beantwoord

Mobiel abonnement verlengen

  • 17 juni 2018
  • 10 reacties
  • 198 x bekeken

Reputatie 2
Ik had een 2-jarig mobiel abonnement wat 27 juni is afgelopen. Fijn natuurlijk, want ik wilde weg bij Tele2, maar vanwege laksheid besloot ik, hoe dom ook, het te verlengen. Per 27 juni uiteraard. Ik had 14 dagen bedenktijd en kon dan uiteraard kosteloos annuleren met het modelformulier dat mij zou worden toegezondennbij de bevestigende e-mail.
Tot mijn verbazing kreeg ik even later geen een sms dat het abonnement per direct in was gegaan met het contract. In dat contract stond ook nog dat ik het kon annuleren met bijgevoegde modelformulier, wat er uiteraard weer niet bij zat. Dat betekent dat ik telefonisch contact op moet nemen. Dat moet bij elke handeling en de laatste keer dat ik belde was omdat tele2 een fout had gemaakt. Ik ging er toen nog vanuit dat het bellen uiteraard bij de service hoorde, temeer omdat het door jullie fout kwam, maar helaas: 35 belminuten afgeschreven, waarvan ik er 30 aan de lijn hing te wachten!
Ik heb een beperkt aantal belminuten, waarvan ik elke maand heel veel over hou, behalve wanneer tele2 weer eens gebeld miet worden omdat ze iets niet snappen.
Afijn, nadat ik het abonnement afsloot las ik dat, wanneer ik dat NIET had gedaan, het abonnement voort zou gaan én maandelijks opzegbaar zou zijn, een veel betere deal dan ik had gedaan dus nóg een reden om het abonnement te annuleren.
Zet dat formulier gewoon op jullie site! Voor iedereen toegankelijk en jullie hoeven je belofte idd niet na te komen, maar dan kost het ons geen geld. Waardeloos dat de klant alleen maar kan bellen bij elke fout die jullie maken en dat is bij mij bij ALLES(!!!) wat er geregeld moet worden.
Misschien kunnen jullie de klant eens tegemoet komen (ha, ha, liever niet hè!)
Hoe regel ik nu (zonder te wachten aan de lijn) dat mijn abonnement gewoon doorloopt op 27 juni, maar maandelijks opzegbaar wordt?
Moet heel simpel zijn, zelfs voor Tele2!
Ps. Mijn toon kan niet meer anders, ALTIJD gaat het mis bij jullie, hoe simpel ook.
dps. Hoe kun je een bedenktijd van 14 dagen hebben als jullie het abonnement per onmiddellijk in laten gaan?
icon

Beste antwoord door Arjan van Tele2 18 juni 2018, 16:50

Hoi Jola,

Het is gelukt hoor, je abonnement blijft gewoon 10 euro, echter in augustus voeren we wel een inflatiecorrectie op.van 1,4 %
Vanaf 27-06 is het dan maandelijks opzegbaar.

Fijne dag

Arjan
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge
Als je je klanten nummer vermeld bij je forumgegevens hier,dan kan een moderator je gegevens snel opzoeken en nakijken of je annulering goed is gegaan.
Reputatie 7
Badge +4
Er wordt alleen over een brief gesproken als je een toestel thuis gestuurd hebt gekregen en daar wil je weer vanaf. Maar het begint met het bellen van de klantenservice als je een abonnement binnen de bedenktermijn wilt annuleren.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/bestelling-annuleren-en-retourneren/
Reputatie 2
Als je je klanten nummer vermeld bij je forumgegevens hier,dan kan een moderator je gegevens snel opzoeken en nakijken of je annulering goed is gegaan.

Thanks! Doe ik.
Reputatie 2
Ik had een 2-jarig mobiel abonnement wat 27 juni is afgelopen. Fijn natuurlijk, want ik wilde weg bij Tele2, maar vanwege laksheid besloot ik, hoe dom ook, het te verlengen. Per 27 juni uiteraard. Ik had 14 dagen bedenktijd en kon dan uiteraard kosteloos annuleren met het modelformulier dat mij zou worden toegezondennbij de bevestigende e-mail.
Tot mijn verbazing kreeg ik even later geen een sms dat het abonnement per direct in was gegaan met het contract. In dat contract stond ook nog dat ik het kon annuleren met bijgevoegde modelformulier, wat er uiteraard weer niet bij zat. Dat betekent dat ik telefonisch contact op moet nemen. Dat moet bij elke handeling en de laatste keer dat ik belde was omdat tele2 een fout had gemaakt. Ik ging er toen nog vanuit dat het bellen uiteraard bij de service hoorde, temeer omdat het door jullie fout kwam, maar helaas: 35 belminuten afgeschreven, waarvan ik er 30 aan de lijn hing te wachten!
Ik heb een beperkt aantal belminuten, waarvan ik elke maand heel veel over hou, behalve wanneer tele2 weer eens gebeld miet worden omdat ze iets niet snappen.
Afijn, nadat ik het abonnement afsloot las ik dat, wanneer ik dat NIET had gedaan, het abonnement voort zou gaan én maandelijks opzegbaar zou zijn, een veel betere deal dan ik had gedaan dus nóg een reden om het abonnement te annuleren.
Zet dat formulier gewoon op jullie site! Voor iedereen toegankelijk en jullie hoeven je belofte idd niet na te komen, maar dan kost het ons geen geld. Waardeloos dat de klant alleen maar kan bellen bij elke fout die jullie maken en dat is bij mij bij ALLES(!!!) wat er geregeld moet worden.
Misschien kunnen jullie de klant eens tegemoet komen (ha, ha, liever niet hè!)
Hoe regel ik nu (zonder te wachten aan de lijn) dat mijn abonnement gewoon doorloopt op 27 juni, maar maandelijks opzegbaar wordt?
Moet heel simpel zijn, zelfs voor Tele2!
Ps. Mijn toon kan niet meer anders, ALTIJD gaat het mis bij jullie, hoe simpel ook.
dps. Hoe kun je een bedenktijd van 14 dagen hebben als jullie het abonnement per onmiddellijk in laten gaan?
Reputatie 2
Er wordt alleen over een brief gesproken als je een toestel thuis gestuurd hebt gekregen en daar wil je weer vanaf. Maar het begint met het bellen van de klantenservice als je een abonnement binnen de bedenktermijn wilt annuleren.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/bestelling-annuleren-en-retourneren/


Ik lees wat anders:

Officiële info
Toch spijt van je verlenging? Dan kun je die binnen 14 kalenderdagen nadat je deze e-mail hebt ontvangen, annuleren. Dat gaat het makkelijkst en het snelst als je onze klantenservice belt of met bijvoorbeeld bijgevoegd opzegformulier. Maar annuleren kan ook op een manier die je zelf kiest.

Beide onwaarheden werden mij voorgehouden.
Reputatie 2
Er wordt alleen over een brief gesproken als je een toestel thuis gestuurd hebt gekregen en daar wil je weer vanaf. Maar het begint met het bellen van de klantenservice als je een abonnement binnen de bedenktermijn wilt annuleren.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/bestelling-annuleren-en-retourneren/


Ik lees wat anders:

Officiële info
Toch spijt van je verlenging? Dan kun je die binnen 14 kalenderdagen nadat je deze e-mail hebt ontvangen, annuleren. Dat gaat het makkelijkst en het snelst als je onze klantenservice belt of met bijvoorbeeld bijgevoegd opzegformulier. Maar annuleren kan ook op een manier die je zelf kiest.

Beide onwaarheden werden mij voorgehouden.
Reputatie 6
Badge
Hoi jola

Je kunt inderdaad binnen 14 dagen afzien van je verlenging, dat is op dit moment nog niet in orde gemaakt,
Wil je dat ik dat voor je doe?

Fijne dag,

Arjan
Reputatie 2
Dat zou fijn zijn.
Maar beter nog is als je het zo kunt omzetten dat het per 27 juni gewoon doorloopt (€ 10 per maand) maar dan met een maandelijkse opzegtermijn.
Dat zou helemaal perfect zijn (sorry, maar daarom denk ik dat dat niet kan, omdat bij Tele2 nou eenmaal iedere keer en altijd alles mis gaat). Ik sta perplex dat jij zo relaxt reageert.
Dank je wel en verricht een wonder.. 🙂
Vriendelijke groeten,
Reputatie 6
Badge
Hoi Jola,

Het is gelukt hoor, je abonnement blijft gewoon 10 euro, echter in augustus voeren we wel een inflatiecorrectie op.van 1,4 %
Vanaf 27-06 is het dan maandelijks opzegbaar.

Fijne dag

Arjan
Reputatie 2
Arjan,

Hartelijk bedankt!!! Goed geregeld! Super.