beantwoord

Niet automatisch 5G na verlenging

  • 12 November 2022
  • 14 reacties
  • 352 x bekeken

Ik heb net mijn abonnement verlengd waar 5G in zou zitten maar 5G is niet meer actief. Op de site kan ik dit ook niet kiezen, maar bij de opties kan dit wel weer voor € 2,00 per maand.

Kan ik het beste de verlenging maar annuleren?

icon

Beste antwoord door FrankT 28 November 2022, 19:06

Bekijk origineel bericht

14 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Als je een abonnement verlengd gaat het nieuwe abonnement in nadat je huidige abonnement afloopt. 

Dat is dus direct. Ik had 5G, nu dus niet meer. Maar das was de vraag ook niet.

Reputatie 5
Badge +6

Hi @FrankT

Welkom op de Tele2 Community! Ik snap je vraag heel goed en heb even met je meegekeken, sinds 31-08-2022 zit 5G standaard in je abonnement bij een verlening. Nu heb ik jou abonnement erbij gepakt en zie dat dit niet het geval is, ik ga intern even uitzoeken hoe dit precies zit en kom er bij je op terug zodra ik een antwoord heb! 

Ik heb net contact gehad met de heldesk (voordat ik dit bericht zag) en hij dacht  dat 5g gratis aangezet kon worden. 5g staat nu aan maar dat kost wel 2 euro extra. Kan ik dat uitzetten, nog even wachten of zal ik de bestelling annuleren?

Hi @Johrick van Tele2 ,

Dit bundel die de helpdesk heeft aangezet kan ik nu niet meer uitzetten. Weet jij hoe dat straks gaat?

Ik had weer gebeld en daar werd gezegd dat ik die 2 euro weer kon terug vragen maak ik kreeg geen duidelijk antwoord over hoe dit dan gaat over de maanden daarna.

Reputatie 7
Badge +12

Hey Frank, ook goed als ik je verder help? 😉 Ik ben er ook even voor je ingedoken en het is bekend dat de 5G bundel die je zou moeten hebben niet automatisch is toegevoegd. Mijn IT-collega’s werken er momenteel hard aan om dit op te lossen. Geen zorgen, dit komt helemaal goed en je hoeft zelf niets te doen. 

Omdat de 5G bundel handmatig is aangezet, kun je deze pas vanaf 14 december weer uitzetten. Ik zou zeggen, maak lekker gebruik van je 5G en ik hoop dat dit voor 14 december is opgelost. Mocht dit niet zo zijn, laat 5G dan lekker staan. Dan vergoed ik die op het moment dat 5G weer gratis in je abonnement zit, zoals het hoort. Ik zal de status van IT de komende tijd voor je in de gaten houden. Mocht je je volgende week afvragen wat de status is, stuur me dan even en berichtje, dan geef ik je graag een update (als die er is)! 😄

Groetjes,

Marciano

Hoi @Marciano van Tele2,

Als ik 5g nu laat aan staan is dit duurder dan het oude abonnement waarin dit gratis is. Ik kan ook weer een nieuw abonnement sluiten dat dan in gaat vanaf december. Bij de nieuwe bestelling lijkt 5g wel goed te gaan. 

Annuleren en opnieuw bestellen lijkt me teveel gedoe en ook meer werk.

Met opnieuw aanmelden weet ik zeker dat  5g er standaard in zit. 

Reputatie 7
Badge +12

Hi Frank, in mijn vorige berichtje was ik misschien niet duidelijk genoeg; er gaat iets niet helemaal lekker bij de bestellingen. Hierdoor wordt 5G niet automatisch standaard inbegrepen bij veel bestellingen. Dit is bij jou ook het geval. Een nieuw abonnement afsluiten is daarom ook niet de oplossing, omdat de kans groot is dat het opnieuw gebeurd. Mijn collega’s van IT zijn het aan het onderzoeken. Zodra zij dit hebben opgelost, komt de 5G add-on uiteraard wel gratis in je abonnement. 

Als de 5G eenmaal gratis in je abonnement zit, is je nieuwe abonnement wel goedkoper dan je oude abonnement. Je nieuwe abonnement staat nu op € 19,50 maar dat komt door de 5G die er nu bij zit. Zodra de problemen opgelost zijn, komt je abonnement uit op € 17,50. Je oude abonnement was € 19. En geen zorgen, zoals ik zei vergoed ik de 5G-kosten kosten die je nu maakt. 

