mobiele staat uit en toch hogere rekening voor gebruik buiten bundel!!!!!!!

• 28 december 2018
  • 17 reacties
  • 358 x bekeken

Jij zegt:Hallo Ik heb al weken mijn mobiele data uitstaan en heb alleen wifi, en toch krijg ik hogere rekeningen en berichten dat ik mijn bundelheb verbruikt?? Hoe komt dit?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Wat staat er in de factuur bij details? Elke dag wordt toch apart aangegeven met details? Data, telefoon, SMS? Ook wat binnen de bundel valt en dus 0 kost staat bij mij nog vermeld.
Reputatie 7
Badge
Welke bundel heb je verbruikt dan? Misschien meer gebeld dan de bundel? Of misschien naar het buitenland gebeld of premium nummers?
Reputatie 5
Badge
Hoi KhadijaHamzaoui,

Welkom op het forum van Tele2,

Gelukkig nieuwjaar vor je gewenst!

ik zie dat er kosten zijn berekend voor gebruik in Marokko, vandaar je hogere factuur.

Fijne dag,

Arjan
Ik heb een data bundel genomen voor Marokko en ondanks ik gewoon op de WiFi zit zeggen ze dat hij op is binnen minder dan 24 uur. De grootverbruikers zoals insta en fb had ik al uitgezet in Nederland. Een tegenstrijdig verhaal krijg ik van Tele2! Maar goed, als je zo met klanten omgaat zullen ze iig niet rijk van me worden. Ik voel me zwaar opgelicht en ben blij dat ik het kleinste bundel heb genomen.
Hoi KhadijaHamzaoui,

Welkom op het forum van Tele2,

Gelukkig nieuwjaar vor je gewenst!

ik zie dat er kosten zijn berekend voor gebruik in Marokko, vandaar je hogere factuur.

Arjan dit is toch geen antwoord op haar vraag!!

Fijne dag,

Arjan
Reputatie 5
Badge +1
Misschien was dat de fout? De kleinste bundel?
Ik heb de kleinste bundel genomen om te checken hoe snel het gaat. Maar whattsapp gebruikt bijna niets tenzij je foto’s verstuurd, dat weet ik nog uit de tijd dat we in Europa ook bundels afsloten. Foto’s heb ik in ieder geval niet verstuurd. Maar er wordt nu gezegd dat als de WiFi niet sterk genoeg is dat 4g ondersteuning geeft. Vaag verhaal als je het mij vraagt want het verhaal blijft dat ik die apps uit had staan zoals fb en insta. Wat ik dus gebruikte op de WiFi! Ik zou Niemand adviseren een bundel in Marokko aan te schaffen. Koop een kaartje in Marokko of gebruik WiFi, maar neem absoluut geen bundel af want daar willen ze op verdienen
Reputatie 5
Badge +1
Daar willen ze op verdienen? Iedereen wil toch verdienen. Cadeautjes krijg je nergens.
Klopt maar er zit een verschil tussen eerlijk verdienen en uitbuiten! Iedereen mag eerlijk verdienen! Als je een eerlijke prijs vraagt dan komen mensen terug en zullen ze meer bundels afnemen! Als mensen het gevoel hebben dat ze opgelicht worden, gaan ze weg! En dat heb ik het nog niet over de slechte reclame die je klanten maken.
Reputatie 7
Badge +4
Misschien staat wifi assist aan. Is zowel op Android als Ios beschikbaar en op slechte buitenlandse wifi netwerken grote kans dat dit dan toch mobiele data gaat gebruiken.
https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie-uitschakelen-iphone-ipad/
Dank je Eric! Die uitleg heb ik idd gehad van Tele2, maar oncontroleerbaar uiteraard en een makkelijke manier om voor Tele2 om zich erachter te verschuilen. Ik zit op dezelfde WiFi nog steeds (assistent staat uit inmiddels en het werkt perfect! Verklaar het maar. Maar ik had in Nederland dus al voor die apps het gebruik van mobiele data uit gezet. Ook als de WiFi assistent zou aanstaan, zou hij niet op de mobiele data over mogen gaan toch? Het klopt in mijn optiek dus niet
Reputatie 7
Badge +4
Het hangt dus af van de kwaliteit. Je kunt trouwens ook op je telefoon kijken waaraan de mobiele data is opgegaan. Dat is dus onafhankelijk van de provider, jouw telefoon besluit mobiele data te gaan gebruiken. En de providers zien alleen maar bitjes langskomen die ze tellen..
https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/gebruikstips
Reputatie 7
Badge
Tja, Tele2 heeft geen invloed op hoeveel data jouw toestel verbruikt en zegt echt niet zomaar dat jouw bundel is verbruikt. De kleinste bundel voor Marokko is 40 MB, dat is natuurlijk niet bepaald veel. Als je toestel met WiFi assist even de tijd synchroniseert, het weer ophaalt, je mail continue controleert, op diverse updates controleert , gemaakte foto’s op de achtergrond naar de cloud uploadt, etc dan kan dat er zo doorheen zijn. Zeker als je misschien nog wat sites hebt bezocht (met plaatjes) of Google maps of andere navigatie toepassing hebt gebruikt. Facebook en instagram zijn niet de enige data verbruikers. Kijk inderdaad eens op je telefoon welke apps recent de meeste data over het mobiele netwerk hebben verbruikt.
Beste pipodeclown,
U heeft helemaal gelijk 40 mb is natuurlijk Helemaal niks maar 6 euro voor zo weinig is een behoorlijk bedrag. Het mooie van een forum is dat iedereen zijn mening mag geven zodat andere gebruikers er ook iets aan hebben. U geeft uw advies ik het mijne. De lezers kunnen dan zelf het advies volgen wat ze willen. Mijn advies luidt : in de grote steden van Marokko is overal WiFi maak daar gebruik van of koop een lokaal simkaartje. Mijn zwager had vandaag opgeladen voor 20 dirham en daar doe je zeker langer mee dan de 6 euro van Tele2 die alles verbruikt terwijl je op de WiFi zit. Ongeacht wat de reden ook Mag. Wees geen dief van je eigen portemonnee
Reputatie 5
Badge +1
Dat geldt voor elk land buiten Europa. Bij elke provider. Roaming kost altijd veel geld.
Reputatie 7
Badge +2
Het is sowieso (bijna) altijd voordeliger om gewoon een lokale simkaart te kopen.

Maar mocht je toch een beperkte data bundel hebben, kun je kijken naar de data verbruik teller van je telefoon. Meeste Android toestellen zijn voorzien van een uitgebreide data teller, je kunt periodes instellen, limieten en etc.

Out-of-the-box heeft iOS een zeer beperkte data teller, er zijn wel apps voor dat, ik weer niet alleen hoe goed ze werken.
Reputatie 7
Badge
Iedereen mag uiteraard zijn mening geven. Bij Vodafone is 30MB EUR 5 en dan is deze slechts één dag geldig, dus om de tarieven van Tele2 dan uitbuiten te noemen vind ik wat ver gaan. Uiteraard zijn lokale providers goedkoper. Kijk wel uit met openbare WiFi punten, alle data zou kunnen worden afgeluisterd. Kijk dus uit met bank apps en andere belangrijke apps/sites waarmee je inlogt en mogelijk gegevens over een openbaar WiFi stuurt.