vraag

Mobiele data

Heey, ik had een vraag want mijn Tele2 app heeft continue aangegeven dat ik niet buiten mijn bundel zat, maar toch staat er nu onderaan dat ik meer geld dan normaal moet betalen. Heel eerlijk vind ik dit niet, iemand die weet wat ik hiermee aan moet? Groeten

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Als eerste als je mobiel data op is dan stop je internet toegang gewoon en moet je een nieuwe bundel kopen. Tenzij je een hele oude abonnement hebt

Wat kan het zijn:

1- gebruik die niet binnen het bundel valt, zoals bellen naar service nummers of premium sms.

2- de app is niet real time, dus als je nog 10 minuten had en bel je 15 minuten, kijk je de app gelijk daarna, er is een kans dat je nog steeds 10 minuten bellen ziet en niks buiten de bundel.

3- gebruik van internet buiten de EU.
Reputatie 5
Badge
Hoi Evaweijdert

IK zie dat de kosten zijn ontstaan in het buiten land, voornamelijk bellen en gebld worden/
Ook zijn er internetkosten berekend In welk land ben je , of geweest?

Groet

Arjamn
Hey Arjan,
Inderdaad heb ik een paar keer gebeld terwijl ik in het buitenland ben geweest. Ik was in Bosnië, Montenegro en Kroatië. Ik bevind me nu al 3 dagen in Kroatië, maar ik heb nog steeds geen sms’je ontvangen van Tele2 over de kosten van het bellen, smsen en internet gebruiken in Kroatië. Ook heb ik geen sms’je gekregen toen ik me in Montenegro bevond.
Ik hield mijn app continue in de gaten, uiteraard liepen de kosten op toen ik had gebeld, maar ik kom nu uit op een erg groot bedrag van 260 euro wat ik vandaag voor het eerst zag staan. Dat ik iets buiten de bundel zou gaan, daar heb ik rekening mee gehouden, maar ik kan me niet voorstellen dat 3/4 keer bellen zulke bedragen met zich meebrengt, daarom denk Ik dat er iets fout is gegaan.
Kortom, van twee landen ben ik niet goed geïnformeerd aangezien de sms’jes ontbraken. De app gaf voor lange tijd aan dat er niets aan de hand was tot ik dit zag staan, waar ik erg van was geschrokken. Ook heb ik nooit een sms’je ontvangen dat ik 100% door mijn bundel heen was gegaan. Wat mij betreft, baal ik vooral van de communicatie. Als die beter was geweest, had ik vroegtijdig actie kunnen ondernemen, maar nu voel ik me een beetje klem gezet. Het gaat over een groot bedrag en daarom had ik meer communicatie vanuit Tele2 verwacht.
Ik hoop dat je me nog kan helpen.
Mvg,
Eva Weijdert
Reputatie 5
Badge
Hoi Eva,

De kosten zijn daadwerkelijk gemaakt, vanaf de 15e kan ik exact zien hoe lang je gesprekken hebben geduurd, ik kan helaas niets betekenen voor je betreft de kosten,

Groetjes Arjan
Hoi Arjan, waar kan ik zien waar mijn kosten uit bestaan?
Reputatie 7
Badge +4
Bosnië is geen EU land. Dus internet en bellen (duur) vallen buiten je NL bundel

Montenegro is geen EU land. Dus internet en bellen(even duur) vallen buiten je NL bundel

Kroatië valt wel binnen de EU. Spraak en data gaan dus gewoon uit je NL bundels.

Hieronder is Whturner NET iets langszamer 🙂
Zowel Bosnië als Montenegro vallen niet onder EU, daarvandaan naar NL bellen kost 1,75 euro/min !!!

@eric was sneller.
En ik zou graag willen vragen of de optie er is om in termijnen af te betalen
Reputatie 5
Badge
Evaweijdert schreef:

Valse informatie
Bewerkt.

Excuus!
Vanuit het buitenland kan je dat nummer alleen niet bellen....
Reputatie 7
Badge +4
Evaweijdert schreef:

Die vraag is eerder langs geweest op het forum en beantwoord door Arjan van Tele2.
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/betaling-regeling-70913/index1.html#post430930

Reageer