Ik hoop dat je hiermee meer duidelijkheid hebt, maar mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar! 😄

Hi Frank, in mijn vorige berichtje was ik misschien niet duidelijk genoeg; er gaat iets niet helemaal lekker bij de bestellingen. Hierdoor wordt 5G niet automatisch standaard inbegrepen bij veel bestellingen. Dit is bij jou ook het geval. Een nieuw abonnement afsluiten is daarom ook niet de oplossing, omdat de kans groot is dat het opnieuw gebeurd. Mijn collega’s van IT zijn het aan het onderzoeken. Zodra zij dit hebben opgelost, komt de 5G add-on uiteraard wel gratis in je abonnement. 

Als de 5G eenmaal gratis in je abonnement zit, is je nieuwe abonnement wel goedkoper dan je oude abonnement. Je nieuwe abonnement staat nu op € 19,50 maar dat komt door de 5G die er nu bij zit. Zodra de problemen opgelost zijn, komt je abonnement uit op € 17,50. Je oude abonnement was € 19. En geen zorgen, zoals ik zei vergoed ik de 5G-kosten kosten die je nu maakt. 

Ik hoop dat je hiermee meer duidelijkheid hebt, maar mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar! 😄

Is er een idee wanneer dit opgelost is?

Ik heb het weer gedaan en tot mijn verbazing gaat het nieuwe abonnement gelijk ik. Ik heb nu dus weer 4G voor € 17,50 per maand. Dit zou dus 5G moeten zijn.

In alle schermen staat ook dat het 5G moet zijn. Bij de vorige keer (dit wil ik weken) is het allemaal wel goed gegaan.

Is al bekend wanneer dit hersteld is?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi Frank, ik ben gelijk gaan kijken, maar ik zie nog geen nieuwe updates. IT is er nog mee bezig en het is op dit moment onmogelijk om te zeggen wanneer het is opgelost. Ik hoop dat je nog heel even geduld kan hebben, mocht je opeens zien dat je weer 5G hebt, houd je me dan op de hoogte? Mocht je volgende week nog niets zien, stuur me dan even een bericht. Dan kijk ik graag of er een update is!

Hey Frank, ook goed als ik je verder help? 😉 Ik ben er ook even voor je ingedoken en het is bekend dat de 5G bundel die je zou moeten hebben niet automatisch is toegevoegd. Mijn IT-collega’s werken er momenteel hard aan om dit op te lossen. Geen zorgen, dit komt helemaal goed en je hoeft zelf niets te doen. 

 

@Marciano van Tele2 vanmorgen nog 4g, nu de update naar 5g.

 

Reputatie 7
Badge +12

Hi Frank, super bedankt voor je terugkoppeling! Ik heb gelijk eens gekeken en ik zie dat je gratis 5G bundel inderdaad is geactiveerd en dat de IT problemen zijn verholpen. Als het goed is staat de vergoeding van € 2 op je volgende factuur al klaar. Ik kan hem nu alleen nog niet zien, omdat de factuur nog niet is opgemaakt. Mocht deze er volgende factuur toch niet opstaan, stuur me dan even een berichtje, dan voeg ik hem nog een keer toe. 😄

Hi Frank, in mijn vorige berichtje was ik misschien niet duidelijk genoeg; er gaat iets niet helemaal lekker bij de bestellingen. Hierdoor wordt 5G niet automatisch standaard inbegrepen bij veel bestellingen. Dit is bij jou ook het geval. Een nieuw abonnement afsluiten is daarom ook niet de oplossing, omdat de kans groot is dat het opnieuw gebeurd. Mijn collega’s van IT zijn het aan het onderzoeken. Zodra zij dit hebben opgelost, komt de 5G add-on uiteraard wel gratis in je abonnement. 

Als de 5G eenmaal gratis in je abonnement zit, is je nieuwe abonnement wel goedkoper dan je oude abonnement. Je nieuwe abonnement staat nu op € 19,50 maar dat komt door de 5G die er nu bij zit. Zodra de problemen opgelost zijn, komt je abonnement uit op € 17,50. Je oude abonnement was € 19. En geen zorgen, zoals ik zei vergoed ik de 5G-kosten kosten die je nu maakt. 

Ik hoop dat je hiermee meer duidelijkheid hebt, maar mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar! 😄

Heb exact hetzelfde probleem gehad bijna een jaar geleden bij mijn verlenging. Zou dit misschien ook bij mij opgelost kunnen worden?😄

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Wingho, ik heb zojuist op je privébericht gereageerd. Als je even een eigen topic aanmaakt, ga ik direct voor je aan de slag! 😄

Reageer