beantwoord

Mobiele dekking slecht in Drenthe

• 3 januari 2018
  • 17 reacties
  • 476 x bekeken

• Is lekker bezig
  • 7 reacties
Hallo, ik werd net gebeld door tele2 of ik tevreden ben.
Niet dus, want de dekking in mijn woonplaats is beneden pijl. Vaak 1 of geen streepje en dat is voor mijn werk onacceptabel! Vaak als ik ga bellen versta ik de gebelde wel maar zij mij niet. Gister ergens 20 min in de wacht gestaan, was ik eindelijk ad beurt hoort de gebelde mij niet. Woest was ik! De operator van tele 2 zei dat ik t door moest geven, hoe meer dit doen hoe beter. Aangezien tele 2 geen email heeft word ik hier naar toe verwezen. Ik wacht op reactie van jullie kant!
icon

Beste antwoord door Bosniangirl 3 januari 2018, 15:00

Hier in Emmen(Drenthe idd) is niks mis mee
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +4
En op welke postcode woon je dan? Want Drenthe is wel heel groot 🙂
Beilen, 9411 LX, heb t zelf eerder ook al bekeken. Alleen het is erger en ergerlijker geworden.
Had gelijk al spijt dat ik tele2 had genomen, maar dacht dat alle providers tegenwoordig wel landelijke dekking hadden. Als t niet opgelost wordt ben ik hier ah einde vh abonnement weg.
Reputatie 5
Badge +2
Opzich ziet de dekking er nog wel redelijk uit rond die postcode. Niet geweldig natuurlijk maar wel werkbaar.
Nou heb ik niet zo reusachtig veel ervaring met mobiele telefonie problemen maar misschien is het een aanrader om de simkaart even in een ander toestel te stoppen en daarmee te testen of je ook dezelfde issues hebt qua bereik.

Op die manier kun je dus uitsluiten of het aan je toestel ligt of dat het echt aan het netwerk in je buurt ligt. Testen kan nooit kwaad in ieder geval! 🙂
Vaak niet werkbaar hier, anders had ik dit niet geplaatst.
Al eerder simkaart in andere telefoon geprobeerd, zelfde resultaat.

Neemt iemand van tele2 dit probleem over?
Hier in Emmen(Drenthe idd) is niks mis mee
Zoals je op de foto ziet geen bereik, of 1 streepje, verder komt t hier niet in Beilen.!

Reputatie 7
Badge +4
Maar is dat buiten of binnen, want landelijke dekking betekend outdoor dekking.
Landelijke dekking is zowel binnen als buiten bereik.
Het gaat me om binnen! Ik moet bereikbaar zijn voor mn werk!
Buiten is het 1 streepje, soms niks.
Vraag een nieuwe Simkaart aan
Nog niet aan gedacht. Zou dat echt helpen?
Als je simkaart beschadigt is denk ik van wel.
Reputatie 3
Badge
Hi ejbb,

Vervelend om te zien dat je geen goede dekking ervaart, maar dit wel goed zou moeten zijn. Een nieuwe simkaart hoeft niet de oplossing te zijn, 9 van de 10 keer is dit namelijk niet de oplossing. Of hij moet duidelijk beschadigd zijn. Is er al een dekkingsonderzoek geweest?

Groetjes,

Hinke
Ik weet niet of mijn simkaart beschadigd is, hij doet t verder prima.
Nee, geen dekkings onderzoek gehad. Wat houdt dat in?
Reputatie 3
Badge
Hi ejbb,

Dit houdt in dat er aan de hand van jou geleverde voorbeelden (van momenten dat jij slechte dekking had) gekeken wordt hoe de dekking op dat moment was en of er wellicht een storing was. In theorie zou het goed moeten zijn, zoals te zien op de dekkingskaart, maar dan wordt er dus naar de praktijk gekeken wat er speelde.

Het kan echter ook zijn dat jij een VoLTE toestel hebt en dat de gesprekken over het 4G dus niet goed gaan. Wat voor toestel gebruik je?

Groetjes,

Hinke
Samsung galaxy a3 2017
Reputatie 3
Badge
Is er een optie in jouw telefoon dat je bellen via 4G uitschakeld en alleen data via 4G aan laat? Zo niet, hoe is het netwerk via 3G als je 4G helemaal uitgeschakeld is?
Reputatie 3
Badge
Hi ejbb,

Zijn er nog problemen hierin?

Groetjes,

Hinke