beantwoord

Niet mobiel bereikbaar in vakantie!

• 24 juni 2019
  • 3 reacties
  • 167 x bekeken

Tele2 en dit forum adverteert met "mobiel bereikbaar in het buitenland", welnu dat valt zwaar tegen.

Recent enkele weken in Uganda geweest. Daar heb ik moeten ontdekken dat ik wel kon bellen *maar niet gebeld kon worden*. Daarmee dus voor familie niet bereikbaar geweest, en dat was de belangrijkste reden om de telefoon mee te nemen.

Details: de vlucht naar Uganda maakt een tussenstop in Kigali, waar ik een lange SMS ontvangen heb ("Welkom in Rwanda") met de tarieven, extra-bundels enzovoort. Bij aankomst in Entebbe (Uganda) dezelfde lange SMS ontvangen. Ik ging er dus van uit dat het allemaal werkte. De roaming-provider voor Tele2 in Uganda is overigens MTN.

Helaas heb ik moeten ontdekken dat ik wel kon bellen maar als ik gebeld werd de beller een engelstalige tekst kreeg dat mijn nummer niet bereikbaar was. Tele2/MTN hebben de zaakjes dus niet in orde.
Signaal, etc was prima (ik zat in de hoofdstad Kampala), zelf bellen werkte maar gewoon gebeld worden kon dus niet.

Het kopen van een locale SIM is niet eenvoudig omdat een kaart daar (zoals in vele afrikaanse landen) ook een betaalfunctie heeft en je dus door een complex, langdurig en foutengevoelig proces heen moet: ze maken copieen van paspoort en visum, een foto van je en vragen om allerlei gegevens, en toen "het niet werkte" moest het nog eens allemaal opnieuw. Dat heeft me een vakantiemiddag gekost.

Ik kan voor de tijd dat ik daar was de abonnementskosten terugkrijgen, maar omdat dit een bereikbaarheidsabonnement is, kun je van die "vergoeding" nog geen hamburger krijgen.

Bij deze de waarschuwing dat als je Tele2 gebruikt om bereikbaar te zijn voor ouders op leeftijd, je dat vooral MOET TESTEN. Verder denk ik dat mijn abonnement bij Tele2 zijn langste tijd gehad heeft want dit heeft geen zin zo. Ik ben behoorlijk teleurgesteld.
icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 1 juli 2019, 11:30

Ik zie in het systeem dat een doorschakeling de oorzaak van het probleem is. We hebben je een e-mail verzonden met informatie om de doorschakeling te verwijderen. Kun je bevestigen dat het probleem daarmee nu is opgelost?

Groet Petra
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 4
Badge
Hallo GeertJan,

Wat vervelend om te horen dat je niet bereikbaar was tijdens je verblijf in Uganda. Ik zie in je gegevens dat je hier inmiddels ook contact met de klantenservice over hebt gehad omdat ook bij terugkomst in Nederland je nog steeds niet gebeld kunt worden. Er is nu een rapport is aangemaakt om dit voor je uit te zoeken.

We houden je op de hoogte van de voortgang hiervan.

Groet Petra
Reputatie 4
Badge
Ik zie in het systeem dat een doorschakeling de oorzaak van het probleem is. We hebben je een e-mail verzonden met informatie om de doorschakeling te verwijderen. Kun je bevestigen dat het probleem daarmee nu is opgelost?

Groet Petra
Reputatie 4
Badge
Aangezien ik geen antwoord meer heb ontvangen ga ik dit topic sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra