beantwoord

Nee verkoop?

• Durft te posten
  • 1 reactie
Hallo,

Ik ben nu 2 maanden klant bij tele2 en heb een maandelijks opzegbaar abonnement zonder telefoon. Nu wil ik dit abonnement veranderen naar een abonnement met telefoon. Alleen wanneer ik dit probeer te doen krijg ik een mail van tele2 dat ik op basis van de gegevens van experian een te groot risico zou zijn. Ik vind dit vreemd want ik heb nergens betalings achterstanden en betaal alles netjes optijd. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Mvg
Gerjan

icon Beste antwoord door eric 26 maart 2018, 16:19

Experian kijkt verder dan alleen de twee betalingen welke je hebt gedaan naar Tele2. Bij een toestel wordt een investering gedaan welke achteraf wordt terugbetaald, dus is het risico groter dan alleen wat beltegoed.

Je kunt alleen zelf contact opnemen met Experian, het betreffen immers privacy gevoelige gegevens. http://www.experian.nl/over-experian/over-uw-registratie.html

De uitslag van die gegevens KUN je eventueel voorleggen aan Tele2 voor een heroverweging. Stuur het bewijs van Experian, een kopie van je legitimatiebewijs en een begeleidend schrijven met contactgegevens naar toets@tele2.com .

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Experian kijkt verder dan alleen de twee betalingen welke je hebt gedaan naar Tele2. Bij een toestel wordt een investering gedaan welke achteraf wordt terugbetaald, dus is het risico groter dan alleen wat beltegoed.

Je kunt alleen zelf contact opnemen met Experian, het betreffen immers privacy gevoelige gegevens. http://www.experian.nl/over-experian/over-uw-registratie.html

De uitslag van die gegevens KUN je eventueel voorleggen aan Tele2 voor een heroverweging. Stuur het bewijs van Experian, een kopie van je legitimatiebewijs en een begeleidend schrijven met contactgegevens naar toets@tele2.com .
Bedankt voor je reactie. Ik heb nog wel een paar toevoegingen. Ik wil de telefoon gelijk afbetalen en niet maandelijks, dus die investering voor tele2 is er niet. En op het moment heb ik het abonnement met alles onbeperkt en die wil ik met mijn nieuwe abonnement ook. Dus de maandelijkse factuur blijft evenhoog.

Ook naast de 2 maanden bij tele2 heb ik bij geen een ander bedrijf betalingsachterstanden en in het verleden ook nooit gehad.

Ik heb experian al gemaild om mijn gegevens op te vragen maar heb hier nog geen reactie op. En ik wil graag gebruik maken van een tijdelijke actie dus zit een beetje haast achter.
Reputatie 7
Badge +4
Gebaseerd op eerdere forum topics kunnen moderators alleen naar deze toets email verwijzen.
Reputatie 6
Badge
Het toestel wordt ook bij eenmalige aflossing via je maandfactuur afgerekend, dus de investering (en dus het risico) van Tele2 is er sowieso.
Reputatie 6
Badge +1
Experian kijkt naar de betalingsmoraal van de afgelopen acht jaar.
Wat merkwaardig dat je bij toestelbetaling zonder krediet geweigerd kan worden. Of wordt er geweigerd op basis van de abonnementskosten icm de termijnduur van 2 jaar? Ik weet dat het betalingsverleden van de bewoners in jouw straat of de vorige bewoners van je huis al invloed kunnen hebben op je credit-rating (of beter gezegd: risico-profiel) bij sommige bedrijven/instanties, is niet altijd iets waar je zelf direct invloed op hebt.

Geldt dit ook als je het abonnement bijvoorbeeld via Belsimpel verlengt met toestel? In dat geval betaal je toch het toestel aan Belsimpel (vooruit) en niet aan Tele2 via je factuur? Is vaak ook wat goedkoper trouwens...
Reputatie 7
Badge +4
kevsprepaysim schreef:

In dat geval betaal je toch het toestel aan Belsimpel (vooruit) en niet aan Tele2 via je factuur?

Ja, want de credit rating wordt door Tele2 bij Experian gedaan, niet door de partner.