beantwoord

niet nakomen belofte "voor 23.59 uur besteld, morgen in huis"

• 23 juni 2018
  • 12 reacties
  • 330 x bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Woensdag was het eindelijk zo ver. Mijn dochter Miriam van 12 heeft maanden gespaard en thuis klusjes verricht voor haar eigen iPhone. Ook een cadeau van ons, haar ouders, omdat ze met hard werken de overgang naar de middelbare school heeft verdiend. Miriam wilde haar iPhone dolgraag meenemen naar het schoolkamp, om er foto's en filmpjes mee te maken ter afscheid van de basisschool.

Omdat voor een kind elke euro er één is, zochten we naar een mooie aanbieding. Die vonden we bij Tele2: de iPhone 6S voor een goede prijs. Er stond duidelijk bij: "Voor 23.59 uur besteld, de volgende dag in huis". Daar stond geen voorbehoud bij. Na het nodige wikken & wegen plaatste Miriam woensdagavond de bestelling, we bevestigden, we betaalden. Ik kreeg daarna wel tien dikke kussen van een dolgelukkige dochter die haar droom van een jaar dichterbij zag komen. Donderdagochtend bij het ontbijt en 's middags uit school kon ze over niets anders praten.

Op slag veranderde Miriam van een dolgelukkige dochter in een ontroostbaar meisje, door de brief die u haar aan het einde van de middag stuurde. U brak namelijk uw belofte. Die iPhone werd helemaal niet die dag bezorgd, en ook vrijdag niet, en ook werd geen nieuwe bezorgdag genoemd. Want u heeft ineens te weinig van die telefoons, en liet niettemin "Voor 23.59 uur besteld, de volgende dag in huis" de hele woensdagavond op de website staan. Dat is kwalijk, want als grote en professionele organisatie heeft u het tekort aan telefoons *zeker* al langer zien aankomen. Dat heet misleiding, in my book. En op het forum te lezen zijn wij niet de eersten die hier zijn ingetrapt.

Kussen werden tranen. Best veel tranen. Veel meer dan een vaderhart verdragen kan. Miriam ziet haar mooie droom van de iPhone-mee-naar-het-schoolkamp in rook opgaan. Haar vertrouwen in dapper een bestelling doen voor héél veel geld heeft een knauw gekregen. Wanneer die telefoon ook geleverd gaat worden, en hoe mooi hij ook 'gerefurbished' is, er zit nu al een kras op. Een emotionele kras. Fijne manier om kennis te maken met Tele2.

Een brutaliteit is ook de manier waarop een nieuwe klant hierover met Tele2 kan communiceren. Een bericht naar klantenservice@tele2.nl kan niet, want uw 'Inbox is vol'. Een reply op een bericht van Tele2 zelf, met nota bene als onderschrift 'We houden contact', is onmogelijk want het is een noreply-adres (!). Vandaar dat ik me nu via het forum tot u wend.

U kunt het, met de nodige inzet, nog een béétje goed maken. Donderdag werd het dus niet. Vrijdag werd het dus ook niet.. Op bezorging in het weekend durven we ook al niet te rekenen. Maar ik wil graag dat u het nodige in het werk stelt om te zorgen dat de iPhone uiterlijk maandag arriveert. Dan is die nog op tijd voor het schoolkamp.

Het lijkt me de beste manier om de naam en het klantvertrouwen van Tele2 te dienen. Want zoals Tele2 nu handelt, graaft men het eigen graf.

Met vriendelijke groet,
Michel Couzijn
en dochter Miriam (12)

P.S. Contractnummer WS-000026320
icon

Beste antwoord door Arjan van Tele2 25 juni 2018, 14:36

Hoi mcouzijn

Dit is helemaal niet leuk voor Miriam Kan me goed voorstellen dat ze zeer verdrietig van is.

Ik heb je een pb gestuurd, kunnen we daar even overleggen.

Groet Arjan
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Badge
“We houden contact“ , dat schrijft Tele2 onder elke brief maar ze doen het nooit ! Onder mijn huidige klantennummer , ben ik al 7 jaar klant , daarvoor ook al maar “We houden contact” , hielden zij zich nooit aan.

