beantwoord

Mobiele dekking op Schiphol een drama

Toon eerste bericht

65 Reacties

Reputatie 1
Rena Chan schreef:

Ik ben totaal niet bekend bij Schiphol, dat zijn de gemelde spits waar 4G niet zal werken, klopt het volgens jou ervaring? Of is het erger?

Ik gebruik de opensingal map die heeft de dekking weer door de metingen van de gebruikers ik sta op Schiphol net in het rode gebied
Reputatie 7
Badge +4
Kilroy1980 schreef:

Zo werkdag voorbij 59% geen bereik als de tel enkel op 4g staat geweldige score

Dat is toch wel een bijzondere plek. Je bent helemaal nooit met 2g/3g verbonden geweest. Dus daar is dan naast geen 4G van Tele2 ook geen 2G/3g van t-mobile? Is je toestel wel helemaal in orde want t-mobile heeft nog zeker 2g/3g nodig om internationale roaming klanten 'op te vangen'.
Reputatie 7
Badge
eric schreef:

Kilroy1980 schreef:

Dat is toch wel een bijzondere plek. Je bent helemaal nooit met 2g/3g verbonden geweest. Dus daar is dan naast geen 4G van Tele2 ook geen 2G/3g van t-mobile? Is je toestel wel helemaal in orde want t-mobile heeft nog zeker 2g/3g nodig om internationale roaming klanten 'op te vangen'.

Nodig hebben van 2g/3g bij TMobile wil niet zeggen dat het er dan ook is hé Eric... Toestel lijkt gezien de beschrijving van toestel met andere provider prima te functioneren
Komt in omgeving Kerkrade Bleyerheide ook regelmatig voor dat er geen 4G verbinding is en ook geen 2g/3g Als Tele2 klant daar is het noodzakelijk om te beschikken over reserve simkaart van andere providers, want dekking is vaak te onbetrouwbaar.
Waarom twijfel je aan deze klacht, neem serieus wat een klant je verteld en schiet niet meteen in de verdediging met opmerkingen als: werk je in de bagagekelder. en het zal wel aan je toestel liggen, Accepteer dat Tele2 nog lang niet overal de perfecte dekking heeft en zeker geen 97% in Nederland .

Doe liever iets aan de klachten , geef ze alleen maar door aan betreffende afdelingen maar blijf niet de klachten ontkennen.
Reputatie 7
Badge +4

Reputatie 1
eric schreef:

Kilroy1980 schreef:

Ik heb mijn toestel op ONLY 4G gezet als ik er ben zet ik hem op enkel 3G want anders is het niet te doen. MAAR men accepteerd geen klanten met een enkel 3G toestel maar 4G kunnen aanbieden en voLTE op mijn HTC U11 dat lukt tot opheden niet kortom de feiten zijn in mijn geval anders. Ik ben van 4G T-Mobile naar Tele2 gegaan maar zit daar alsnog op T-Mobile en dan op 3G maar ik betaal een 10ntje minder en heb 10 GB. Tsja de prijs moet ergens vandaan komen natuurlijk
Reputatie 7
Badge +4
De bedoeling is dat 4G en 3G elkaar gewoon aanvullen. De netwerk rollout en inkoppelingen op bestaande DAS systemen is nog bezig. Dus als je 4G only selecteerd dan kun je dit op bepaalde plekken indoor ervaren. Maar het ligt dan idd niet aan je toestel maar aan de testen die je uitvoert en 3G wat je uitzet. Helder!
eric schreef:

De bedoeling is dat 4G en 3G elkaar gewoon aanvullen. De netwerk rollout en inkoppelingen op bestaande DAS systemen is nog bezig. Dus als je 4G only selecteerd dan kun je dit op bepaalde plekken indoor ervaren. Maar het ligt dan idd niet aan je toestel maar aan de testen die je uitvoert en 3G wat je uitzet. Helder!

En dan zijn we terug bij de originele vraag: waarom heeft Tele2 geen goede dekking op Schiphol?
Reputatie 3
12345.abcde schreef:

eric schreef:

En dan zijn we terug bij de originele vraag: waarom heeft Tele2 geen goede dekking op Schiphol?

