beantwoord

nieuw 4g netwerk unlimited, zeer slecht netwerk en geen unlimited meer

  • 14 January 2021
  • 8 reacties
  • 292 x bekeken

Geachte heer, mevrouw,

 

Ik heb al een aantal jaren tele2 unlimited. Ik was altijd zeer tevreden en enthousiast. Mijn unlimited was ook echt unlimited. Vanaf vorige week is mijn netwerk overgeschakeld naar een nieuw 4g en is hier verandering ingekomen. Ook is mijn internet verbinding zeer slecht geworden en de app werkt niet. 

Waar ik tegenaan loop

 Ik gebruik unlimited  vooral voor mijn studie en om zelf te les te geven. Colleges worden altijd online gezet dus ik kijk volop online. Sinds vorige week kreeg ik bericht dat mijn netwerk was omgezet naar 4g. Vanaf dat moment was mijn internet verbinding slecht. Ik moest het lesgeven staken en ook tijdens zoom werkgroepen gaat het mis waardoor ik telkens een gedeelte van mijn colleges en werkgroepen moet missen. Ik betaal voor mijn colleges. En de lessen die ik zelf geef zijn verminderd in kwaliteit waardoor ik en andere mensen schade oplopen.

Ook is mijn bundel sinds vorige week telkens op. Tijdens een belangrijk onlineinterview moest ik het interview meerdere keren staken om mijn gb aan te vullen. De app werkt niet, en moet dan online waar ik telkens opnieuw moet inloggen en dan ook nog allerlei cijfertjes/letters invullen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Volgende week heb ik tentamens online. Ik maak mij grote zorgen dat de verbinding  zo slecht is, of ineens de bundlebooster moet gebruiken waardoor ik miscchien gediskwalificeerd kan worden van de tentamens. Het kan echt niet zo zijn dat mijn internet het weer begeeft of ik tijdens het tentamen ineens mijn gb moet opwaarderen.

Ook is de NOG 1 GB sms functie verdwenen. Ik las ergens dat de sms functie inmiddels weer werkend is, maar het is niet het geval.Ik krijg als melding dat de code niet herkend wordt

Ik heb ondertussen al op het forum gekeken en zie dat meerdere mensen dezelde problemen ondervinden als ik. Ik zie ook dat mensen afgescheept worden. Ik zou het erg op prijs stellen als wij serieus genomen worden met onze klachten en hier echt iets aan wordt gedaan.  

icon

Beste antwoord door eric 14 January 2021, 09:21

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Ook is de NOG 1 GB sms functie verdwenen. Ik las ergens dat de sms functie inmiddels weer werkend is, maar het is niet het geval.Ik krijg als melding dat de code niet herkend wordt

 

Deze functie is al een tijdje weer prima werkend op het nieuwe netwerk. Wat voor keyword gebruik je en stuur je dat naar 1280? Het keyword luistert nogal nauwkeurig en moet zijn:  “NOG 1GB”  . Je kunt dit sturen als 80% van de vorige bundel verbruikt is. 

Ook is de NOG 1 GB sms functie verdwenen. Ik las ergens dat de sms functie inmiddels weer werkend is, maar het is niet het geval.Ik krijg als melding dat de code niet herkend wordt

 

Deze functie is al een tijdje weer prima werkend op het nieuwe netwerk. Wat voor keyword gebruik je en stuur je dat naar 1280? Het keyword luistert nogal nauwkeurig en moet zijn:  “NOG 1GB”  . Je kunt dit sturen als 80% van de vorige bundel verbruikt is. 

Het is niet goed werkend want na dat je een bevestiging hebt met gelukt kom je niet van zelf op het netwerk zonder gedoe! 

Reputatie 7

De extra bundel kan je aanvragen vanaf 80% verbruik van de vorige bundel, je verbinding blijft dan actief. Als je 100% verbruikt heb, dan wordt de verbinding inderdaad verbroken en kan je de telefoon heel even op vliegtuigmodus zetten (en weer terug) om opnieuw met het netwerk te verbinden.


Even los van de werking van het aanvullen, ben je online aan het lesgeven op je mobiel? Het klinkt namelijk alsof je het gewoon als vervanging voor een vaste internetverbinding gebruikt om de hele dag op je laptop te internetten en daar is het nooit voor bedoeld.

Sorry, maar ik geloof dat dit gewoon op de website van tele2 staat.

* Maar dan niet om via je telefoon of laptop (via tethering) zonder onderbrekingen.

 

Ik kan de voorwaarden van het unlimited abonnement niet meer terugvinden op de tele2 website

 

Voor zover ik weet heb je alleen een 4G capabele mobiele telefoon nodig. Er wordt verder niks over gezegd dacht ik. 

Reputatie 7
Badge +12

Wel even verder lezen dan wat jij had gearceerd. Bij meer dan 5Gb moet je 1Gb bijbestellen. Zo is het in de praktijk ook. Maar ze willen misbruik voorkomen dat mensen dit als vaste lijnvervanging gaan gebruiken.

 

Hii Eric,

 

Ja zeker, zovaak je wilt. En het liefst zonder onderbreking. En daar gaat het fout.

Zou je mij kunnen laten zien wat misbruik van het netwerk inhoudt?

Afijn tele2 wilt minder klanten, dat lukt goed. Ik stap ook over zodra contract einde datum is

Reputatie 7
Badge +12

Als dit product inderdaad niet past , dan is het inderdaad beter iets anders te kiezen. Is die vaste lijn misschien niet leverbaar is bij jou? Er zijn andere mobiele internetproducten die een grotere FUP hebben. Dat extra snel product kent een maandbundel van 500Gb en daarna 5 Gb databoosters.

Reputatie 7

Hii Eric,

 

Ja zeker, zovaak je wilt. En het liefst zonder onderbreking. En daar gaat het fout.

Zou je mij kunnen laten zien wat misbruik van het netwerk inhoudt?

Afijn tele2 wilt minder klanten, dat lukt goed. Ik stap ook over zodra contract einde datum is

Inderdaad zo vaak je wilt, dat klopt. Zonder onderbreking lukt alleen als je aanvult voordat je 100% verbruikt hebt. Als het aanvullen vanaf 80% niet snel wordt verwerkt dan zit daar dus het probleem en moet Tele2 dat oplossen.