maximaal 15 GB per maand is.

 

 

Wat ga je straks doen met 5G netwerk ? Met zo snelheid 1GB data is voor paar seconden.

Reputatie 7

Die 50GB per dag bestaat al jaren niet meer en mag wettelijk ook niet als grens worden gesteld. Daarom staat er ook niet zo’n limiet in de voorwaarden.
Het abonnement is bedoeld om bij normaal gebruik op een telefoon je geen zorgen te hoeven maken over je maand bundel en dagen zonder internet komen te zitten. Urenlang 1080p60 gaat erg hard en dan is het beter om de resolutie en framerate wat lager te zetten.

Maar vertel nou eens eerlijk, gebruik je het abonnement alleen voor op je mobiel of ook voor je tv, laptop, etc?

Reputatie 2

Eerst : niemand gebruik 50GB per dag , het is bijna onmogelijk , en als geen limiet is genoemd in voorwaarden dan moet jullie ook stopen met 5GB FUP  argument of ieder gesprek met een limit daar over.

 

2,5 jaar geleden een 50GB FUP was het norm en volgens jullie dat is 5 geworden !! Dus in het kort meer geld voor minder dienst!

Mijn Internet gebruik is meestal op mijn mobiel , en als ik kies om mijn scherm soms casten naar TV maakt geen verschil in hoeveelheid data gebruik , en je nieuw argument is niet HD streamen op je mobiel waar 4K scherm heb?!

😂  Ik ga even tijdmachine gebruiken om terug gaan naar 1999.

 

 

Ik heb tegen verkoop medewerker verteld hoeveel mijn gebruik was en hij had geen moeite met , en na een fusie is wel?! 

 

Heeft Tele2 moeite met veel streaming dat veel Data gebruikt?! Stop met reclame maken met false info en mensen gaan naar iets passend:

Unlimited : False

Streamen tot je ons weegt : false.

 

Reputatie 7
Badge +12

Het is altijd een FUP van 5gb per dag geweest. T-Mobile was zelf het eerste met unlimited. Tele2 en de anderen hebben dit product gewoon gekopieerd. De FUP is dus bij alle grote providers hetzelfde.

Er zijn voor meer dataverbruik voor thuis wel nieuwe producten gekomen. Kpn en T-Mobile hebben een 4g voor thuis product met veel grotere hoeveelheden data in de FUP. Dit product bieden beide echter niet landelijk aan om een goede kwaliteit te kunnen bieden en te berekenen dat andere gebruikers geen 'last' hebben.

Ik heb ook een tijd me abonnement gebruikt als vaste verbinding totdat ik bericht kreeg van Tele2. Heb nu een T-mobile abonnement die ik alleen onderweg gebruik en me verbruik is van 2TB (2000) tot 3TB (3000) gezakt naar nog niet eens 500GB per maand. (Me maand loopt van 23 tot 23)

 

Reputatie 2

@eric 5GB FUP is jouw beweringen , volgens die website ooit was 50GB.

@Roy Tollenaar 2TB?! Dat is astronomisch hoog . Ik gebruik vaak onder 300 GB per maand en nooit een bericht gehad van Tele2 , mijn gebruik van Jan 2020 t/m maart was 2GB per dag.

Mijn belminuten gebruik is nooit boven 50 minuten per maand geweest , en sms'en behalve 1280 van tele2 is vaak 2 sms per maand.

 

Reputatie 7
Badge +12

@eric 5GB FUP is jouw beweringen , volgens die website ooit was 50GB.

 

 

DIe website… Dat is helaas fake news. Alle providers hanteren een FUP van 5GB per dag en daarna 1 Gb aan bundelboosters. Dat is nooit anders geweest nadat Tele2 het unlimited heeft geintroduceerd. 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

@eric  dat is weer jouw beweringen , kom met een echte info over 5GB FUP , dan ga ik even Tele2 klantenservice bellen en klacht indien , waarom wordt tegen mensen gelogen .

 

 

Dit is officiële tele2 website: Gebruik je met Sim Only onbeperkt internet en gebruik je meer dan 5GB op één dag? Dan kun je gratis en zo vaak je maar wilt een extra databundel van 1GB nemen.

"ZO VAAK JE MAAR WILT "

 

Ik zeg jij verspreid fake news.

Reputatie 7
Badge +12

@eric  dat is weer jouw beweringen , kom met een echte info over 5GB FUP , dan ga ik even Tele2 klantenservice bellen en klacht indien , waarom wordt tegen mensen gelogen .

 

 

Dit is officiële tele2 website: Gebruik je met Sim Only onbeperkt internet en gebruik je meer dan 5GB op één dag? Dan kun je gratis en zo vaak je maar wilt een extra databundel van 1GB nemen.

"ZO VAAK JE MAAR WILT ' 

FUP is dus 5gb zowel vroeger als nu, gratis bundelboosters bijbestellen voor is zowel vroeger als nu mogelijk. Enigste verschil is dat je niet x bundelboosters tegelijk kunt bestellen, maar wel 1 voor 1..  

 

Reputatie 2

@eric 

Fantastisch nieuws , Nu dat ik meer info heb ( dankzij andere gebruikers info (500GB per maand bij T-Mobile) , dan kan ik mijn dagelijkse gebruik met gemak verhogen.

Ik zit namelijk op de helft van wat andere gebruikers doen.

 

Viva 500GB per maand.

Reputatie 7

Klopt, en de FUP is met name bedoeld om te zorgen dat andere gebruikers ook mobiel internet kunnen gebruiken via de mobiele antenne als jij op je tv uren 1080p zit te kijken via dezelfde antenne. Kortom, als Je het netwerk teveel belast en andere gebruikers er last van kunnen hebben, niet om jou dwars te zitten.