Netwerkwissel is fout gegaan

  • 16 January 2021
  • 8 reacties
  • 236 x bekeken

Tele2 is bezig met overgang naar nieuw netwerk. Op de website staat dat je er niets van merkt.
Dat is niet zo in alle gevallen!!
Wat blijkt het is bekend dat sommige simkaarten niet meer werken!
Dit probleem is bekend bij Tele2!
Echter Tele2 neemt vooraf geen actie hierop.

Je moet er zelf achter komen en via een ander nummer bellen, want jouw nummer doet het niet meer.
Vervolgens is het redelijk druk aan de lijn. 
En is de oplossing we sturen binnen drie werkdagen een nieuwe simkaart op. Overgang isop vrijdagavond. Je komt er zaterdag achter dat het niet werkt. Kortom je kan zo vijf dagen zonder bereik zitten.
Helpdesk heeft uiteraard alleen een script tot zijn beschikking en vindt het allemaal vervelend.
Tele2 dit is op z'n minst onacceptabel.
Jullie weten dat dit kan optreden, zorg er dan voor dat je dit monitort en actief en nog beter pro-actief op handelt. Pro-actief is van te voren nieuwe simkaart en actief is per koerier een nieuwe simkaart toesturen als jullie vooraf de kosten van nieuwe simkaarten niet voor je rekening willen brengen.
De paar dagen niet bereikbaar zijn aftrekken van de factuur is vanzelfsprekend, maar volstaat totaal niet als compensatie!

Hele slechte beurt, Tele2!
Marcel
 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Ik heb hetzelfde. Vanochtend gebeld met de klantenservice, die gaf niet eens de optie om een nieuwe simkaart op te sturen en snapte het probleem niet. Echt schandalig dit. Ik ga maar weer bellen met de telefoon van iemand anders..

Reputatie 3

Hele slechte beurt, Tele2!

Marcel
 

Zie de vele topics op dit forum. Dit is weer een typische Tele2 actie, ondoordacht, geen enkel oog voor het ongemak van de klant. En van de klantenservice hoef je ook niet echt veel te verwachten hoor. Succes!

Reputatie 7

Hebben jullie de nieuwe simkaart laten activeren? Deze wordt niet geactiveerd verzonden zodat anderen geen misbruik van de simkaart kunnen maken.

Ik heb hetzelfde probleem: tele2 klantenservice geeft aan dat ik een prepaid kaart moet kopen en dan de gemaakte kosten declareren bij hen.…

Reputatie 7
Badge +12

Waar moet je een simkaart kopen? Alle telefoonwinkels zijn dicht. Je kunt hier een vervangende sim voor je abonnement aanvragen.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @marcelplanb, @xmabels  en @hvoostende,
 

Welkom op de Community. Ik ga jullie meteen helpen met het activeren van jouw simkaart.

We zetten iedereen over naar ons nieuwe netwerk. Het nieuwe netwerk heeft allerlei voordelen zoals 4G roaming in de EU en je maakt gebruik van het best geteste netwerk van Nederland. We hebben er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat het overzetten soepel verloopt. Is het al gelukt met de Simkaart? Je kan gemakkelijk een simkaart bestellen via https://www.tele2.nl/my/sim-en-toestel.

Als je een nieuwe simkaart hebt ontvangen stuur dan jouw gegevens en het simkaartnummer door in een privébericht  en dan zorg ik ervoor dat jouw simkaart meteen geactiveerd wordt! 

Ik hoor graag van je!

 

Beste Cas,
Wanneer we de kaart hebben zullen we contact opnemen.​​
Echter we moeten de SIM-kaart nog ontvangen. 

Voorlopig hebben we sinds vrijdagavond geen telefoon!
En dat is al een keer - ondanks Corona - nogal vervelend geweest.

Mijn punt is dat jullie weten dat dit kan optreden. Geldt dit voor iedereen, dan stuur je van tevoren een simkaart op. Calculeer je in dat het maar een klein percentage is, dan stuur je per expres een simkaart op. Nu geef je door drie werkdagen, dat  kan dus betekenen dat je vanaf vrijdagavond zes dagen geen bereik hebt. Op de centen letten is in het laatste niet slim!

De argumentatie dat het een oude simkaart betreft is raar, want we hebben twee abonnementen en de andere deed het wel.

Benieuwd hoe Tele2 dit gaat verbeteren en naar degene die er last van hebben gaat compenseren (aftrek van dagen niet bereikbaar is vanzelfsprekend, maar niet passend).

mvGr, Marcel

Reputatie 7
Badge +12

Cas schreef: “Als je een nieuwe simkaart hebt ontvangen stuur dan jouw gegevens en het simkaartnummer door in een privébericht  en dan zorg ik ervoor dat jouw simkaart meteen geactiveerd wordt!  “  Het simkaartnummer is dat 20 cijferige nummer. Dat kan hij dan koppelen aan jouw 06 nummer.