beantwoord

Mobiele dekking op Schiphol een drama

• 2 februari 2018
  • 65 reacties
  • 5197 x bekeken

Reputatie 1
Daar sta je dan 5x per week op een plek met slechte 4G dekking. Via de FBpagina krijg je opmerkingen van Tele 2 zoals weet je dat dat de drukste plek in NL is.... JUIST DAAROM heb je te zorgen dat je je zaakjes op orde hebt. Ik heb nu 10 gb maar op 3G van T-M geweldig!!!! Zet ik hem op enkel 4G dan heb ik praktisch niks..... En nee het is niet de telefoon maar de slechte Tele 2 dekking en de sterke T-M dekking....
icon

Beste antwoord door Erwin van Tele2 28 februari 2018, 10:41

Hallo Kilroy1980,

Helaas is er geen update geplaatst in dit topic (hiervoor excuses) maar er is wel uitgezocht hoe dit precies zit op schiphol.
De conclusie is ook dat het bereik op schiphol niet optimaal is en helaas zal dit op korte termijn ook niet veranderen.

Zoals op onze website ook aangegeven wordt val je automatisch terug op een iets ouder en langzamer 3G of 2G netwerk.
In dit geval is alleen het 4G ingeschakeld en zul je dus helemaal geen bereik hebben.

Dit zijn de feiten en helaas niet het antwoord waarop je zit te wachten.
Als je echt heel veel problemen hierdoor ondervind dan mag je mij een privebericht zenden en kunnen we eventueel kijken welke andere stappen we kunnen ondernemen.

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Erwin.

Groet,

Erwin
Bekijk origineel bericht

65 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Snap ik ook niet bij evenementen worden er tijdelijke masten bijgeplaatst en is er prima dekking. Waarom dat niet op Schiphol kan is mij een raadsel dat zal wat worden als het echt druk wordt. Ik heb met Youfone (KPN) prima bereik. Gewoon overstappen naar een andere telco toko als je je ergert. Zelfde geldt voor vast internet/TV/gas/stroom ect. Problems? Bye, bye....
Reputatie 1
Snap ik ook niet bij evenementen worden er tijdelijke masten bijgeplaatst en is er prima dekking. Waarom dat niet op Schiphol kan is mij een raadsel dat zal wat worden als het echt druk wordt. Ik heb met Youfone (KPN) prima bereik. Gewoon overstappen naar een andere telco toko als je je ergert. Zelfde geldt voor vast internet/TV/gas/stroom ect. Problems? Bye, bye....

Leuk als je er sinds afgelopen November klant bent even overstappen zit er niet in en ja ik snap het wel er staan te weinig antennes en dat terwijl men aan sidesharing mag doen T-M opstelplekken gebruiken en....... klaar!
Reputatie 7
Badge +4
Werk je in de bagagekelder of zo? Op de pieren waar ik een paar keer per jaar kom heb ik altijd prima dekking.
Reputatie 1
Werk je in de bagagekelder of zo? Op de pieren waar ik een paar keer per jaar kom heb ik altijd prima dekking.

Geen idee waar je precies komt op de luchthaven maar de starbucks in Lounge 2 bovenin daar heb je niks ik sta er 5 x per week op die plek in de buurt. En prima bereik op 3 of 4G want Tmobile werkt prima
Reputatie 5
Badge

Geen idee waar je komt op de luchthaven maar de starbucks in Lounge 2 bovenin daar heb je niks ik sta er 5 x per week op die plek in de buurt. En prima bereik op 3 of 4G want Tmobile werkt prima

En nu de snelheid verlaagd is (sinds gister) naar 2 mbps down en upload over 3G zal het wel helemaal minder zijn, of nog niks van gemerkt?
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb bij Schiphol plaza en bij de vertrek gates nooit problemen gehad, ook niet in de zomer wat meestal druk is.

Misschien kan een moderator toch kijken als er iets veranderd is, of even bij 4G masten kijken wat zijn de dichtstbijzijnde masten.

Het delen van sites is niet zo simpel en kan onder bepaalde omstandigheden niet gebeuren.
Daarnaast is het bereik van 3G van T-Mobile prima bij Schiphol (alleen doet het internet weer niet ), maar 4G is ook niet schandalig geweldig, misschien hebben ze geen 4G sites daar.
Reputatie 1
Ik heb bij Schiphol plaza en bij de vertrek gates nooit problemen gehad, ook niet in de zomer wat meestal druk is.

Misschien kan een moderator toch kijken als er iets veranderd is, of even bij 4G masten kijken wat zijn de dichtstbijzijnde masten.

Het delen van sites is niet zo simpel en kan onder bepaalde omstandigheden niet gebeuren.
Daarnaast is het bereik van 3G van T-Mobile prima bij Schiphol (alleen doet het internet weer niet ), maar 4G is ook niet schandalig geweldig, misschien hebben ze geen 4G sites daar.

