Nieuw abonnement met nummerbehoud vandaag ingegaan.

• 15 september 2016
  • 7 reacties
  • 166 x bekeken

Hoi hoi, 15 augustus had ik, als nieuwe klant, een SO abonnement met nummerbehoud aangevraagd. Vandaag is deze ingegaan. Alles is vlekkeloos verlopen, het omzetten van mijn nr. ging vlot. Internet, bellen en smsen gaat vlekkeloos.

Totdat mijn abonnement inging keek ik al regelmatig op dit forum, puur om te kijken wat de ervaringen van anderen zijn. Ik las hier vooral de ellende van andere klanten, ik kan me ook indenken dat klanten zonder problemen niets te melden hier. Vandaar even dit positieve geluid van mijn kant.

Binnenkort ga ik op vakantie binnen de eu, dan kan ik kijken hoe het roamen verloopt, hopelijk heb ik na m'n vakantie weer iets positiefs te melden.

Vriendelijke groet!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Leuk dit te lezen! Dit is typisch op social media.. Je ziet eigenlijk altijd het topje waar het niet goed gaat. Als elke maand de tevreden klanten ook zouden posten dan heb je een miljoen berichten per maand meer....
Tja Eric, jou reacties bij veel problemen heb ik ook gelezen. Soms krijg je wat shit over je heen omdat je behoorlijk to-the-point kan zijn. Maar tof dat Tele2 zo'n behulpzame consument aan jou heeft. Valt me trouwens op dat de meeste problemen door wanbetalers gemeld worden, natuurlijk moet Tele2 wat vlotter zijn bij het opnieuw aansluiten, maar voorkomen dat je wanbetaler bent is natuurlijk de beste oplossing daarvoor. Zelf heb ik een dual-sim toestel met een prepaid kaartje naast mijn Tele2 abonnement dus zal ik behoorlijk luchtig met eventuele toekomstige problemen in binnen of buitenland kunnen omgaan. Hopen voor Tele2 dat ze "de prijsvechter" blijven, anders stap ik net zo makkelijk weer over naar een andere provider.... Maar goed, ik hoop nog lang een tevreden klant te blijven in ieder geval.

Cheers!
Reputatie 7
Badge
Chris_NL, welkom bij de club en alvast een fijne vakantie! Zorg dat je de Tele2 app van tevoren installeert dan kun je makkelijk je (buitenland) verbruik in de gaten houden.
Thnx! Tele2 app staat erop hoor. De 1Gb EU bundel voor 10 euro zal ik ook goed benutten. Mijn Tele2 herkent m'n OnePlus 3 trouwens als 4G ready phone, maar dit toestel staat nog niet in de https://www.tele2.nl/lightbox/4g-ready-smartphones/ lijst, hopelijk gaat VoLTE hier ook op werken. Op dit moment gaat bellen nog via 3G / T-Mobile. Maar goed, dat heeft geen haast zolang Tele2 nog een roaming overeenkomst heeft met T-Mobile (dat contract loopt tot augustus 2018, bron https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tele2).
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Chris_NL,

Inderdaad leuk om het ook eens te horen als alles goed gaat :)
Je kan dit topic vast even checken om te zien of je instellingen goed staan voor het buitenland.
Fijne vakantie alvast!

Groetjes,
Jolien
Reputatie 7
Badge +4
Alleen toestel modellen die Tele2 verkoopt worden/zijn VOLTE active. De oneplus , ondanks dat het misschien qua hardware dit wel aankan nog niet.

Je ziet dat ook bij de andere providers die wat testjes aan het doen zijn, dat gebeurt nu alleen met Samsung toestellen. De handset software heeft heel wat finetuning nodig en die is dus verre van volwassen. De technische fora die ik erover lees spreken toch over een standaard VOLTE aan pas per begin 2018 op alle toestellen.

Als je dus naar de Tele2 website kijkt werken ze met Samsung, Apple, LG, Sony, Huawei en Microsoft.
Thnx voor de tip Jolien, 'k ben die instellingen even nagelopen, in het SIM menu stond die instelling standaard al goed.

@eric, Klopt wat je zegt. Maar ach, tegen de tijd dat Tele2 misschien stopt met roamen bij T-Mobile heb ik vast een mobiel die vanuit Tele2 ook ondersteund wordt met VoLTE.

Trouwens;
Speedtest over 4G gaf me 95Mb/s
Speedtest over 3G (T-Mobile) gaf me 14Mb/s
Dit vind ik erg netjes :D

Over dik 3 weken laat ik nog even weten hoe de ontvangst binnen de EU me is bevallen 🙂