beantwoord

Mobiel netwerk nagenoeg onbruikbaar.

• 29 september 2016
  • 25 reacties
  • 423 x bekeken

Ik probeer dit al tijden op te lossen, maar dit is echt de laatste poging via Tele2.

Ik heb een iphone 6plus met abonnement van 2 jaar. Nu bijna 1,5 jaar verder nog steeds zo goed als niks aan het mobiele netwerk.
De ontvangst is zeer onstabiel en valt in intervallen weg tot " geen service". Met als resultaat niet kunnen bellen, gebeld kunnen worden, geen sms geen Voicemail etc. Ook mobiel internet gaat mee op dat ritme. Tele2 gooit na onderzoek alles op de slechte dekking in mijn woonplaats. Maar aangezien ik hiervoor een abonnement had bij T mobile en me heb laten vertellen dat het mobiel bellen via hun netwerk gaat snap ik niet dat ik gewoon bereikbaar had met t mobile.
Maar ergens doet dat er niet toe. Midden in een hoofdstad als Utrecht gebeurd exact hetzelfde. Binnen of buiten. Het maakt allemaal niet uit. Ook in Frankrijk gebeurde het, maar opvallend genoeg minder vaak en de werkende periodes waren langer.
Mijn telefoon is ter reparatie geweest maar er werd niks gevonden over deze klacht. Nieuwe Sim maakt geen verschil. Apple support kon mij vertellen dat het netwerk mijn telefoon niet goed registreerd. Maar als ik dat meldt aan Tele2 kunnen ze of doen ze niks met die wetenschap.

De simkaart in een ander toestel lijkt wel te werken. Ik heb momenteel beschikking tot een oude 4s waarmee ik een duurt staat ga uitvoeren om definitief uit te sluiten wat het probleem is. Ik heb meerdere klachten online gevonden over combinaties van iphone 6 en simkaarten die niet goed werken.

Het aanbod van Tele2 is of maandelijkse korting of afkopen toestel. Beiden vind ik niet afdoende, aangezien Tele2 in gebreke blijft qua leveren van een door mij trouw betaalde dienst.
Dit voorstel kreeg ik uiteindelijk vandaag ook terug via de klachtencommissie. Die, ironisch gezien mij dat lieten weten via email omdat ik telefonisch niet te bereiken was.

Hopelijk zitten hier nog wat welwillende medewerkers die beter luisteren naar logische conclusies.

Bedankt alvast.
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 30 september 2016, 17:34

TLDR:
Spreek GSMwijzer aan op de levering van het toestel.

Hoi SiR-ROUND,

Als het toestel uit de voorraad van GSMwijzer komt kan ik daar natuurlijk niet meer helpen. Het is ook niet onze schuld dat het toestel niet meer werkt (ook niet die van GSMwijzer maar daar komt het dus wel vandaan). Onze reparaties worden uitgevoerd door Dynafix en die zijn weldegelijk gecertificeerd. Apple hanteert daarnaast naar mijn kennis 1 jaar garantie op toestellen, daarnaast dien je je te beroepen op je consumentenrecht. Werkt dus net iets anders allemaal.

Mocht je andere vragen hebben hoor ik het graag!
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