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1S0JBDt6TSpAYXDXY0PRC1Zmp2Wc&ll=52.3022462098227%2C4.788068294404297&z=13 via deze link kan je zien dat er minder antennes staan dan wie dan ook dat verklaard een hoop en Plaza ja daar werkt het soms goed aankomst 4 en de vertrek 3 logisch de antenne staat op het WTC Schiphol
Reputatie 7
Badge +2
Dat zijn veel small cells, zijn ze bij Tele2 met een andere approach gegaan zo te zien.

Ja als passagier sta je of bij de plaza of bij de gates, daar had ik geen problemen.

Toch maar wachten op antwoord van een moderator zelf, maar als het niet door een storing komt, het zit niet anders dan wachten op uitbreiding van het netwerk.

Niet gekozen voor maandelijkse opzegbaar?
Reputatie 6
Badge +1

Heel vreemd, er is wel een 3G drager signaal maar daar overheen is geen data transport. Doet mij sterk denken aan een wifi router die aanstaat maar er is geen Internet beschikbaar...
Reputatie 1
Dat zijn veel small cells, zijn ze bij Tele2 met een andere approach gegaan zo te zien.

Ja als passagier sta je of bij de plaza of bij de gates, daar had ik geen problemen.

Toch maar wachten op antwoord van een moderator zelf, maar als het niet door een storing komt, het zit niet anders dan wachten op uitbreiding van het netwerk.

Niet gekozen voor maandelijkse opzegbaar?
Nee dat heb ik niet dat was mijn opzet ook niet als je wilt ervaren hoe goed of slecht een netwerk is vindik dat je daar minimaal een jaar aan moet vastzitten
Reputatie 7
Badge

Kom jij weleens ergens waar geen dekking is dan Eric? Waarschijnlijk niet. Ik wel maar ik kom meestal op plaatsen die dan net buiten de geweldige 4G 99% dekking vallen !😫
Half Zuid Limburg enzo
Reputatie 1

Kom jij weleens ergens waar geen dekking is dan Eric? Waarschijnlijk niet. Ik wel maar ik kom meestal op plaatsen die dan net buiten de geweldige 4G 99% dekking vallen !😫
Half Zuid Limburg enzo
En wat zegt Tele2 erover u woont in te dun bevolkt gebied zoals ik op de druktse plek zit van NL???
Reputatie 7
Badge

Half Zuid Limburg enzo
En wat zegt Tele2 erover u woont in te dun bevolkt gebied zoals ik op de druktse plek zit van NL???

Tele2 zegt dan zoiets als: er wordt constant aan gewerkt om ons netwerk nog verder uit te breiden. Er komen aldoor masten bij. Maar dat roepen ze al heeeeeel lang.in het geval van geen bereik op Schiphol zal het liggen aan de drukte daar, overbelasting dus......
Als iedereen die geen Tele2 heeft naast je ondanks dat, gewoon wel 4G heeft ; geeft dat wel te denken!
Ik hoop voor je dat wanneer TMobile straks Tele2 overneemt je dekking verbetert. Ik heb wel gekozen voor maandelijks opzegbaar gelukkig
Reputatie 1
Zo heb weer geen 4G

meteen de plek maar even aangegeven ook
Reputatie 7
Badge
Zo heb weer geen 4G

meteen de plek maar even aangegeven ook

Niet echt de bagagekelder zo te zien.....
Ben benieuwd naar de reaktie van de echte moderator.
Reputatie 7
Badge +4
Zo heb weer geen 4G meteen de plek maar even aangegeven ook

Je bent wel gewoon met een wifi netwerk verbonden? Dan is de oplossing daar VoWifi... Dat is al wat langer bij Voda beschikbaar en sinds eind vorig jaar voor Samsung S8(+) ook bij Tele2. Ze zijn nog meer modellen aan het certificeren. https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/wifi-bellen/

KPN zegt ook bezig te zijn met deze techniek, alleen daar duurt het nog even.. https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/bellen-via-wifi-441211
Reputatie 3

Half Zuid Limburg enzo

Noord Limburg laat qua dekking ook veel te wensen over. Er wordt veel beloofd voor de naaste toekomst....maar wanneer dat precies is? Misschien komt daar eens duidelijkheid over,
Reputatie 7
Badge +4
Je kunt zelf volgen waar / wat gebouwd wordt via de site 4gmasten.nl.
http://www.4gmasten.nl/dekking/4g/tele2-4g/537-overzicht-4g-antennes-tele2-update-per-1-januari-2018
http://www.4gmasten.nl/dekking/4g/tele2-4g/530-overzicht-4g-antennes-tele2-update-per-1-december-2017
Zo zijn er in november 54 sites en december ook weer 54 sites opgeleverd bij Tele2 ( zeg ~3 per werkdag). Maandelijks wordt de voortgang gepubliceerd. Verwacht het dus weer de komende week.
Reputatie 7
Badge
Zo heb weer geen 4G meteen de plek maar even aangegeven ook

