beantwoord

Negatieve BKR A2

• L.L
  • Blijvertje
  • 22 reacties
Hallo,

Ik had een abonnement helaas zo ver gekomen dat het bij de incasso bureau terecht is gekomen.

Er stond een bedrag open van 655,38 open

Ik heb op 11 april 450 euro betaald
En op 16 april 105 euro
21-04 de laatste 100,38 betaald
Er stond eerst alleen codering A

Op 16 april is er wat gewijzigd bij BKR heb nu codering A2 gekregen. Ik heb met incasso afgesproken dat ik 21 april de laatste 100 euro betaal. Ze zijn ermee akkoord gegaan omdat ik al meer dan de helft heb betaald. En als het betaald zou worden, dat het word verwijderd bij BKR dat heeft Tele2 aan mij verteld. Maar wat ik nu niet snap waarom krijg ik 16-04 een codering A2 als ik meer dan de helft heb betaald en alleen nog 100 moest betalen en dat ik 21ste zou betalen ook netjes gedaan dus het is afbetaald.wilde 30 april een hypotheek afsluiten nu kan het niet meer. Zit nu met me handen in mij haar. Ik wil graag geholpen worden. En ik hoop echt dat het word verwijderd. Want het ik kan nu geen huis betalen wat ik nu zo jammer vind, had er alles voor over vandaar dat ik heel snel mijn de abonnement heb afbetaald

icon Beste antwoord door eric 23 april 2019, 07:29

Jeetje, wat rot voor je! Huizen kopen is al zo moeilijk. Toch is BKR er voor de bescherming van banken/aanbieders EN de consument. Als blijkt dat iemand om welke reden dan ook, niet aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan wordt deze beschermd tegen opnieuw/meer verpluchtingen. Kredietverstrekkers kunnen betalingsgedrag tot 5 jaar geleden terugzien: https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/waarom-blijft-mijn-negatieve-registratie-nog-5-jaar-zichtbaar

Als een factuur eenmaal bij een incassobureau loopt ben je eigenlijk al veel te laat met betalen. On dan de facturen ook nog eens in termijnen te betalen helpt ook niet om daarna een hypotheek af te sluiten. Je hebt tijdens de paasdagen je laatste deelbetaling gedaan. Die wordt vandaag pas bijgeschreven. Na verwerking wordt het incassotraject gesloten en teruhgestuurd naar Tele2. Daar moet het dan ook verwerkt worden en zij informeren de BKR dat de lening is afgelost. Dit kost natuurlijk allemaal tijd, ik hoop dat je de financieringsaanvraag van 30 april kunt opschuiven. Soms wil de verkoper van het huis de ontbindende voorwaarden termijn ook verlengen. Met jouw betaalhistorie zou ik geen risico nemen om zonder ontbindende voorwaarden van financiering door te gaan.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Jeetje, wat rot voor je! Huizen kopen is al zo moeilijk. Toch is BKR er voor de bescherming van banken/aanbieders EN de consument. Als blijkt dat iemand om welke reden dan ook, niet aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan wordt deze beschermd tegen opnieuw/meer verpluchtingen. Kredietverstrekkers kunnen betalingsgedrag tot 5 jaar geleden terugzien: https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/waarom-blijft-mijn-negatieve-registratie-nog-5-jaar-zichtbaar

Als een factuur eenmaal bij een incassobureau loopt ben je eigenlijk al veel te laat met betalen. On dan de facturen ook nog eens in termijnen te betalen helpt ook niet om daarna een hypotheek af te sluiten. Je hebt tijdens de paasdagen je laatste deelbetaling gedaan. Die wordt vandaag pas bijgeschreven. Na verwerking wordt het incassotraject gesloten en teruhgestuurd naar Tele2. Daar moet het dan ook verwerkt worden en zij informeren de BKR dat de lening is afgelost. Dit kost natuurlijk allemaal tijd, ik hoop dat je de financieringsaanvraag van 30 april kunt opschuiven. Soms wil de verkoper van het huis de ontbindende voorwaarden termijn ook verlengen. Met jouw betaalhistorie zou ik geen risico nemen om zonder ontbindende voorwaarden van financiering door te gaan.
...
Eric werk je bij Tele2???
Reputatie 5
Badge +1
Eric werkt niet bij tele2. Iemand die bij tele2 werkt heeft achter zijn naam van tele2 staan. Dit een klantenforum, daar komen voornamelijk andere klanten.
Reputatie 7
Badge +4
L.L schreef:

Eric werk je bij Tele2???

Zoals Theocoppes al aangeeft, ik werk niet bij Tele2 maar reageer op posts van andere klanten.
Tele2 heeft alleen directe telefonische klantenservice. Maar aangezien jij bij het incassobureau loopt zullen de Tele2 medewerkers je direct naar Bos incasso doorverwijzen. Dat hebben we gezien bij andere cases die op dit forum voorbij kwamen.
Dankjwel Eric! 🙂!
Reputatie 2
Inderdaad: wanneer een factuur bij het incassobureau ligt, kun je contact opnemen met het incassobureau. Het is dan namelijk uit handen gegeven.
Ik hoop voor je dat de BKR registratie snel opgeheven wordt en je een mooi huis kunt kopen.

Gr, Bernadet
Hoi Bernadette,

Wanneer word het bij bkr afgemeld? Ik
Hoor verschillende dingen. Ik heb zelf Tele2 gebeld en alles is al verwerkt. Maar ze kon niet zeggen wanneer weg word gehaald
Hallo,

Kunt u op mijn pb antwoorden?
Reputatie 7
Badge +4
L.L schreef:

Hoi Bernadette,
Wanneer word het bij bkr afgemeld? Ik
Hoor verschillende dingen. Ik heb zelf Tele2 gebeld en alles is al verwerkt. Maar ze kon niet zeggen wanneer weg word gehaald

Je wordt niet afgemeld bij het BKR, er wordt wel aangegeven dat de lening is afgelost. In de praktijk blijkt dat een paar weken te duren.
Iedereen die ooit een lening heeft gehad blijft een aantal jaar bij het BKR geregistreerd. Dat kan bij goed betaalgedrag ook helpen om een nieuwe lening te verkrijgen.
https://www.bkr.nl/een-bkr-registratie-wat-betekent-dat
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/bkr-registratie/#faq-wat-gebeurt-er-met-de-bkrregistratie-als-ik-alles-heb-afgelost
Reputatie 2
Als je het toestelkrediet hebt afgelost, melden wij dit bij het BKR.
6 weken nadat de laatste betaling verwerkt is, wordt de BKR registratie opgeheven.

Als je steeds tijdig hebt betaald dan is het toestelkrediet niet langer van invloed bij het afsluiten van andere kredieten. Alle gegevens blijven 5 jaar na aflossing bewaard en inzichtelijk bij het BKR.

Voor meer informatie kun je kijken op de site van BKR.
Topic kan gesloten worden:)