Ik hoop dat Mirjam inmiddels van haar spaargeld ergens anders een refurbished iPhone heeft gekocht met een simonly van ....( zal geen naam noemen )
Reputatie 7
Badge
Hoi Michel en Miriam,

Deze klachten zijn echt al heel vaak voorbijgekomen en ook ik ben van mijn mening dat dit soort zaken niet kunnen. Maandag alsnog toestel in huis? Michel ik zou er niet te vast op rekenen, want zelfs wanneer het toestel ineens wel op voorraad zou zijn, krijgt u te maken met een bezorgdienst waarmee u dan zelf een afspraak dient te maken. Duurt meestal ook weer een aantal dagen. Bespaar uzelf en Miriam een nieuwe domper!

Wat u wel zelf nog kunt doen,is de hele bestelling annuleren bij klantenservice 020-754 4444 en dezelfde bestelling opnieuwe plaatsen bij een van de retailers .Kijk eens op Mobiel.nl of Belsimpel.
Zij leveren via Post.nl wel binnen 1 dag of geven het eerlijk aan op hun site wanneer dat om een of andere reden niet mogelijk zou zijn

Hoop voor u en vooral voor Miriam dat ze op deze manier alsnog haar toestel tijdig in huis heeft.
Veel plezier op kamp!

Groet Esther
Reputatie 7
Badge +4
Telefoons die niet op voorraad zijn kunnen inderdaad niet de volgende dag worden geleverd.

Het is zeker te hopen dat de telefoon snel komt.
Reputatie 7
Badge
@Eric

Wanneer een telefoon niet op voorraad is zou de melding dat hij binnen 1 dag geleverd wordt al helemaal niet op de website mogen staan. Dan zou er moeten staan: Niet op voorraad, zodat klanten weten waar ze aan toe zijn!!!!!!!!
Reputatie 7
Badge +4

Reputatie 7
Badge

Mooi plaatje Eric, al ontgaat me de bedoeling ervan. Relaxen bij Tele2 is voor een enkeling misschien wel, maar helaas voor deze jonge klant nog NIET mogelijk . Lees klacht over niet nakomen van belofte svp nog eens,
Reputatie 7
Badge
Zullen we weer stoppen met op elkaar inhakken waar de TS niets mee opschiet?

Feit blijft dat Tele2 de voorraad aanduiding en snelheid van levering nog onvoldoende op orde heeft in vergelijking met andere partijen. Als je echt maandag in de lucht wilt zijn, dan is je huidige bestelling geen optie. De verwachting is een week voor de iPhone 6s refurbished https://www.tele2.nl/mobiel/levertijden/?sqr=Voorraad#Apple+iPhone+6S+Refurbished
Op naar de winkel dus als je echt maandag in de lucht wilt zijn, of een webshop met een actuele voorraad aanduiding en een strak logistiek proces zoals mobiel.nl.
Reputatie 7
Badge
Waar lees jij Pipo.dat het om een refurbished Iphone gaat? Ik lees gewoon Iphone 6S......
Reputatie 7
Badge
Waar lees jij Pipo.dat het om een refurbished Iphone gaat? Ik lees gewoon Iphone 6S......
Tele2 heeft de 6s nieuw niet in het assortiment. Daarnaast heeft TS het over refurbished (laatste regels van de 4e alinea).
Reputatie 7
Badge +2
Staat gewoon in de tekst dat de iPhone gerefurbished is.

Nu staat in de bestellingspagina dat de levertijd voor een refurbished 6S 1 week is, dat vind je ook terug in de levertijden en voorraad pagina.

Blijkbaar wordt dit informatie handmatig bijgewerkt, onbegrijpelijk maar waar.

@mcouzijn het is erg vervelend dit, je zou de klantenservice kunnen bellen en vragen als ze meer informatie hebben, maar vaak moeten ze doen met het zelfde informatie uit de levertijden die door de logistieke team beschikbaar gesteld wordt.

Andere webshops
verkopen ook refurbished iPhone 6S icm een Tele2 abonnement, maar dat zou betekenen dat je de bestelling van Tele2 telefonisch moet gaan annuleren, en de betaalde toestel kosten worden binnen 2 weken terug betaald...
Reputatie 7
Badge
Tele2 heeft de 6s nieuw niet in het assortiment. Daarnaast heeft TS het over refurbished (laatste regels van de 4e alinea).

Klopt heb het gelezen nu ......bedankt!
Reputatie 6
Badge
Hoi mcouzijn

Dit is helemaal niet leuk voor Miriam Kan me goed voorstellen dat ze zeer verdrietig van is.

Ik heb je een pb gestuurd, kunnen we daar even overleggen.

Groet Arjan