25 reacties

Inmiddels de sim kaart een uur werkend in een 4s. Ja ook ondanks nagenoeg geen dekking in huis gewoon bellen en werkend 3g internet. Het ligt daar ook niet aan! Het is de simkaart in mijn iPhone 6 plus wat niet wil werken.
Kijk ik bij aanbieders als ik automatisch uitschakelen zie ik op de 4s maar 1x Tele2. Bij de 6plus zie ik er altijd twee staan. Daar lijkt me toch een behoorlijke aanwijzing te zitten.
Reputatie 7
Badge +4
De 4S is geen 4G telefoon, dus daar zie je alleen het 3G netwerk dat Tele2 gebruikt (T-mobile).. Dat wordt door de simkaart vertaald naar Tele2.
Op de Iphone 6 heb je dus wel 4G en zie je zowel het Tele2 4G netwerk als het T-mobile 3G netwerk wat de simkaart vertaald naar Tele2.
Dus of je op je iphone handmatig het ene of het andere kiest maakt dus een verschil. Automatisch zorgt dat je vanzelf schakeld tussen 3G en 4G. Maar je kunt ook op je Iphone proberen het 3G netwerk te selecteren om te kijken of dat een stabielere verbinding geeft zolang 4G nog niet "hard genoeg binnenkomt".
Dank. Heb ik ook al eerder geprobeerd. Geen resultaat.
Reputatie 7
Badge +4
Dan kan het ook duiden op een defect van de Iphone. Of werkt een andere simkaart wel op 4G in die Iphone?
De iphone is al ter reparatie geweest voor dit probleem, maar er werd geen fout geconstateerd. Via Apple kwam ik echter te weten dat reparatie via tele2 niet certified is en daardoor je fabrieksgarantie vervalt. Niet blij mee. Apple geeft twee jaar garantie.
Ik zal nog even een andere sim in mijn telefoon proberen. Dank.
De kpn sim van m'n vrouw geprobeerd. Leek hoopvol maar al snel ook geen service.
Dus nu toch de telefoon???
Reputatie 7
Badge +4
Tja, dat blijft altijd mogelijk. Het is een technisch vernuft maar kan kapot. Probeer nog wat van dit soort swap mogelijkheden en dan kun je de telefoon laten repareren. Waar heb je hem gekocht?
Via gsmwijzer.
Ik heb gsmwijzer een mail gestuurd. Ik hoop dat iemand daar het van mij over kan nemen. Ik ben er zo klaar mee. Ben nog steeds blij met de overstap naar Apple, maar ik haal na het einde van m'n contract gewoon een telefoon uit een fysieke winkel. Een telefoon die gewoon uitgeleverd is voor Nederland.
Is er misschien iemand van Tele2 die mij kan helpen via dit forum? Mijn telefoon blijkt dus al defect sinds het verkrijgen en ondanks vele pogingen van mijn kant om het in orde te krijgen draait het op niks uit. Het is niet mijn schuld dat het toestel niet naar behoren werkt. Ik betaal sinds het begin trouw een behoorlijk bedrag per maand en ik heb alleen wat aan het toestel via WiFi.
Zou fijn zijn als iemand het oppakt zoals ik in andere topics heb gezien.

Bvd.
Badge +4
TLDR:
Spreek GSMwijzer aan op de levering van het toestel.

Hoi SiR-ROUND,

Als het toestel uit de voorraad van GSMwijzer komt kan ik daar natuurlijk niet meer helpen. Het is ook niet onze schuld dat het toestel niet meer werkt (ook niet die van GSMwijzer maar daar komt het dus wel vandaan). Onze reparaties worden uitgevoerd door Dynafix en die zijn weldegelijk gecertificeerd. Apple hanteert daarnaast naar mijn kennis 1 jaar garantie op toestellen, daarnaast dien je je te beroepen op je consumentenrecht. Werkt dus net iets anders allemaal.

Mocht je andere vragen hebben hoor ik het graag!
Bedankt!

Apple medewerker vertelde mij dat een toestel zoals de 6 gewoon naar behoren zou moeten werken en dat de termijn van 2 jaar garantie dan gewoon zou worden aangehouden. Maar dat Tele2 reparatie die garantie zou hebben laten vervallen.
Het is niet jullie schuld dat de telefoon niet werkt, maar dat er nog geen oplossing is na zo'n lange tijd van contact stelt mij persoonlijk zeer teleur.
Inmiddels reactie van gsmwijzer.
Toestel mag weer ter reparatie. Mag hopen dat dit kosteloos kan.
Reputatie 7
Badge +4
Gsmwijzer is de verkoper van jouw toestel. Zij bundelen eigen toestellen met abonnementen van Tele2. Zij zijn dan ook jouw contact persoon als er hardware problemen zijn.
Omdat retailers hun eigen combinaties maken kunnen ze soms goedkoper zijn dan de providers direct. Bv toestellen via grijze import.
Ah... Pfff. Dan hoop ik via gsm wijzer te worden...
Ok dan. Iphone is gerepareerd via Gsmwijzer door Dynafix. Hetzelfde bedrijf die eerder de fout niet aantrof. Nu wel het probleem erkent, een onderdeel (?) vervangen.
Echter zonder resultaat. Er is niks veranderd.
Het probleem is echt de simkaart in combinatie met mijn telefoon.
Ik heb via email Dynafix en Gsmwijzer laten weten dat het niet opgelost is maar nog geen reactie gehad.
Ik ben heel benieuwd naar wat nou de werkelijke oorzaak is van het probleem. Lijkt nu gewoon op incompatibiliteit van de sim en het toestel. Maar hoe kan dat en waarom heeft niet iedereen met een 6+ daar last van?
Hoewel ik wel meerdere topics online over dit probleem kan vinden.
Badge +4
Damn, wordt wel lastig zo hoor! Ik weet dat het bij sommige modellen voorkwam dat als je uit het dekkingsgebied ging en vervolgens daar weer inkwam, het toestel niet automatisch verbinding maakte. Je diende dan echt de vliegtuigmodus te hanteren.

