vraag

Nieuw abonnement Sim Only maar activeren simkaart lukt niet

• 19 juli 2020
  • 5 reacties
  • 146 x bekeken

Ik heb een Sim only abonnement met nummerbehoud  afgesloten bij Tele2.

Ik heb geen bevestigingsemail ontvangen, de simkaart is reeds bij mij thuis afgeleverd. Ik deed deze in mijn telefoon en hij gaf aan: geen service. Ik moet dus inloggen op de Tele2 op om hem te activeren. De Tele2 app gaf aan dat mijn nummer niet bekend is bij hun en dit kan zijn omdat het contract nog in moet gaan. Ik moet dus nog het contract ontvangen via mail maar ik ben bang dat dit fout gaat aangezien ik ook de bevestigingsmail niet heb ontvangen. Tele2 contact mee opgenomen en die zouden de Bevestigingsmail even naar mijn andere e-mail sturen. Hierop heb ik hem ook niet binnen gekregen. Ik wil graag dat ik de e-mails ontvang want anders kan ik mijn Sim nooit activeren.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Je simkaart wordt pas actief als je nummer wordt overgezet. Afhankelijk van hoe lang je contract nog liep bij je oude provider (minimaal een maand later) zal je nummer worden overgezet op je Tele2 simkaart. Als je de controlecode via sms al hebt verstuurd, dan krijg je vanzelf een sms wanneer je nummer wordt overgezet (in ieder geval een dag van tevoren). Pas als je oude simkaart ‘geen service’ geeft (en dus echt uit de lucht is) dan stop je je nieuwe simkaart in je telefoon en gaat je Tele2 abonnement in.

Ah bedankt, mijn oude contract is in principe al afgelopen in 2019 maar is nu maandelijks opzegbaar. Wat is dan mijn opzegtermijn?

En ik vind het nog steeds raar dat ik geen bevestigingsemail heb ontvangen en ben dus bang dat ik mijn contract ook niet zal ontvangen.

Reputatie 7
Badge +1

Ah bedankt, mijn oude contract is in principe al afgelopen in 2019 maar is nu maandelijks opzegbaar. Wat is dan mijn opzegtermijn?

Er geldt dan een opzegtermijn van één maand bij je oude provider. Bel voor de bevestiging maandag even de klantenservice (werkt het snelst) of wacht tot een Tele2 moderator je topic behandelt. Je contract ga je ook terugzien in Mijn Tele2, nadat je nummer is overgenomen.

Reputatie 5
Badge

Hey @Stijnjv,
Welkom op de Community en bij de Tele2 familie! 
Super dat je voor ons hebt gekozen en dat wij je mogen verwelkomen.

Goed dat @pipodeclown je al meer informatie heeft kunnen geven!
Is jouw simkaart inmiddels geactiveerd? Zo niet dan zoek ik meteen voor je uit hoe het zit. 
En uiteraard zorgen wij er ook voor dat je jouw contract dan kan inzien!
Stuur mij dan een privébericht met de volgende gegevens :

• Naam
  • Adres
  • Laatste 4 cijfers van jouw IBAN-rekeningnummer
  • Geboortedatum
  • Jouw 06-nummer

Gebruik de volgende link om mij een bericht te sturen: Privébericht naar Cas
Dan duik ik er direct voor je in.

Ik hoor graag van je! :thumbsup:

Reageer