beantwoord

Netwerk Masten Tele2

• 3 november 2017
  • 15 reacties
  • 717 x bekeken

Reputatie 5
Badge
Hallo Tele2,

Weet niet of ik het hier mag vragen of zeggen maar op dit moment is er in Brabant in het gebied Baarle nassau helaas geen goede dekking staan ook geen masten zoals ik op de site 4Gmasten zag (waar jullie mast punten staan opgesteld).
Tweede is dat er in zeeland helaas aan het strand tussen domburg en katzand nog steeds geen 4G bereik is (geen masten) en je al heel snel terug valt op het 3G netwerk dat op die locaties helaas te wensen overlaat (mijn ervaring van eind 2015 begin 2016 en van een paar weken geleden).

Zijn dit locaties die geen hoge prioriteit hebben als ik vragen mag?

Hoor graag een reactie van jullie af!

Ps: weet niet welke subforum ik moest kiezen dus als het de foute is graag dit veranderen.
icon

Beste antwoord door Frenk van Tele2 15 november 2017, 13:25

Bedankt voor het wachten! Ik heb een uitgebreid antwoord teruggekregen dus ik had even tijd nodig om de informatie op een rij te zetten.

Baarle-Nassau

Sinds vorige week (8 november) is er een nieuwe zendmast actief in Baarle-Nassau. Voor volgende maand staat nog de activatie van een nieuwe zendmast gepland in het zuiden langs de N260 richting België.

Het strand in zeeland

Bij Zoutelande en Nieuwvliet staan op dit moment al zendmasten. We verwachten dit jaar nog een mast nabij Domburg te plaatsen en Cadzand is in het tweede kwartaal van 2018 aan de beurt. We willen graag in Westkapelle een zendmast plaatsen maar zijn nog op zoek naar een geschikte locatie.

Hopelijk heb je zo een beetje een beeld van wat er komen gaat.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Informatie over toekomstige installaties worden niet publiek gemaakt, het zou wel leuk zijn.

Als een nieuwe antenne geïnstalleerd wordt, komt dat in de AR en doen de gasten van 4gmasten.nl een update met de wijzigingen en met de kaart op Google Maps.

Maar volgens mij is de verwachting om in 2018 een “volledige” landelijke buiten dekking te hebben.
Reputatie 6
Badge
Goeie vraag! Dit is inderdaad normaal gesproken niet iets waar wij concrete informatie over verstrekken.

Ik kan je dan ook niks beloven maar ik heb de vraag wel doorgestuurd, zodra ik meer weet hoor je van me 🙂
Reputatie 5
Badge
Goeie vraag! Dit is inderdaad normaal gesproken niet iets waar wij concrete informatie over verstrekken.

Ik kan je dan ook niks beloven maar ik heb de vraag wel doorgestuurd, zodra ik meer weet hoor je van me :)

Top! Hoor graag hierop een reactie!
Reputatie 6
Badge
Even een berichtje om aan te geven dat we je niet vergeten zijn. Ik wacht nog steeds op een reactie.

Persoonlijk verwacht ik die deze week nog niet maar ik houd je op de hoogte.
Reputatie 6
Badge
Bedankt voor het wachten! Ik heb een uitgebreid antwoord teruggekregen dus ik had even tijd nodig om de informatie op een rij te zetten.

Baarle-Nassau

Sinds vorige week (8 november) is er een nieuwe zendmast actief in Baarle-Nassau. Voor volgende maand staat nog de activatie van een nieuwe zendmast gepland in het zuiden langs de N260 richting België.

Het strand in zeeland

Bij Zoutelande en Nieuwvliet staan op dit moment al zendmasten. We verwachten dit jaar nog een mast nabij Domburg te plaatsen en Cadzand is in het tweede kwartaal van 2018 aan de beurt. We willen graag in Westkapelle een zendmast plaatsen maar zijn nog op zoek naar een geschikte locatie.