Dat de simkaart goed werkt in een ander toestel sluit eigenlijk de kaart uit, Heb je ook al de mogelijkheid gehad om te proberen of een andere simkaart (andere provider) hetzelfde resultaat oplevert?
Ja. Vertel mij wat. Heel lastig. Ja, ik heb de sim van m'n vrouw geprobeerd en deze werkte gewoon in het toestel. Ik ga met de wijsheid van nu het binnenkort nog eens proberen of een prepaidje. Aangezien mijn vrouw haar sim niet kan missen heb ik toen maar even getest. Dat was het kpn netwerk.
Het testen en goed bevinden van de sim was echter langdurig op een iphone 4s, zoals al eerder in een reply gezegd kan deze geen 4g en hoeft er waarschijnlijk niks automatisch geschakeld te worden.
Ik heb geen tele2 shop in de buurt(Groningen) anders was ik allang met mobiel en sim langs gegaan. Dit probleem ligt denk ik echt op geek niveau en moet opgelost worden buiten de standaard riedels van wat klantenservice kan doen.

Graag het topic open houden. Ik ga verder met testen. Ik heb echter niet zomaar even meerdere nieuwste iphones die ik kan gebruiken helaas.
Nu eerst vakantie. Thx!
Badge +4
Ja ik laat het open!

Even samenvatten wat we weten:
- Tele2 simkaart i.c.m. jouw iPhone 6s werkt niet naar behoren (zowel 4G als 3G).
- Tele2 simkaart i.c.m. jouw iPhone 4s, 3G werkt wel (4G wordt natuurlijk niet ondersteund).
- Tele2 simkaart i.c.m. jouw iPhone, 4G uitschakelen biedt geen soelaas.
- KPN simkaart i.c.m. jouw iPhone 6s werkt naar behoren.

Ik vermoed dat jouw toestel stamt uit de tijd dat Tele2 nog geen contract had met Apple en de compabiliteit nog niet optimaal was. Ik dacht toen, wellicht is je simkaart nog niet goed. Tot ik zag dat deze in juli nog vervangen is...
Jouw simkaart testen in een andere, door Tele2 uitgegeven, iPhone lijkt me de beste manier om vast te stellen of er iets mankeert aan je toestel. Langsgaan in een winkel zou inderdaad handig zijn, mist je er geen enorme onderneming is daar te komen.

Ga inderdaad maar eerst lekker vakantie houden! Waar ga je naartoe?
Hoi Maurice,

Het gaat om een Iphone 6Plus geen s.

Ik heb geen beschikking over een ander Tele2 toestel. Ik heb wel even een prepaidje gekocht zodat ik langere tijd kan testen met in dit geval Vodafone.

We zitten in Disneyland Parijs!
Badge +4
Hoi Maurice,

Het gaat om een Iphone 6Plus geen s.

Wist ik, even kijken of je op zat te letten (geintje natuurlijk). :P

Have fun! We gaan weer verder wanneer je terug bent!
Badge +4
Hey SiR-ROUND,

We zijn inmiddels weer een maand verder. Heb je al nieuwe bevindingen?
Hoe was Disneyland Parijs? 😃
Hoi Maurice,

Parijs was
Hmm. Die emoji vond ie niet leuk.

Parijs was leuk! Helaas wat medische issues gehad vandaar de stilte van mijn kant.

De Vodafone kaart valt ook af en toe weg maar herstelt zich binnen een paar seconden. Ook werkt het bellen veel beter.
Ik zie nog een reparatie niet zitten eigenlijk.
Badge +4
Nee mijn GIF doet ook een beetje raar. Mag zeker niet gelachen worden. ;)
Medische issues zijn nooit fijn, gaat alles nu weer een stuk beter? Hoop het wel!

Kan me voorstellen dat je nog een reparatie niet ziet zitten. Wil je het dan hierbij laten?
Badge +4
Topics vanwege inactiviteit gesloten.