beantwoord

Niet kunnen betalen via google play

• 3 augustus 2017
  • 39 reacties
  • 4017 x bekeken

Hallo,

Heb mij aangemeld via google play om apps te kunnen betalen via de provider. Alleen kan niks kopen. Heb al contact gehad via Facebook met 3 verschillende mensen. Google play zegt; je aankoop overschrijdt je transactielimiet, neem contact op met je serviceprovider. Maakt niet uit welke app ik kies van 0,01 cent tot 10euro hij doet het niet. Meerdere dingen geprobeerd. Verwijderen van betaaloptie opnieuw aangemeld sms ontvangen van 64391 met code beginnend met dcb:. Cache gewist telefoon opnieuw rom geflasht maar helemaal niks. Kan wel kopen via me google kaart.

Mvg
Daniel
icon

Beste antwoord door Hinke van Tele2 28 september 2017, 11:01

Hi all,

Zoals jullie hebben opgemerkt zijn er klanten die geen aankopen kunnen doen via de Google Playstore. Echter zijn er ook klanten die dit wel kunnen. Men is dus aan het uitzoeken waar dit probleem door veroorzaakt wordt/is. Je kunt via een derde ook Google tegoed bestellen en zo alsnog je aankoop van je app of in je app te doen. Zodra ik meer weet of dit issue, laat ik het jullie weten!

Groetjes,

Hinke
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

39 reacties

Ik heb exact hetzelfde probleem (ben wel pas 2 weken klant). Ik lees mee!!
Ik heb precies hetzelfde. Bij mij gaven ze aan dat er sprake was van een storing en dat het eind van de dag wel over zou zijn. Probleem is al langer bekend blijkbaar..
Reputatie 4
Badge
Hi all,

Zoals jullie hebben opgemerkt zijn er klanten die geen aankopen kunnen doen via de Google Playstore. Echter zijn er ook klanten die dit wel kunnen. Men is dus aan het uitzoeken waar dit probleem door veroorzaakt wordt/is. Je kunt via een derde ook Google tegoed bestellen en zo alsnog je aankoop van je app of in je app te doen. Zodra ik meer weet of dit issue, laat ik het jullie weten!

Groetjes,

Hinke
Hi all,

Groetjes,

Hinke

bedankt alvast
Reputatie 4
Badge
Hi all,

Het probleem is gevonden, bij sommige klanten staat het limiet om de één of andere reden op 0 euro in plaats van 50 euro. Nu is men alleen nog aan het uitzoeken hoe dit komt en hoe dit opgelost moet worden. We zijn er dus nog niet helemaal, maar we zijn er nog altijd mee bezig!

Excuus voor het ongemak.

Groetjes,

Hinke
Als je een nieuwe abo hebt moeten er eerst twee facturen geind zijn voor dat zoiets kan.
Blokkade van Tele2 uit die er niet van te voren vanaf kan.
Reputatie 4
Badge
Hi Daantje1982,

Hoe heb je de betalingsmethode op dit moment staan? Dit kun je vinden via Account > Betaalmethoden en moet dan staan op Factureren via Tele2.

@Cypher, de informatie die jij geeft klopt niet. Het heeft er niet mee te maken of de klant wel of geen 2 facturen heeft voldaan sinds hij klant is ;)

Groetjes,

Hinke
@Hinke van Tele2 i stand corrected.
Ik dacht dat het met de beperking te maken had de eerste twee maanden voor nieuwe klanten/abo's
@Hinke van Tele2

Hoi deze staat op factuur tele2. Heb er een foto bij gedaan.

Reputatie 4
Badge
Hi Daantje1982,

Bedankt voor je screenshot, ik heb een melding doorgezet naar ons hoofdkantoor om na te gaan wat de oorzaak kan zijn. Zodra ik een terugkoppeling heb gekregen, hoor je van mij. Dit zal binnen 2 werkdagen zijn.

Groetjes,

Hinke
@Hinke van Tele2
Bedankt ik wacht het af 😬
Reputatie 4
Badge
Hi Daantje1982,

Op dit moment heb ik helaas nog geen terugkoppeling, ik hoop vandaag en anders morgen duidelijkheid te krijgen.

Groetjes,

Hinke
@Hinke van Tele2

Hoi,

Ik heb gister een sms gehad met de tekst:

Beste klant,

We hebben de blokkade van je simkaart verwijderd. Je kunt nu van alle functies gebruik maken.

Heb geprobeerd om iets te kopen via google play maar nog geen verandering

Mvg
Daniël
Reputatie 4
Badge
Hi Daantje1982,

Dat is jammer om te horen, ik heb een nieuwe melding doorgezet om na te gaan wat het anders kan zijn. Zodra ik een update krijg, hoor je van mij!

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi Daantje1982,

Op dit moment heb ik helaas nog geen update. Ik wou je in elk geval op de hoogte brengen dat ik er nog mee bezig ben!

Groetjes,

Hinke
@Hinke van Tele2

Hoi,

Bedankt voor de informatie. Heb ook al geprobeerd in andere telefoon maar precies zelfde melding. Ik heb tijdje geleden wel mn email adres veranderd via tele2.nl denk niet dat het er iets mee te maken heeft.
Reputatie 4
Badge
Hi Daantje1982,

Het lijkt op een algemene storing en de case is op dit moment in onderzoek. Het is nog niet bekend waar dit door veroorzaakt wordt, maar zodra ik meer weet hoor je van mij!

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi Daantje1982 en Maartuno,

Ik heb zojuist de melding gekregen dat het verholpen zou moeten zijn en dat jullie dus (weer) aankopen kunnen doen. Zouden jullie dit willen testen en mij een update willen geven?

Groetjes,

Hinke
@Hinke van Tele2

Net geprobeerd maar nog geen apps kunnen betalen via tele2

Mvg
Daniel
Reputatie 4
Badge
Is dat nou even jammer om te horen, ik ga weer wat mensen achter de kont aan zitten 😉 To be continued..
Reputatie 4
Badge
Nog even een vraagje, heeft 1 van jullie toevallig contact gehad met Google hierover?
@Hinke van Tele2

Nee geen contact met google
Reputatie 4
Badge
Hi Daantje1982,

Zou je misschien contact willen opnemen met Google hierover? Als het probleem niet bij hun ligt, hoor ik dit heel graag! Als het kan ontvang ik een screenshot van het antwoord van Google.

Groetjes,

Hinke
@Hinke van Tele2

heb mail verstuurd naar google. wacht hun antwoord af
@Hinke van Tele2

reactie google