Mobiel aan op vakantie


Reputatie 6
Eindelijk grenzeloos bellen, sms’en en internetten op vakantie! Met Tele2 kon je altijd al zorgeloos genieten binnen Nederland. Maar binnenkort kun je roaming gewoon aan laten staan als je de grens overgaat. Zonder verrassingen als je eenmaal weer thuis bent.

Je gebruikelijke belbundel én databundel zijn namelijk vanaf 8 juni 2017 geldig in de hele EU plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland! Dit grenzeloos goede nieuws geldt voor alle bestaande en nieuwe abonnementen van Tele2.

Als je je bundel voor bellen, sms’en en internetten hebt verbruikt terwijl je in het buitenland bent, gelden de normale buiten-de-bundeltarieven van Tele2. Je kunt dan ook een Extra Internetbundel kopen in het buitenland, net zoals nu al in Nederland.

Heb je een Unlimited bundel, dan kan je uiteraard helemaal losgaan in Nederland. In de EU heb je dan 6GB per maand.

Kijk hier voor meer informatie en de actuele tarieven.

Wij wensen iedereen alvast een hele prettige zomervakantie.

Weten wat de beste stranddag wordt? Bekijk op ons blog de 5 beste weer apps ☀️ ⛅️ 🌧️

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

154 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Klopt, er zijn geen 4G contracten met buitenlandse netwerken en Tele2. Je maakt dus gebruik van alle 3G netwerken.
Is Tele2 bezig om 4G in het buitenland aan te bieden, zodat we het straks wel hebben? Want 3G is echt te langzaam tegenwoordig.
Tele2 heeft nog geen eigen 4G netwerk in het buitenland en is afhankelijk van aanbod van buitenlandse providers. Wat er in de toekomst nog komt is nu nog niet te zeggen.
Reputatie 4
Hoi yoo,

De 4G snelheid went snel 😉. Helaas is het zo dat de verbinding af hangt van wat de provider in het buitenland aan kan bieden.

Mark
Hoi yoo,

De 4G snelheid went snel 😉. Helaas is het zo dat de verbinding af hangt van wat de provider in het buitenland aan kan bieden.

Mark

Dat klopt als je eigen provider niet beschikt over eigen 4G netwerk in buitenland. Maar wie weet ooit .....
Ik heb 2 kinderen met een Tele2 abonnement. Ze zijn afgelopen maand in Engeland, Tsjechië, Polen en Frankrijk geweest en overal werkte 3G prima incl. gebruik diverse sociale media apps. Minder snel dan thuis op 4G maar voor in de vakantie was het prima te doen.
Reputatie 5
Ik heb 2 kinderen met een Tele2 abonnement. Ze zijn afgelopen maand in Engeland, Tsjechië, Polen en Frankrijk geweest en overal werkte 3G prima incl. gebruik diverse sociale media apps. Minder snel dan thuis op 4G maar voor in de vakantie was het prima te doen.
Als je uberhaupt 3g kan ontvangen, waar alleen 2g (wat niet bruikbaar is) en 4g is (wat je dan helaas niet kan ontvangen) kan kan je niks.
Reputatie 4
Hoi fdpg1963,

Goed om te horen! Het is iets minder snel dan thuis, maar gelukkig is via 3G de snelheid vaak prima te doen 🙂.

@simnlru Het klopt dat als er geen 3G signaal aanwezig is op de locatie waar je bent je hier geen gebruik van kunt maken.

Mark
Reputatie 5
Hoi fdpg1963,

Goed om te horen! Het is iets minder snel dan thuis, maar gelukkig is via 3G de snelheid vaak prima te doen 🙂.

@simnlru Het klopt dat als er geen 3G signaal aanwezig is op de locatie waar je bent je hier geen gebruik van kunt maken.

