vraag

Nieuw abonnement

• Durft te vragen
  • 0 reacties
Hoi allemaal,

Ik heb al een tijdje het abonnement wat ik nu gebruik: Sim Only unlimited bellen en data welke ik elke maand kan opzeggen. Nu wilde ik gisteravond kijken voor een verlenging/verandering voor mijn abonnement met een nieuwe telefoon. Ik heb mijn huidige telefoon laten vallen en wilde een nieuwe in combinatie met abonnement. Dit zou qua prijs namelijk weinig verschil maken als ik hem laat repareren.

Toen ik gisteravond een beetje zat rond te kijken op de website, zag ik dat ik niet de persoon ben die de telefoon mag aannemen. Ik wilde de telefoon voor het grootste gedeelte los betalen, en een paar euro per maand extra betalen boven op mijn abonnement.
Mijn moeder is degene die officieel eigenaar is van mijn abonnement. Echter gaat de factuur wel via incasso van mijn eigen rekening en staat alles ook op mijn adres geregistreerd. Het is toentertijd zo gelopen omdat we samen naar Tele2 hebben gekeken en zij alles had ingevuld.

Nu heb ik op verschillende andere fora gelezen dat in dit geval ook mijn moeder degene is die zich moet legitimeren aan de deur op het moment dat de bezorger komt om het pakketje af te leveren.
Ik vroeg me nu af hoe het zit in mijn situatie. Mijn moeder staat verder los van dit abonnement en woont een aantal km verderop. Ik heb verder nooit een betaalachterstand (gehad) en ik ben van plan de telefoon voor 90% los te kopen. Verder blijft de rekening voor de incasso hetzelfde.

Nu heb ik meerdere opties:
Er staat dat de bezorger om legitimatie gaat vragen. Deze zal dus van mijn moeder moeten zijn en zal mijn moeder ook degene zijn die het pakketje moet aannemen. Ik kan dit vragen, maar ik denk niet dat zij hier op zit te wachten verder omdat ze hier totaal niet mee bekend is en het een beetje 'gek' zal vinden als iemand aan de deur om legitimatie vraagt.
Ik kan een contractovername aanvragen, maar dit duurt een aantal weken voordat het rond is, las ik. Mijn telefoon is van de trap gevallen en is praktisch onbruikbaar en omdat ik een abonnement heb wat maandelijks opzegbaar is, dacht ik dat dit een goede oplossing was.
Ik kan ook geen nieuw abonnement aansluiten met mijn huidige nummer (welke ik ondertussen al 14 jaar heb) omdat Tele2 dan een foutmelding geeft (waarschijnlijk omdat dit nummer in hun systeem bekend is).

Enig idee wat nu de beste oplossing is?

Alvast bedankt voor de reacties.
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 Reacties

Reputatie 2
Hi, balen dat je telefoon van de trap is gevallen.

Wanneer het abonnement op jouw moeder haar naam staat met haar geboortedatum, is zij de contractant. Bij een verlenging met toestel zou zij het toestel dan in ontvangst moeten nemen. Ik snap dat jouw moeder dat een beetje 'gek' gaat vinden.
Dan zou je inderdaad het abonnement op jouw naam moeten laten zetten door middel van een contractsovername. Maar je hebt gelijk: dit duurt even, de gegevens worden dan binnen maximaal 2 maanden gewijzigd. Misschien kun je in de tussentijd een oud toestel van iemand lenen?
En een geheel nieuw abonnement bestellen met hetzelfde telefoonnummer lukt niet omdat dat nummer al bij ons bekend is.

Het is aan jou wat het best voor jou of jullie werkt: of jouw moeder moet het in ontvangst nemen of je laat het abonnement op jouw naam zetten.

Gr, Bernadet
Reputatie 2
Vanwege de inactiviteit zal ik dit topic sluiten. Heb je nog vragen dan kun je een nieuw topic openen. 

Fijne dag!