beantwoord

Mobiel internet werkt niet

  • 8 November 2020
  • 6 reacties
  • 4533 x bekeken

Hebben nog meer mensen last van dat 4g het niet doet? Alsin, helemaal geen internet, terwijl ik onbeperkt internet heb, en nog 1000 mb actief heb staan in mn mn bundel. Van het één op het andere moment wilde hij ineens niets meer laden. Laatste tijd heb ik dit regelmatig met Tele2... Wellicht tijd voor een overstap.

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 9 November 2020, 16:40

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7

Lukt het wel als je je toestel opnieuw opstart? Ben je recent gemigreerd naar het nieuwe netwerk? Staat de APN instelling in je telefoon op internet.tele2.nl? En wat voor telefoon gebruik je?

Wanneer ik mijn telefoon opnieuw opstart doet hij het heel even, en na zon 5 minuten weer helemaal niet.

Ik ben recent gemigreerd naar het nieuwe netwerk.

De APN staat op internet.tele2.nl

Ik gebruik een Samsung Galaxy Note 8 uit 2018

Reputatie 7

Ervaar je dat overal, ook op andere plaatsen/in andere steden? Zou mooi zijn als je de simkaart in een andere telefoon zou kunnen testen. Als het de simkaart is (en dan ervaar je het dus ook in andere plaatsen) dan kan je aan andere aanvragen. In het andere geval kan het aan de dekking ter plaatse liggen of aan de instellingen op de telefoon.

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Maxvdkaas,

Welkom op de Community! We denken en helpen graag zo goed mogelijk mee. Ik ga meteen met je meekijken! 
Waar bevind je je precies? Bevind je je op een hele drukke plek of in een goed geïsoleerd gebouw? De verbinding kan dan minder zijn. Het kan ook zijn dat je je in een gebied bevindt waar de dekking niet optimaal is of waar er misschien onderhoud gedaan wordt. Op onze dekkingskaart kan je zien hoe de verbinding in jouw omgeving is: https://bit.ly/39iRB3O.  

Is de dekking goed maar heb je nog steeds geen goed 4G? Dan raad ik je aan om je telefoon helemaal uit te zetten en weer opnieuw op te starten, en te kijken of je de laatste updates geïnstalleerd hebt. In de meeste gevallen helpen deze stappen! Als dit voor jou niet werkt, hebben we nog wat meer stappen in een topic gezet. Je kan deze stappen hier vinden: https://bit.ly/2WxKWh6. Vooral de tip van @pipodeclown is belangrijk om te controleren! 

Mocht je er niet uitkomen of mochten al deze stappen niet werken, laat het dan weten. Ik duik dan direct voor je in de zaak!  :muscle:

@Cas van Tele2 @pipodeclown Bedankt voor jullie reacties! Gelukkig doet mijn internet het inmiddels weer, het probleem heeft zo’n 4 á 5 uur aangehouden. Maar omdat dit dus al de 2e keer in grofweg twee maanden tijd, alsnog even antwoord op jullie reacties:

 

Ik woon al 2.5 jaar op dezelfde plek, en heb ook al 2.5 jaar dezelfde telefoon. Ik houd mijn updates altijd goed bij en installeer deze meteen; er zijn op dit moment geen updates beschikbaar voor de software van mijn toestel. Tot ongeveer een half jaar geleden was ik altijd super tevreden, en had ik nooit problemen! 

De instellingen op mijn telefoon staan echt goed, hier is tevens ook nooit wat aan veranderd. Op de (super handige) dekkingskaart zie ik dat ik hier in centrum Breda de best mogelijke dekking heb, dus ook daar kan het niet aan liggen. Ook woon ik in een zeer slecht geïsoleerde, vooroorlogse studentenwoning. Of ik het ook op andere plekken ervaar: tot nu toe niet. beide keren was het ‘s avonds en was ik thuis. Of dat toeval is weet ik niet. 

De tip van @pipodeclown kan weliswaar een goeie zijn, echter heb ik helaas geen toestel tot mijn beschikking om dit te testen.

 

Ik hoop dat een volgende keer uitblijft, maar anders horen jullie het van mij. Bedankt voor jullie hulp en aandacht!

Reputatie 7

T-Mobile werkt aan het mobiele netwerk voor capaciteitsuitbreiding, upgrades voor 5G en de integratie van de frequenties van Tele2. Wellicht dat er werkzaamheden zijn geweest.