vraag

Nieuw abonnement met nummerbehoud, wanneer overgezet?

  • 19 juni 2020
  • 2 reacties
  • 138 x bekeken

Hoii ik heb een nieuw abbonement gekocht met nummerbehoud, maar op het kaartje staat nu een ander mobiel nummer?? Wat kan ik hier aan  doen? 


2 reacties

Heb je bericht gehad wanneer het nummerbehoud ingaat? Dat is normaal een maand nadat Tele2 je oude abonnement heeft opgezegd.

Reputatie 4
Badge

Hey Marielle,

Welkom op de community! Superleuk dat je voor ons hebt gekozen. 
Ik heb meteen voor je uitgezocht hoe het zit met nummerbehoud!
Je krijgt van ons een Simkaart met een ‘tijdelijk’ nummer.
Als jouw nummer kan worden overgezet wordt jouw eigen op deze Simkaart gezet!
We hebben een stappenplan met uitleg! Ook staat alles op onze website beschreven!
Meer uitleg nodig? Ik sta klaar om je te helpen! :smile:

Hoe werkt het precies?

Wanneer je overstapt en voor een abonnement met telefoon, of Sim Only bij Tele2 kiest, kun je kiezen voor nummerbehoud.
Wij zorgen dan dat de rest geregeld wordt. Maar hoe werkt dat dan precies?

1: Nummerbehoud aanvragen

Nummerbehoud aanvragen kost je helemaal niets. Wanneer je in het bestelproces zit, kun je dit als optie kiezen.
Het enige wat we van je nodig hebben, is je huidige mobiele telefoonnummer.
Je kunt dit 4 maanden voordat je huidige contract afloopt aanvragen.

2: Mobiele nummer validatie

Om er zeker van te zijn dat het mobiele telefoonnummer van jou is, ontvang je een SMS waarin we je vragen om het nummer te verifiëren door een 5-cijferige code terug te sturen.
Simple as that!

3: We gaan voor je aan de slag

We checken eerst bij je huidige provider of we jouw nummer kunnen overnemen.
Die laat dan na ongeveer twee werkdagen aan ons weten wanneer we jouw nummer mogen overnemen.
Mocht de nummerovername niet lukken, laten we dit aan je weten.

4: Bezorging simkaart en/of telefoon

Wanneer de nummerovername gelukt is, ontvang je een e-mail van leveringsservice AMP (Met toestel) om een afspraak met je in te plannen. 
Wanneer je dit gedaan hebt, leveren zij het pakket bij jou af. Als je alleen een SimOnly hebt besteld dan krijg je die binnen 5 werkdagen thuis bezorgd door PostNL.
Mocht je willen checken wat de status is, kun je dit via MijnTele2 controleren.

5: Je aanvraag afronden

Wanneer je het pakketje ontvangen hebt, krijg je binnen twee dagen een SMS en een e-mail met daarin de datum waarop je simkaart geactiveerd wordt.

Direct na de activatie, wordt je huidige nummer overgezet op je nieuwe simkaart.

Wij regelen de opzegging van je oude abonnement, daar hoef je zelf helemaal niks voor te doen. Chill toch?
Mocht je de activatiedatum nog willen wijzigen, kan dat tot uiterlijk 24 uur voor de geplande datum.

Dit kun je doen via MijnTele2 of je kunt even bellen met de klantenservice.
Je nieuwe contract gaat in vanaf het moment van activatie en vanaf dan betaal je de maandelijkse kosten van je nieuwe abonnement.

 

 

Reageer