beantwoord

mobiel internet stopzetten

• 19 september 2015
  • 15 reacties
  • 438 x bekeken

Hallo,

Afgelopen week is mijn telefoon meerdere malen opnieuw opgestart via een harde installatie.
Dat betekent dat het toestel alle gegevens van de vorige keer is vergeten, totdat je de gelegenheid hebt om weer de back-up terug te zetten.
Helaas is tijdens deze reset ook gebruik gemaakt van het mobiele internet.
Ik had juist gekozen voor een bundel met alleen bellen en sms omdat ik vrijwel overal gebruik kan maken van Wi-Fi.
Ik zag in het forum dat jullie ook de data kunnen stopzetten op de SIM kaart.
Graag zou ik willen dat dit ook voor mijn toestel gebeurt, zodat in de toekomst, mocht ik nog een keer een hard reset moeten uitvoeren, er niet weer onnodig via jullie mobiel internet onnodig kosten komen.
Ik had op het forum gelezen dat jullie dit ook voor andere klanten hadden gedaan en dus dacht ik: "dit wil ik ook graag"
Ik heb in de tussentijd al de APN verwijderd (ook al zegt het apparaat dat het niet leeg mag zijn; dit was ook een van jullie tips, waarvoor ook dank)

Ik dank jullie vriendelijk voor jullie service.
Met vriendelijke groet,
Monique van de Leemput
icon

Beste antwoord door karin 20 september 2015, 09:25

Er staat dat Tele2 internet alleen kan stopzetten op verzoek van de klant Eric , maar Tele2 zegt het ongewenste internet niet blijvend uit te kunnen schakelen en doet het niet, ook niet op verzoek van de klant., Mag jij raden waarom niet..... de Klantenservice helpt alleen om ongewenste APN tijdelijk uit te schakelen. Dat providers naar lagere snelheid gaan bij verbruik van een bundel is hier niet aan de orde.Hier gaat het om ONGEWENST INTERNET voor prepaid klanten en klanten zonder internetbundel.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Reputatie 7
Dat zijn oude berichten die je gelezen hebt. Tele2 doet dit niet meer, maar je kunt zélf mobiele gegevens uitzetten en toegangspunten verwijderen en dan doet het internet op je telefoon het ook niet meer!

Het is dus altijd even opletten bij een harde reset of een nieuwe telefoon, maar gelukkig c.q. helaas komt dat niet dagelijks voor!
Ik zag in het forum dat jullie ook de data kunnen stopzetten op de SIM kaart.
Graag zou ik willen dat dit ook voor mijn toestel gebeurt, zodat in de toekomst, mocht ik nog een keer een hard reset moeten uitvoeren, er niet weer onnodig via jullie mobiel internet onnodig kosten komen.
Reputatie 5
Badge +4
Hallo Molleemput,

Volgens de huidige Telecommunicatie Wet heb je wel degelijk het recht om je data-communicatie toegang te be-eindigen. Ook nu nog. Dat staat gewoon in de Telecommunicatie Wet vermeld.

Om precies te zijn:
Telecommunicatie Wet, met de wijzigingen per 2012.
Hoofdstuk 7: Eindgebruikersbelangen
Artikel 7.6a lid 1 sub a

1. Een aanbieder van een internettoegangsdienst aan een eindgebruiker kan de levering van deze dienst slechts geheel of gedeeltelijk beëindigen of opschorten:
a. op verzoek van de abonnee

En die abonnee, dat ben jij.
Dus de Wet geeft jou het Recht om jouw mobiele internet-toegang definitief te laten blokkeren door Tele2.

Gewoon even bellen naar de telefonische klantenservice. En verwijzen naar het juiste wetsartikel. Dat recht heb je.

Succes!

Herman Haasnoot
Reputatie 7
Dat recht heb je, maar het callcenter zal dit niet kunnen regelen en Tele2 weigert dit te doen.
Reputatie 5
Badge +3
Zo dan, Tele2 zal die wet toch zeker ook moeten respecteren,..
Zo niet? dan ben je dus verplicht om dat zelf in de gaten te blijven houden#vreemd.
En i.d.d. na een harde reset ben je dan weer terug bij af,..lekker dan,.
Reputatie 7
Dat zou wel moeten, maar ja... dat doet men dus niet. Dat is ook al jaren bekend.

En kennelijk heeft niemand tot nu toe de moeite genomen er werk van te maken, omdat ongewenst dataverbruik in verreweg de meeste gevallen te voorkomen is.
Het is ook bekend waarom "men " dat internet niet uitschakelen wil John.2.50 per mb voor prepaid klanten die ongewild internet geïnstalleerd krijgen zijn gouden inkomsten voor Tele2. Misschien is ongewenst dataverbruik te voorkomen ja, maar het hoort voorkomen te worden door de provider. Bij klachten is Tele2 dan vaak wel "coulant" om een gedeelte van de kosten terug te betalen.
Reputatie 7
Ik weet waarom Tele2 het niet wil uitschakelen, Karin, maar gelukkig kun je er zelf wat aan doen om dit dataverbruik te voorkomen. Dit geeft echter niet in alle gevallen een garantie, daarom zou het goed zijn als Tele2 het weer op verzoek van klant zou willen blokkeren.