Goeie vraag,ik wou het net vragen, maar dan aan een Tele2 medewerker.
Reputatie 3
eric schreef:

Eureka we hebben het gevonden!
Knap Eric...... Wikipedia of eigen onder
zoekingen ? Helder .....ach nou ja........Je zou gewoon de 4G only instelling onder alle omstandigheden ongewijzigd moeten kunnen laten staan bij een bedrijf als Tele2
met een 4G only eigen netwerk . Niks indoor ervaringen op bepaalde plekken , plaats een paar masten extra op extreem drukke punten.
Reputatie 1
Zo weer een werkdag voorbij deze keer op enkel 3G op Schiphol dit is het resultaat.... 30% op 3G....
Reputatie 1
Ruim 2 weken verder en kennelijk heeft Tele2 geen bereik op de plek waaruit men reageerd want het blijft hier akelig stil. Via FB heeft men een netwerkonderzoek van mij gekregen en de recatie is bedankt en we doen ons best om het netwerk uit te breiden maar dat kost tijd.....

Reputatie 4
Badge +2
@Henk van Tele2 wellicht kan jij hier iets voor uitzetten/vinden?
Reputatie 1
@ItsNaud Helaas een week verder geen reactie....
Reputatie 3
Badge
Hallo Kilroy1980,

Helaas is er geen update geplaatst in dit topic (hiervoor excuses) maar er is wel uitgezocht hoe dit precies zit op schiphol.
De conclusie is ook dat het bereik op schiphol niet optimaal is en helaas zal dit op korte termijn ook niet veranderen.

Zoals op onze website ook aangegeven wordt val je automatisch terug op een iets ouder en langzamer 3G of 2G netwerk.
In dit geval is alleen het 4G ingeschakeld en zul je dus helemaal geen bereik hebben.

Dit zijn de feiten en helaas niet het antwoord waarop je zit te wachten.
Als je echt heel veel problemen hierdoor ondervind dan mag je mij een privebericht zenden en kunnen we eventueel kijken welke andere stappen we kunnen ondernemen.

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Erwin.

Groet,

Erwin
Reputatie 1
Beste Erwin,

Geen goede dekking op onze nationale luchthaven kunnen aanbieden is ronduit triest..... Sidesharing met T-M kan daar niet ofzo!?? En 4G beloofd krijgen en minder betalen geeft mij 3G van alsnog T-M.... Ben benieuwd of het aan het einde van mijn contract nog zo is zo ja, dan heel snel overstappen wat wel goed werkt......
Reputatie 1
Badge
Kilroy1980 schreef:

En waar bewaar je je toestel de hele dag? En een U11 op enkel 4G zetten doe je niet via de gebruikelijke menu's. Al je je telefoon gewoon op de standaard "2G/3G/4G auto" stand zou zetten had je de hele dag verbinding gehad.
spamblokkie schreef:

Kilroy1980 schreef:

En waar bewaar je je toestel de hele dag? En een U11 op enkel 4G zetten doe je niet via de gebruikelijke menu's. Al je je telefoon gewoon op de standaard "2G/3G/4G auto" stand zou zetten had je de hele dag verbinding gehad.

Maar wel op een "geknepen" 3G verbinding in plaats van op schandalig snel 4G, op een plek waar je een normaal bereik mag verwachten. Schiphol ligt nou niet bepaald midden op de Veluwe...
Reputatie 1
spamblokkie schreef:

Kilroy1980 schreef:

Waar ik hem bewaar in mijn broekzak... En als ik hem op 3 en 4G zet is mijn batterij zo leeg want hij blijft maar switchen. Kortom hij staat op ENKEL 3G op Schiphol anders kan ik er weinig mee gedurende de dag. En ik gebruik de app 4G switcher om hem op enkel 4G te zetten. En inderdaad ik betaal voor 4G maar krijg mijn vorige netwerk terug op 3G daar betaal ik nu 10,- minder voor, het goedkope moet ergens vandaan komen. Mensen VERPLICHTEN een 4G toestel te hebben maar zelf geen stabiel 4G kunnen aanbieden op onze nationale luchthaven Niet omdat het KAN maar omdat het MOET in dit geval......
Reputatie 7
Badge +4
Overdrijven is ook een vak. Ligt er een slaapzak van je op schiphol? Gebruik je het abonnement nooit ergens anders? Dan had je wat beter onderzoek moeten doen. Indoor garanties zijn er nergens. En toevallig was ik als reiziger op schiphol vorige week. Daar geen enkel 4g probleem gehad van inchecken tot pier G10 geweest.

Telefoon wordt actief door 3g en 4g netwerk gehandoverd naar elkaar. Daar gaat je batterij echt niet veel sneller van leeg. Maar bij het op 4g only zetten wel. De telefoon moet dan zelf maar scannen als er geen 4g is. Dat zal ook bij de andere providers zijn hoor als je dit buiten schiphol doet.
Reputatie 1
eric schreef:

Overdrijven is ook een vak. Ligt er een slaapzak van je op schiphol? Gebruik je het abonnement nooit ergens anders? Dan had je wat beter onderzoek moeten doen. Indoor garanties zijn er nergens. En toevallig was ik als reiziger op schiphol vorige week. Daar geen enkel 4g probleem gehad van inchecken tot pier G10 geweest.

