beantwoord

Mobiele abonnement overzetten op andere telefoon?

• 21 februari 2019
  • 5 reacties
  • 587 x bekeken

Hey,

Ik heb in November 2018 een nieuw 2-jarig contract afgesloten voor een iPhone XS, maar ik heb me bedacht dat ik toch veel liever de nieuwe Samsung S10 zou willen die binnenkort uitkomt. Wat is hierbij de slimste aanpak, die mij zo min mogelijk geld kost? Ik heb al een aantal forums gelezen, maar ik zat zelf te denken om het resterende bedrag van de telefoon-lening af te betalen en de telefoon dan te verkopen via Marktplaats. Dan zit ik echter nog met het abonnement dat meer dan anderhalf jaar loopt. Dat is een unlimited data abonnement van 25 euro p/m. Is het mogelijk om dat lopende abonnement te gebruiken in combinatie met een nieuwe telefoon (dus de Samsung S10)?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door eric 21 februari 2019, 20:37

Jazeker, als jij een los toestel koopt, dan zit daar dus geen extra abonnement aan vast. De extra korting op ene toestel in combinatie met een abonnement heb je natuurlijk al gehad, dus je betaald gewoon de Samsung adviesprijs. Als je dan je Tele2 sim erin stopt kun je direct verder waar je gebleven was! Na anderhalf jaar kun je dan verlengen naar een Sim-Only of weer verlengen naar de Samsung S11 met 5G ondersteuning 🙂
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Dat hoeft niet, je laat je contract gewoon doorlopen ook al gebruik je een andere Smartphone dan je oorspronkelijk hebt afgesloten.
Zolang jij je aan je verplichtingen houd is er niets aan de hand.
Dankjewel Eric!

Laatste vraag: als ik een losse Samsung koop om in combinatie met mijn lopende abonnement te gebruiken, en mijn iPhone verkoop, MOET ik dan de telefoonkosten afkopen, of zou ik ook gewoon de lening door kunnen laten lopen?
Reputatie 7
Badge +4
Jazeker, als jij een los toestel koopt, dan zit daar dus geen extra abonnement aan vast. De extra korting op ene toestel in combinatie met een abonnement heb je natuurlijk al gehad, dus je betaald gewoon de Samsung adviesprijs. Als je dan je Tele2 sim erin stopt kun je direct verder waar je gebleven was! Na anderhalf jaar kun je dan verlengen naar een Sim-Only of weer verlengen naar de Samsung S11 met 5G ondersteuning 🙂
Als jouw abonnement een 2 jarige looptijd heeft kun je wel de telefoon afbetalen maar niet het abonnement weer verlengen met een nieuwe. Je kunt wel de Iphone verkopen en een losse S10 kopen bij b.v. de mediamarkt.

Dankjewel, maar zou ik dan met een losse S10 van de MediaMarkt bijvoorbeeld het lopende Tele2 abonnement kunnen gebruiken, zodat ik niet dubbel betaal voor m'n data en bellen de komende anderhalf jaar?
Reputatie 7
Badge +4
Als jouw abonnement een 2 jarige looptijd heeft kun je wel de telefoon afbetalen maar niet het abonnement weer verlengen met een nieuwe. Je kunt wel de Iphone verkopen en een losse S10 kopen bij b.v. de mediamarkt.