Mobiel internet en bereik instabiel

• 24 mei 2017
  • 11 reacties
  • 1169 x bekeken

Goedenavond allemaal!

Sinds afgelopen maandag ben ik overgestapt van een andere mobiele provider naar Tele2. Echter lukt het me sindsdien niet meer om goed, stabiel 4G internet te ontvangen. De problemen zijn als volgt:

- Bij zowel H als 4G dataverbinding is de downloadsnelheid zeer laag, regelmatig zelfs geheel afwezig (ook het "downloadpijltje" bovenaan in het scherm is dan geheel afwezig). Wanneer er echter verbinding wordt gemaakt met 4G+ is de verbinding wèl gewoon helemaal in orde. Dit is helaas niet altijd het geval.

- Regelmatig valt de verbinding helemaal weg, zowel de dataverbinding als het 'bereik' waarmee je belt (dus hetzelfde als je zou krijgen als je in een tunnel zou zitten bijvoorbeeld).

Dit is dus niet helemaal hoe ik gehoopt had dat de overstap zou gaan! Tot nu toe nog weinig plezier gehad van mijn nieuwe internetbundel...

Overige info:
Ik woon in Rotterdam (dus dekkingsgraad zou goed moeten zijn)
Telefoon is een LG G5 (dus zou helemaal goed moeten zijn voor 4G, en was het tot nu toe ook altijd, tot de overstap)

Als er meer info nodig is hoor ik het graag!

Alvast bedankt.

Groetjes.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Badge
Hallo Silverbird!

Welkom op ons Forum. Jammer dat je verbinding nog niet optimaal is. Ik zou je willen vragen de internetinstellingen te controleren zoals ze op onze website staan aangegeven, via Toestelhulp - Tele2.

Staat je netwerkverbinding op 'automatisch selecteren'? Dat is namelijk ook belangrijk om een soepele verbinding te krijgen.

Ik ben benieuwd!

Groetjes Jurrien
Beste Jurrien,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de toestelhulp maar eens doorlopen, maar hier vind ik niets dat het probleem verhelpt inderdaad. Factory reset heb ik niet geprobeerd (heb ik kortgeleden al gedaan), maar het probleem is echt ontstaan na het overstappen naar tele2. Dekking kan toch eigenlijk ook geen probleem zijn, tenzij T-mobile een heel veel betere 4g dekking heeft dan tele2 😉 De verbinding valt gewoon midden in Rotterdam in de buitenlucht regelmatig weg.
Zonet toevallig weer (zowel dataverbinding al telefoonverbinding).

Netwerkverbinding staat inderdaad op automatisch.

Iets mis met de sim-kaart anders misschien?
Reputatie 7
Badge +4
Blijft het wel een goed idee om eens een ander toestel te proberen. Hardware kan ook een issue geven. Als iedereen in Rotterdam hetzelfde als jou zou ervaring kan het de lokale dekking zijn, maar dat lijkt niet logisch in zo'n heel stedelijk gebied.
Maar waarom is het dan precies na het overstappen naar een andere provider + sim mis gegaan? Ik zal deze sim eens in een ander toestel stoppen, en een andere sim met 4g in dit toestel, maar ik blijf het apart vinden. Altijd stabiel internet gehad tot de overstap anderhalve week geleden...
Reputatie 6
Badge
Hoi Silverbird! Ik val even in voor Jurrien, die is met vakantie :)

Het is mens eigen om verbanden te leggen tussen gebeurtenissen. Dit soort aannames helpen je vaak geen steek dichter bij een oplossing. De stoelendans met de simkaarten geeft echter waardevolle en concrete informatie. Concrete informatie is precies wat we nodig hebben als we écht de diepte ingaan met ons onderzoek.

Ik ben dus erg benieuwd naar de uitkomst. No worries, we hebben nog veel troeven om te spelen 😉
Probeer mezelf ervan te weerhouden dit soort aannames te maken, maar 't is in dit soort gevallen zó moeilijk om dat niet te doen, haha.

In elk geval heb ik op dit moment even geen vergelijkbare apparaten in de buurt (Pinksterweekend bij de ouders...), dus dat zal ik zeker na het Pinksterweekend even doen!

Overigens doet sinds vandaag WiFi op mijn telefoon het ook niet, wil helemaal niet meer aan. Volgens 'het internet' is dit een vrij bekend hardwareprobleem met de wifi-chip in de telefoon (hoewel mijn telefoon nooit is gevallen/gestoten of wat dan ook, maarja). Wellicht toch een verbandje...? Ik ga het eens uitzoeken, want zonder wifi èn data heb ik niet veel aan een smartphone...

Ik laat het weten!
Had m'n simkaart in eerste instantie in mijn oude Samsung Galaxy S3 gestopt, maarja, kwam er al gauw achter dat dat model natuurlijk te oud is om 4G te ondersteunen, haha. Gelukkig ook nog een (nog oudere) S4 in huis, dus dat gaat nu even getest worden! Eerste bevindingen: verbinding nog niet geheel weg gevallen tot nu toe, maar wel weer instabiele download (van die pijltjes bovenaan het scherm die de download en upload aangeven is het downloadpijltje het grootste deel van de tijd niet "opgelicht", om het zo te zeggen, en dan werkt het internet (in elk geval de download) dus ook nauwelijks).

Ik kijk het eventjes aan terwijl mijn telefoon tòch naar de reparateur is voor een defecte WiFi-chip... Vermoeden blijft toch dat er wellicht iets met de simkaart is, wat dan gelukkig een zeer gemakkelijk op te lossen probleem zou zijn. 🙂

Thanks voor de hulp tot nu toe, in elk geval!
Badge
Hoi Silverbird,

Mocht het een probleem zijn met de simkaart dan zal dat inderdaad makkelijk op te lossen is.
Heb je de huidige simkaart tot nu toe in de S4 zitten? Hoe zijn de ervaringen tot nu toe?

Groetjes Jurrien
Hey,

Ik heb de simkaart inderdaad nu ongeveer een week in de S4 zitten. Het lijkt IETS beter te zijn, maar nog altijd dat regelmatig alles wegvalt en er op andere momenten nauwelijks downloadsnelheid is.

Dit heb ik zeker tien minuten lang gehad vanmiddag toen ik gewoon buiten was, in de stad, en gebeurt meestal wel een aantal keer per dag:

Dus internetverbinding helemaal weg en ook slechts 1 streepje belverbinding.

En deze volgende heb ik net genomen en is wat het nu meestal is: zeer wispelturig 4G en matige belverbinding.

Maargoed, wellicht is een andere simkaart uitproberen in elk geval geen gek idee. Hopelijk werkt alles dan gewoon weer normaal 🙂
Badge
Hoi Silverbird,

Een nieuwe simkaart is het testen waard, die kun je ophalen bij een winkel. Ik kan er ook één naar je toe sturen. In dat geval heb ik je adres en telefoonnummer nog nodig, deze kun je via een privébericht sturen.

Merk je ook verschil tussen binnenshuis en buitenshuis?

Groeten Jurrien
Badge
Ik hoop dat een nieuwe simkaart de problemen heeft opgelost! Doordat hier geen reactie op gekomen is, sluit ik hierbij dit topic.
- Jurrien