beantwoord

Mobiele data in egypte roaming uit

• 1 March 2018
  • 10 reacties
  • 4802 x bekeken

Ik ben in Egypte op vakantie. Ik heb roaming uitstaan en er is wifi in het hotel. Nu krijg ik van tele2 een sms dat ik mobiele data verbruik. Kan ik mobiele data verbruikt hebben terwijl mijn roaming uitstaat?
icon

Beste antwoord door eric 1 March 2018, 07:34

Zo'n bericht komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Jouw telefoon heeft misschien wifi assist aanstaan? Zet ook volledig mobiele data uit, niet alleen dat roaming. Eventueel een kleine egypte bundel kan ook nog een idee zijn. Mb's buiten de EU zonder bundel zijn heel duur.

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Zo'n bericht komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Jouw telefoon heeft misschien wifi assist aanstaan? Zet ook volledig mobiele data uit, niet alleen dat roaming. Eventueel een kleine egypte bundel kan ook nog een idee zijn. Mb's buiten de EU zonder bundel zijn heel duur.

Ik heb het nu inderdaad volledig uitstaan. Waarschuwt tele2 wanneer de kosten te hoog worden?
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb het nu inderdaad volledig uitstaan. Waarschuwt tele2 wanneer de kosten te hoog worden?

Bij 60€ verbruik wordt je data afgesloten.
Reputatie 5
Badge
Hi Annemarie194!

Ben je voldoende geholpen met de informatie die is gegeven?
Voor nu ben ik gerustgesteld. Ik weet alleen nog steeds niet zeker of het uitzetten van roaming genoeg is. Ik weet het pas zeker als ik mijn factuur zie. Mijn tele2 geeft namelijk, om onverklaarbare redenen, geen gegevens over mijn verbruik.
Reputatie 5
Badge
Als de roaming optie is uitgeschakeld in het toestel dan heb je geen service in het buitenland, dit betekend dat je geen kosten kunt maken.

Geeft de MijnTele2 omgeving inmiddels al verbruiksgegevens weer?
Reputatie 7
Badge +2
@JeroenK van Tele2 bij meeste mobieltjes kun je alleen data roaming uitzetten, dus je kunt nog wel bellen, gebeld worden en sms'en.
Reputatie 5
Badge
Thanks voor de nuttige aanvulling, @Rena Chan. 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Als je in het buitenland aankomt ontvang je een sms met daarin de tarieven. Het kan wat krom geformuleerd zijn doordat er staat dat je nu voor een bepaald tarief internet gebruikt, terwijl je dat feitelijk misschien niet verbruikt. Het is informatief bedoeld. Als je echter in de Tele2 app ziet dat je buiten de bundel kosten maakt, dan is het een ander verhaal en verbruik je mogelijk wel internet. Daarnaast kan het uitmaken of je je roaming in Nederland of bij aankomst in Egypte hebt uitgezet.
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag! Jeroen