beantwoord

Mobiel wijzigen gedurende abonnement.

  • 7 April 2021
  • 2 reacties
  • 797 x bekeken

Hallo,

Ik heb al enkele jaren verschillende mobiele abonnementen gehad bij Tele2. Nu heb ik ook een 2 jarig abonnement lopen. Deze kan ik pas over een half jaar verlengen (en dan kan ik als het goed is ook een nieuw toestel uitkiezen). Op dit moment staat er nog een restbedrag (toestelkrediet) van zo’n 70,- euro ongeveer open. Nu ben ik in het bezit van een Huawei telefoon en deze komen de laatste tijd niet heel goed in het nieuws (met betrekking tot spionage en dergelijke). Ik kan op dit moment geen toestel wijzigen in mijn Tele2 portaal. Als ik het restbedrag direct afbetaal, kan ik dan wel direct mijn toestel wijzigen? Ik zou graag een ander toestel (niet van Huawei) willen gebruiken ivm een functie bij een overheidsinstelling. Wat zijn hier voor mij de opties?

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 8 April 2021, 15:57

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Het toestel kun je altijd afbetalen maar verlengen kan pas vanaf 4 maanden voor afloop van je huidige abonnement. Dus over een maand of 2. Je kunt altijd een nieuw los toestel kopen bij b.v. MediaMarkt of bij BCC.

Reputatie 7
Badge +12

Hey Leo, fijn om te horen dat je al enkele jaren lid bent van onze Tele2 familie! Ik ben er direct voor je ingedoken. Normaal gesproken kun je inderdaad 4 maanden voordat je abonnement afloopt verlengen, maar mocht je daarvoor al willen verlengen, omdat je een nieuw toestel moet/wil hebben, dan hebben daar een oplossing voor: Early Renewal. Je betaald dan inderdaad het restbedrag af.

Je komt in aanmerking voor Early Renewal als:

  • Jouw huidige contractperiode al 3 maanden of langer loopt.
  • Je al jouw T-Mobile facturen hebt betaald.
  • Je niet al een bestaande Early Renewal hebt, die nog moet ingaan.
  • Je huidige, lopende abonnement niet is begonnen als Early Renewal.

Geen zorgen, ik heb dit al voor je nagekeken en je voldoet aan de voorwaarden! 😊

 

Verder betekent Early Renewal het volgende:

  • Je gaat akkoord met een nieuwe contractperiode van 12 of 24 maanden.
  • Deze nieuwe contractperiode gaat in ná afloop van je huidige contractperiode.
  • Je betaalt eenmalig € 71,12 (incl. btw) voor deze mogelijkheid.

Early Renewal kan alleen aangevraagd worden via de telefonische klantenservice of via de chat. Je kunt mijn collega’s bereiken op het nummer 020-7544444. Van maandag t/m vrijdag zijn zij van 09:00 - 20:00 uur bereikbaar en op zaterdag van 09:00 – 17:30 uur.

 Mocht je hier nog vragen over hebben, laat het me dan gerust weten! ^Marciano