beantwoord

na aanbetaling te hoge kosten buitenland nog steeds geen bereik

• 9 september 2019
  • 5 reacties
  • 292 x bekeken

• Durft te posten
  • 1 reactie
Kreeg vanmiddag om 15:00 lokale tijd (usa) bericht dat ik was afgesloten ivm te hoge kosten buiten bundel buitenland. Na een aanbetaling zou ik binnen een half uur weer alles kunnen doen. Het is nu 18:26 hier en ik heb NOG STEEDS geen internet terwijl ik gelijk de aanbetaling heb gedaan!! Ik kan geen accomodaties bellen, kan zelfs geen eens gebruik maken van de extra databundel groen die ik heb aangeschaft. Bellen met de klantenservice kan ook niet, aangezien die nu in NL niet open zijn. Hoe los ik dit ZSM op?
icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 13 september 2019, 12:12

@Ltan
Wanneer je verbruik hoger is dan we van je gewend zijn en om er dan voor te zorgen dat de kosten niet nóg hoger oplopen, wordt je telefoonnummer eenzijdig afgesloten.
Je kunt dan nog wel steeds gebruik maken van wifi. Na het doen van een aanbetaling wordt je meteen weer aangesloten. Dat is ook bij jou gebeurd begrijp ik.
Dat daarna je data niet meteen weer actief was is natuurlijk behoorlijk vervelend maar staat verder los van de afsluiting. Fijn dat het uiteindelijk is opgelost.

Ik dank je voor je feedback, je ervaring nemen we uiteraard mee om onze dienstverlening te kunnen verbeteren.

Ik wens je nog een fijn verblijf in The States!

Groet Petra
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Nu, vanaf negen uur kun je de klantenservice bellen.
Reputatie 4
Badge
@Ltan En, heb je de klantenservice kunnen bereiken en ben je inmiddels weer aangesloten?

Groet Petra
Toen ik de ochtend erna nog steeds niet was aangesloten heb ik een telefoon van iemand moeten lenen om de klantenservice te bellen, aangezien er geen e-mail optie is waarvoor ik wifi had kunnen gebruiken. Die gaven aan dat ik na mijn aanbetaling gelijk was aangesloten, en dat het dus vreemd was dat ik nog steeds geen service had zelfs na herhaaldelijk in en uitschakelen van mobiel netwerk in de hoop dat-ie opnieuw zou reconnecten. Uiteindelijk bleek de oplossing om mobielnetwerkselectie niet op automatisch, maar op handmatig te zetten en een provider te kiezen. Nadat de telefoon verbinding had kon ik ‘m weer op automatisch zetten. Ik heb wel aangegeven dat hoewel ik het prettig vind dat tele2 je attendeert op de hoge kosten buiten je bundel, ik het niet normaal vind dat tele2 je afsluit tot je een aanbetaling hebt gedaan. Je zou een keuze moeten krijgen, in plaats van gegijzeld te worden. Als vrouw alleen in het buitenland heb ik bijna een dag lang geen accomodaties, taxi’s of wat dan ook kunnen bellen. Ik kon ook niet internetbankieren of in de national parken waar ik nu ben wifi gebruiken. En ik kon dus ook niet gelijk bellen met tele2 vanwege het tijdsverschil. Ik vind dit een serieus onveilige situatie! Je bent tegenwoordig zo afhankelijk van je telefoon dat dit niet zou moeten kunnen! Ik heb me echt hulpeloos gevoeld terwijl dit niet nodig was. Ik hoop dat Tele2 iets met deze informatie doet.
Reputatie 4
Badge
@Ltan
Wanneer je verbruik hoger is dan we van je gewend zijn en om er dan voor te zorgen dat de kosten niet nóg hoger oplopen, wordt je telefoonnummer eenzijdig afgesloten.
Je kunt dan nog wel steeds gebruik maken van wifi. Na het doen van een aanbetaling wordt je meteen weer aangesloten. Dat is ook bij jou gebeurd begrijp ik.
Dat daarna je data niet meteen weer actief was is natuurlijk behoorlijk vervelend maar staat verder los van de afsluiting. Fijn dat het uiteindelijk is opgelost.

Ik dank je voor je feedback, je ervaring nemen we uiteraard mee om onze dienstverlening te kunnen verbeteren.

Ik wens je nog een fijn verblijf in The States!

Groet Petra
Reputatie 4
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra