beantwoord

Mobiel Internet Duitsland slecht

• 21 June 2018
  • 6 reacties
  • 5299 x bekeken

Afgelopen weken waren we in Duitsland, de spraakverbindingen komen wel steeds tot stand, maar de data verbindingen werken niet of langzaam. De standaard gekozen provider is O2, de data verbinding werkt dan steeds niet, als alternatief is Telekom beschikbaar, deze werkt ontzettend traag. Op het uitstekende netwerk van Vodaphone krijg ik helaas geen toegang. Ik was hierdoor slecht bereikbaar en ben hier ontevreden. Wellicht kan Tele2 betere afspraken maken met andere providers.
icon

Beste antwoord door simnlru 21 June 2018, 15:39

Afgelopen weken waren we in Duitsland, de spraakverbindingen komen wel steeds tot stand, maar de data verbindingen werken niet of langzaam. De standaard gekozen provider is O2, de data verbinding werkt dan steeds niet, als alternatief is Telekom beschikbaar, deze werkt ontzettend traag. Op het uitstekende netwerk van Vodaphone krijg ik helaas geen toegang. Ik was hierdoor slecht bereikbaar en ben hier ontevreden. Wellicht kan Tele2 betere afspraken maken met andere providers.

Je kan op Vodafone roamen:

Op iOS dat zit bij: Instellingen> Telefoon > SIM Applicaties > Tele2 SIM menu > SIM selectie.

Op Android is dat een losse app die heet vaak SIM Toolkit of Tele2 SIM menu.

Daar kies je dan voor handmatig sim selectie en in het buitenland selecteren, dan kan je op alle 3 de providers roamen in Duitsland. Let wel op dat dit niks tot weinig uitmaakt omdat je geen 4G hebt 😉 .

Check hier voor de landen waar je al wel op 4G kan roamen in de EU https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/tele2-4g-roaming-69100
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Tele2 levert in Duitsland alleen verbinding vis 3G of 2G.

Daar is de netwerk van O2 inderdaad zeer slecht, Telekom en Vodafone zijn wat beter, maar nog steeds niet spectaculair... Buiten grote steden ga je gewoon last krijgen van slechte of geen internet verbinding.

Over 4G Roaming voor Duitsland is daar niks over bekend.
Reputatie 5
Badge
Je kan op Vodafone roamen:

Op iOS dat zit bij: Instellingen> Telefoon > SIM Applicaties > Tele2 SIM menu > SIM selectie.

Op Android is dat een losse app die heet vaak SIM Toolkit of Tele2 SIM menu.

Daar kies je dan voor handmatig sim selectie en in het buitenland selecteren, dan kan je op alle 3 de providers roamen in Duitsland. Let wel op dat dit niks tot weinig uitmaakt omdat je geen 4G hebt 😉 .

Check hier voor de landen waar je al wel op 4G kan roamen in de EU https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/tele2-4g-roaming-69100
Inderdaad zeer beroerd internet. Wat een verschil met Zweden. In mei had ik zelfs in onbewoonde gebieden 4g. Midden in een nationaal park. Nu in Thüringen 2g. Je kan gewoon niks. Ja dan kan ik ook 9gig geven. Die raken toch nooit op. Gelukkig wifi in ons appartement. Maar een buurland ga je toch snel onderhandelen om daar ook 4g te krijgen?
Reputatie 7
Badge +4
Ja, 4g voor data is wel handig. Maar voor bellen heb je nog steeds 2g of 3g nodig in het buitenland. Dus dat zal tot 4G bellen roaming wordt gemaakt niet beter worden. Er zijn daarvoor nog helemaal geen contracten met NL operators en buitenlandse operators.
Voorlopig nog hopen dat operators 2g en 3g in de lucht houden in Duitsland.
Reputatie 5
Badge
Ja, 4g voor data is wel handig. Maar voor bellen heb je nog steeds 2g of 3g nodig in het buitenland. Dus dat zal tot 4G bellen roaming wordt gemaakt niet beter worden. Er zijn daarvoor nog helemaal geen contracten met NL operators en buitenlandse operators.
Voorlopig nog hopen dat operators 2g en 3g in de lucht houden in Duitsland.

Maar daar gaat het niet om, kijk bellen en smsen dat snap ik wel en dat is ook geen probleem. Met 2G kan je prima bellen en smsen in Duitsland maar internet of überhaupt een whatsappje sturen gaat al niet meer laat staan dingen die nog meer internet verbruiken.

3G is er wel maar alleen in grote steden en ook er buiten maar helaas veel minder.. dus ben je snel op 2G aangewezen terwijl er wel 4G in die omgeving aanwezig is.
Reputatie 6
Badge
Hoi Hans vd K

Welkom op het forum van Tele2,

We zijn maar wat verwend in Nederland met alle snelle netwerken, helaas is dat in andere landen soms anders,
Op dit moment hebben we geen verdere afspraken met Duitse providers

Fijne dag,

Arjan