Men wil uiteraard graag wat extra inkomsten genereren, want aan klanten die een sim-only van een paar euro hebben en géén data verbruiken (zoals bijvoorbeeld mijn vrouw en ik 😉 ) heeft men niet zoveel :)

Er zou eens iemand de moeite moeten doen om deze houding via een Geschillencommissie aan te vechten, maar volgens mij heeft tot op heden nog niemand dit gedaan. Men zal niets veranderen, zolang men daar wettelijk niet toe gedwongen wordt.
Wat extra inkomsten? 2,50 per mb ?
Gouden inkomsten . Er is zoveel over geschreven en er zijn zoveel klachten geweest dat een zichzelf respecterende provider dit voor zijn klanten zou oplossen en eenmaal op de hoogte van voorkomt dat internet ongewenst geinstalleerd wordt. onder het mom van serviceverlening
Geschillencommissie zou niet nodig moeten zijn
Klant zou net als bij andere providers via site gewoon de keuze moeten hebben wel of geen internet op mobiel.
Jammer dat Tele2 wacht tot Tele2 wettelijk gedwongen wordt.
Intussen hoop ik dat klanten door bericht van de Consumentenbond hierover al aan het denken zijn gezet over deze praktijken. Ik kan over de handelwijze in deze niet positief zijn. Een van de redenen waarom ik gewoon forummedewerkster ben gebleven.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Molleemput,

Volgens de huidige Telecommunicatie Wet heb je wel degelijk het recht om je data-communicatie toegang te be-eindigen. Ook nu nog. Dat staat gewoon in de Telecommunicatie Wet vermeld.

Om precies te zijn:
Artikel 7.6a lid 1 sub a

1. Een aanbieder van een internettoegangsdienst aan een eindgebruiker kan de levering van deze dienst slechts geheel of gedeeltelijk beëindigen of opschorten:

Dus de Wet geeft jou het Recht om jouw mobiele internet-toegang definitief te laten blokkeren door Tele2.

Gewoon even bellen naar de telefonische klantenservice. En verwijzen naar het juiste wetsartikel. Dat recht heb je.

Succes!

Herman Haasnoot

Er staat tele2 kan de toegang op verzoek van de klant blokkeren. Toch niet tele2 moet de toegang op verzoek van de klant blokkeren?

Deze wet is om te voorkomen dat providers zelf internet access blokkeren. Dat kan alleen na akkoord van de klant. Maar moet dus niet. Dit is o.a. waarom alle providers na het verbruik van een bundel naar lage snelheid gaan en niet! De toegang blokkeren.
Er staat dat Tele2 internet alleen kan stopzetten op verzoek van de klant Eric , maar Tele2 zegt het ongewenste internet niet blijvend uit te kunnen schakelen en doet het niet, ook niet op verzoek van de klant., Mag jij raden waarom niet..... de Klantenservice helpt alleen om ongewenste APN tijdelijk uit te schakelen. Dat providers naar lagere snelheid gaan bij verbruik van een bundel is hier niet aan de orde.Hier gaat het om ONGEWENST INTERNET voor prepaid klanten en klanten zonder internetbundel.
Hallo Herman,

Heel erg bedankt voor deze informatie.
Hopelijk ziet de klantenservice dit ook.
Ik houd jullie op de hoogte wat er straks gaat gebeuren.

Groet,
Monique van de Leemput

Hallo Molleemput,

Om precies te zijn:
Artikel 7.6a lid 1 sub a

Succes!

Herman Haasnoot
Reputatie 7
Zoals gezegd gaat er niets gebeuren, want Tele2 doet dit niet!
Ik houd jullie op de hoogte wat er straks gaat gebeuren.
Reputatie 3
Als iemand dit juridisch doorzet, gaat Tele2 dat wel doen, sterker nog ze zullen dan meteen de boel uitschakelen, omdat ze weten dat deze regels gelden.

Ik weet dit van een kennis, die (volgens mij pas een week geleden) data heeft uit laten schakelen door Tele2. Je moet gewoon even lastig doen.
Je hoeft niet lastig te doen, ,maar gewoon even op je strepen blijven staan. Je niet af laten schepen en je geen internetbundel aan laten praten die je niet nodig hebt.Succes
Reputatie 7
Badge +5
Als iemand dit juridisch doorzet, gaat Tele2 dat wel doen, sterker nog ze zullen dan meteen de boel uitschakelen, omdat ze weten dat deze regels gelden.
Daarom beter aan een jurist overlaten, die kan juridische taal lezen.
Als Tele2 kan aantonen waarvoor de dienst gedeeltelijk niet opgeschort kan of hoeft te worden word dat niet opgeschort/beëindigd.
Zal wel ergens in de voorwaarden staan waarvoor dat nodig zou zijn, daar gaat een rechter mee akkoord. (mits dat weer niet botst met een andere wet)

Ik zie ook liever dat abbo's zonder internet ook zonder internet zijn, juridisch staat Tele2 sterk(er)