Je bent wel gewoon met een wifi netwerk verbonden? Dan is de oplossing daar VoWifi... Dat is al wat langer bij Voda beschikbaar en sinds eind vorig jaar voor Samsung S8(+) ook bij Tele2. Ze zijn nog meer modellen aan het certificeren. https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/wifi-bellen/

KPN zegt ook bezig te zijn met deze techniek, alleen daar duurt het nog even.. https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/bellen-via-wifi-441211

Dan zou je dus eventueel (als je tenminste een Samsung S8 in je bezit hebt) eventueel via VoWifi kunnen BELLEN. Maar is daarmee het probleem opgelost van geen of steeds uitvallende Tele2 4G dekking op Schiphol
en meerdere plaatsen in Nederland die volgens de dekkingskaarten wel bereik behoren te hebben?

Welnee er is geen Tele2 oplossing maar ....het Vowifi bellen is weer even onder de aandacht gebracht. Bellen kun je ook prima via 3G van TM Eric!
Reputatie 7
Badge
http://www.4gmasten.nl/dekking/4g/tele2-4g/537-overzicht-4g-antennes-tele2-update-per-1-januari-2018
http://www.4gmasten.nl/dekking/4g/tele2-4g/530-overzicht-4g-antennes-tele2-update-per-1-december-2017
Zo zijn er in november 54 sites en december ook weer 54 sites opgeleverd bij Tele2 ( zeg ~3 per werkdag). Maandelijks wordt de voortgang gepubliceerd. Verwacht het dus weer de komende week.

Konsekwent ben je wel want dezelfde meldingen kreeg ik ook in Mei 2017 . .... Dus komende week weer ? Geweldig bedankt !
Reputatie 3

Dit soort dooddoeners lost niets op Eric. Ik heb een abonnement wat al is ingegaan en ik sloot dat af op de informatie die Tele2 destijds gaf over de dekking die er voldoende zou zijn. Ik heb dus geen boodschap aan jouw verwachtingen voor de komende week.Ik heb bovendien omdat ik wil weten wie Eric is even in je profiel gekeken en een groot aantal van je reacties gelezen en kwam tot de conclusie dat het blijkbaar je levenswerk is Tele2 klanten met kluitjes in het riet te sturen.
Logisch dat je daar waardering van Tele2 voor terugkrijgt maar als klant aanwezig op een forum verwacht ik antwoord van Tele2 bij problemen of tekortkomingen als die zich voordoen en als die het te druk hebben stel ik eventueel meningen van medeklanten zeer op prijs en ben hen dankbaar , maar op zgn klanten die de problemen verdoezelen tot meerdere eer en glorie van Tele2 en zichzelf, maar geen oplossing bieden zit ik niet te wachten. . Op mij wek jij heel sterk de indruk tot die laatste categorie te behoren.
Reputatie 7
Badge
[quote=Frans1428]. Maandelijks wordt de voortgang gepubliceerd. Verwacht het dus weer de komende week.

Volgens mij heb jij best wel een klein beetje mensenkennis Frans1428😶
Reputatie 5
Badge

Dit soort dooddoeners lost niets op Eric. Ik heb een abonnement wat al is ingegaan en ik sloot dat af op de informatie die Tele2 destijds gaf over de dekking die er voldoende zou zijn. Ik heb dus geen boodschap aan jouw verwachtingen voor de komende week.Ik heb bovendien omdat ik wil weten wie Eric is even in je profiel gekeken en een groot aantal van je reacties gelezen en kwam tot de conclusie dat het blijkbaar je levenswerk is Tele2 klanten met kluitjes in het riet te sturen.
Logisch dat je daar waardering van Tele2 voor terugkrijgt maar als klant aanwezig op een forum verwacht ik antwoord van Tele2 bij problemen of tekortkomingen als die zich voordoen en als die het te druk hebben stel ik eventueel meningen van medeklanten zeer op prijs en ben hen dankbaar , maar op zgn klanten die de problemen verdoezelen tot meerdere eer en glorie van Tele2 en zichzelf, maar geen oplossing bieden zit ik niet te wachten. . Op mij wek jij heel sterk de indruk tot die laatste categorie te behoren.

Wen er maar aan bij Tele2... probeer mijn ding bij te dragen maar tis vaak standaard antwoord wat je krijgt (terwijl ik als klant jammer genoeg meer weet op tech gebied).
Reputatie 1
Zo werkdag voorbij 59% geen bereik als de tel enkel op 4g staat geweldige score
Reputatie 7
Badge +2
Ik ben totaal niet bekend bij Schiphol, dat zijn de gemelde spits waar 4G niet zal werken, klopt het volgens jou ervaring? Of is het erger?

Reageer