Ik hoop dat Tele2 die uitbreidingen aan de kust snel voor elkaar bokst. Liever zelfs meer dan blijkbaar op dit moment in de planning staat (1 mast in Domburg, 1 in Westkapelle en 1 in Cadzand)
Zoals je in de afbeelding kunt zien (bron: 4gmasten.nl) is het aantal zendmasten in zuid-west NL niet bepaald denderend te noemen, zeker in vgl met de rest van nederland... Helaas...

Reputatie 7
Badge +2
Het densiteit van antennes in de randstad heeft ook te maken met capaciteit, niet alleen bereik.
Het densiteit van antennes in de randstad heeft ook te maken met capaciteit, niet alleen bereik.
That's totally beside the point... Geen/slechte dekking door te weinig masten (of zelfs helemaal geen masten) in dunbevolkte gebieden vs een veelvoud/overkill aan masten in drukbevolkte gebieden is niet bepaald een landelijke dekking te noemen...
Reputatie 6
Badge
That's totally beside the point... Geen/slechte dekking door te weinig masten (of zelfs helemaal geen masten) in dunbevolkte gebieden vs een veelvoud/overkill aan masten in drukbevolkte gebieden is niet bepaald een landelijke dekking te noemen...

Ik ben het op ontzettend veel fronten niet eens met je uitspraak 🙂

Ik ben het op ontzettend veel fronten niet eens met je uitspraak :)

Dat mag 😉 it's a free country ☺
Mij gaat het er vooral om dat ik ook dekking heb in de (dunbevolkte) gebieden waar ik zelf veel kom.
Als dat niet zo is ben ik zo weer weg bij tele2 😯
Time will tell.... 🙏🏼
Reputatie 7
Badge +2
Mijn punt was dat je het aantal sites in de randstad niet kan vergelijken op andere dunbevolkte delen van Nederland.

Ik zeg niet dat het bereik in het buitengebied nu perfect is. Maar je hebt veel minder sites nodig voor een dergelijke dekking.
Mijn punt was dat je het aantal sites in de randstad niet kan vergelijken op andere dunbevolkte delen van Nederland.

Ik zeg niet dat het bereik in het buitengebied nu perfect is. Maar je hebt veel minder sites nodig voor een dergelijke dekking.

Zo redeneert iedereen vanuit zijn/haar eigen positie...
Zoals ik al eerder zei:

...(knip)
Mij gaat het er vooral om dat ik ook dekking heb in de (dunbevolkte) gebieden waar ik zelf veel kom.
Time will tell.... 🙏🏼
Reputatie 6
Badge

Zo redeneert iedereen vanuit zijn/haar eigen positie...
Zoals ik al eerder zei:

...(knip)
Time will tell.... 🙏🏼

Als je hiermee doelt op het mogelijke resultaat hiervan - belabberde gespreks- of internetkwaliteit - dan ben ik het roerend met je eens. Weinig problemen op dit vlak zijn zo frustrerend als jezelf verstaandbaar proberen te maken of proberen die website te laden zonder dat er schot in zit.
Reputatie 5
Badge

Baarle-Nassau

Het strand in zeeland

Ah top!, ja ik heb het deze week kunnen ervaren (zelfs al iets eerder maar toen deed 4g+ het nog niet alleen vol 4G) bereik.
Dekking is nu echt goed in baarle nassau, helaas als je al dicht bij de grens bent (baarle hertogh gepasseerd) dan is het netwerk minder.
Kan het kloppen dat bij de grens een nieuwe mast komt binnenkort? want zie er een paal staan met verschillende masten en ik dacht ook tele2 maar niet geactiveerd?

en met het zuiden bedoel je hiermee het gebied ulicoten?
Reputatie 6
Badge
@simnlru meer details dan "ten zuiden van Baarle Nassau langs de N260" heb ik niet; de exacte plek is dus niet duidelijk.

Mijn interpretatie was dat het de opzet was om het bereik richting de Belgische grens te verbeteren maar dat de mast zelf nog in Baarle-Hertog. Het effect hiervan is eventjes afwachten maar het zal net als die andere merkbaar zijn 🙂