beantwoord

Mobiele data staat uit en toch krijg ik een sms over verbruik in het buitenland

Ik ben op dit moment in Brazilie en kreeg een paar dagen geleden het bericht dat ik mijn data aan het verbruiken ben, terwijl dit NIET kan want hij staat al vanaf Nederland uit, nog voordat het vliegtuig is opgestegen.
Ik heb ingelogd op mijnTele2 en zie dat ik niet buiten mijn databundel zit, maar ik ben toch bang dat ik dalijk iets wordt aangerekend. Kunnen jullie dit zo snel mogelijk uitzoeken?? Want ik kan jullie niet gaan bellen, dan heb ik dalijk nog een hogere rekening. Verder kan ik ook geen emailadres van Tele2 vinden.
Dit verpest zo wel een beetje mijn vakantie, want ik heb geen zin om een rekening van duizenden euro's te ontvangen van iets dat ik totaal niet heb verbruikt en vervolgens uren met uren met jullie aan de telefoon moet hangen om dit op te lossen.

icon Beste antwoord door Arjan van Tele2 14 januari 2019, 09:06

Hoi clairebing89,

Welkom op het forum van Tele2,
Ik zie op dit moment geen verbruik buiten je bundel.

Fijne tijd daar in Brazilië!

Bekijk origineel bericht

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ten eerste, er is altijd een bill shock preventie. Dus meer dan 60 euro buiten de bundel aan data kan niet.
Je hebt dus wel je telefoon aanstaan en daarin aangegeven dat je geen mobiele data wilt gebruiken, maar dat gebeurt dus wel! Het meest logische is dat jouw telefoon gebruik maakt van wifi ondersteuning. De provider kan dat niet voorkomen, je zou je toestel uit kunnen laten staan.
https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie-uitschakelen-iphone-ipad/

De verwerking in de app is niet realtime. Als er kosten zijn gemaakt komt dat nog erin.
Reputatie 6
Badge
Heb je niet gewoon de standaard sms ontvangen die providers sturen als je de grens over gaat? Dat is een informatie bericht met tarieven. Het is geen waarschuwing dat je data aan het verbruiken bent.
De informatie sms ziet er ongeveer uit als: welkom in X (en daarna tekst over tarieven). Je krijgt dat bericht omdat je toestel contact maakt met een netwerk in het buitenland (om te bellen). Verder heeft Tele2 een bescherming voor data gebruik in het buitenland. Komt er een beetje op neer dat je data standaard staat geblokkeerd als je geen databundel buitenland hebt gekocht of bevestigd hebt dat je tegen het flexibele tarief wilt internetten.
Als je hier de tekst van het ontvangen bericht zou kunnen delen, dan kunnen we zien of het inderdaad het informatie bericht betreft.
Reputatie 5
Badge
Hoi clairebing89,

Welkom op het forum van Tele2,
Ik zie op dit moment geen verbruik buiten je bundel.

Fijne tijd daar in Brazilië!

Reageer