Telefoon wordt actief door 3g en 4g netwerk gehandoverd naar elkaar. Daar gaat je batterij echt niet veel sneller van leeg. Maar bij het op 4g only zetten wel. De telefoon moet dan zelf maar scannen als er geen 4g is. Dat zal ook bij de andere providers zijn hoor als je dit buiten schiphol doet.

Slaapzak op Schiphol!? Zo'n beetje wel 5 x per week kan ik aanwezig zijn tussen 05.15 en 21.30 uur en ja dat 365 dagen per jaar want gesloten zijn we niet. En G10 das Lounge 3 niet Lounge 2 bovenin waar ik sta. En onderzoek? sidesharing met T-M zou betekenen topdekking op SPL helaas daar doet men niet aan dus de dekking laat zwaar te wensen over....
eric schreef:

Dan had je wat beter onderzoek moeten doen.

Aha. En waar precies had de topic starter kunnen vinden dat het bereik op onze grootste nationale luchthaven niet goed is?
Reputatie 7
Badge +2
12345.abcde schreef:

eric schreef:

Dan had je wat beter onderzoek moeten doen.

Aha. En waar precies had de topic starter kunnen vinden dat het bereik op onze grootste nationale luchthaven niet goed is?

Als je naar de dekkingskaart kijk heb je al een vermoeden dat 4G bereik niet super is.

Je kunt natuurlijk aan collega's vragen welke providers ze gebruiken, maar goed, vele gaan tijdens een werkdag misschien niet eens merken dat ze niet op 4G zitten.

Je zou vanuit gaan dat 4G bereik bij Schiphol een belangrijke iets zou zijn, daarom vond ik het ook raar, want ik had echt veel meer meldingen verwacht, maar denk je twee keer na, wat doet iedereen zodra ze bij Schiphol zijn? Klagen dat het te druk is en daarna met wifi verbinden.

Tot en met januari kon je wel volledig 3G snelheid gebruiken, dat is niet super maar was zeker meer dan genoeg ook voor zware taken zoals HD Netflix streaming. Nu word je wel afgeknepen naar 2/2Mbps, maar tot nu op Twitter is dood stil als ik naar Tele2 Schiphol zoek, iemand die in januari last had van een Vodafone storing en gelukkig een Tele2 mobiel bij zich had, iemand met Tele2 zonder verbinding in de trein Leiden-Schiphol en iemand die in Juni wel klaagde daarover maar kreeg nooit een antwoord terug omdat hij niet de juiste Twitter handle heeft gebruikt.

Zo dat is misschien wel een grote probleem voor TS maar in het algemeen valt het misschien mee?

Als TS erg veel last van heeft, misschien kan TS kijken als ontbinden een optie is.
Tele2 maakt geen toekomstige uitbreiding bekend, site sharing kan niet overal, en daarnaast delen ze alleen de antenne, elke provider moet zijn eigen apparatuur installeren. Je bent afhankelijk van vergunningen en licenties om zulke infrastructuur te plaatsen.

Anders is accepteren dat op delen van Schiphol geen 4G dekking mogelijk is.
Kilroy1980 schreef:

eric schreef:

Werk je in de bagagekelder of zo? Op de pieren waar ik een paar keer per jaar kom heb ik altijd prima dekking.

Geen idee waar je precies komt op de luchthaven maar de starbucks in Lounge 2 bovenin daar heb je niks ik sta er 5 x per week op die plek in de buurt. En prima bereik op 3 of 4G want Tmobile werkt prima

Hier nog iemand van Lounge 2; de dekking daar is inderdaad DRAMA... En ik ben ook net overgestapt op Tele2, nu alweer spijt 😂
Reputatie 1
@alex-10

Zet je toestel op enkel 3G zo heb je in elk geval T-Mobile. Zodra ik plaza in loop doe ik dat ook. Hopelijk is de overname door T-M snel rond!!! En heb je niet masndelijks opzegbaar? Dan ben je de sjaak!
Kilroy1980 schreef:

@alex-10

Zet je toestel op enkel 3G zo heb je in elk geval T-Mobile. Zodra ik plaza in loop doe ik dat ook. Hopelijk is de overname door T-M snel rond!!! En heb je niet masndelijks opzegbaar? Dan ben je de sjaak!

Thanks, dat ga ik proberen!

Reageer