Mark

Ja niet vervelend bedoelt maar dan heb ik toch niks aan me eu bundel als ik geen bereik heb terwijl ik dit wel zou kunnen hebben als Tele2 nou eens 4G roaming aanbood.. jongens het is bijna 2018.. mag toch hopen dat hier verandering in komt... krijg laatste tijd steeds vaker het gevoel dat ik tegen een muur iets sta uit te leggen.. vind dit als klant niet prettig.
Reputatie 4
Hoi simnlru,

Voor verbindingen in het buitenland zijn wij afhankelijk van de daar aanwezige providers. Op dit moment zijn de verbindingen in het buitenland via 3G, of en wanneer dit zal veranderen weet ik helaas niet 🙂.

Mark
Reputatie 5
Hoi simnlru,

Voor verbindingen in het buitenland zijn wij afhankelijk van de daar aanwezige providers. Op dit moment zijn de verbindingen in het buitenland via 3G, of en wanneer dit zal veranderen weet ik helaas niet 🙂.

Mark

Mark,

Waarom bieden jullie dan wel 4G Roaming aan in: Zweden, De Baltische staten Litouwen, Letland, Estland,
Kroatië, Denemarken en nu ook Finland...

Dat is toch raar dat niemand dit bij jullie weet.. (wordt er bij Tele2 tussen collega's niet gepraat of gecommuniceerd?😅 ) , maar al veel klanten dit hebben ervaren..
Reputatie 5
@Mark van Tele2 zou je nog een reactie willen geven?
Reputatie 4
Hoi simnlru,

In de basis zijn in het buitenland de verbindingen via 3G. Het kan gebeuren dan je in sommige landen al gebruik kunt maken van een 4G netwerk zodra deze beschikbaar is.

Mark
Reputatie 5
Hoi simnlru,

In de basis zijn in het buitenland de verbindingen via 3G. Het kan gebeuren dan je in sommige landen al gebruik kunt maken van een 4G netwerk zodra deze beschikbaar is.

Mark


Hoi @Mark van Tele2,

Waarom wordt dit op de Tele2 website niet gecommuniceerd, als ik vragen mag.
Reputatie 4
Hoi Simnlru,

Ik kan je helaas niet vertellen waarom deze informatie niet op de website staat en of (of wanneer) dit op de website komt te staan.

Mark
Reputatie 5
Hoi Simnlru,

Ik kan je helaas niet vertellen waarom deze informatie niet op de website staat en of (of wanneer) dit op de website komt te staan.

Mark

Hoi Mark, zou je hier intern eens een navraag voor kunnen doen? 😉

Met vriendelijke groet,
Reputatie 5
@Mark van Tele2 Heb je toevallig nog een navraag kunnen doen?
Reputatie 4
Hoi simnlru,

Nee, helaas heb ik hier geen mogelijkheid voor om dit intern te controleren. Het kan zo zijn dat deze informatie alsnog op de website komt te staan, echter kan ik je niet aangeven wanneer dit zal gebeuren.

Mark
Reputatie 5
Hoi simnlru,

Nee, helaas heb ik hier geen mogelijkheid voor om dit intern te controleren. Het kan zo zijn dat deze informatie alsnog op de website komt te staan, echter kan ik je niet aangeven wanneer dit zal gebeuren.

Mark

Hoi Mark,

Werk je dan niet bij Tele2? of waarom kan je het intern niet navragen? je hebt toch onderling contact of..?
Reputatie 4
Hoi simnlru,

Ik heb het verzoek, omdat ik ook erg benieuwd ben, doorgestuurd. Ik kan je echter niet aangeven of en wanneer ik een reactie hier op ontvang 🙂.

Mark
Reputatie 5
Hoi simnlru,

Ik heb het verzoek, omdat ik ook erg benieuwd ben, doorgestuurd. Ik kan je echter niet aangeven of en wanneer ik een reactie hier op ontvang 🙂.

Mark


Hoi Mark,

Super dat je dit wil doen! geduld hebt ik genoeg 😉 , ben benieuwd.
Reputatie 5
Offtopic:
Even updatetje vergelijk buitenland:

Een tmobile prepaid kaartje aangeschaft voor gebruik in Duitsland, ook T-Mobile (Telekom) valt soms op 2g alleen is dit in mijn rit maar 10 minuten echt max geweest, voor de rest overal netjes 4G gehad en geen hinder ondervonden met Waze, flitsmeister, spotify en nog een aantal apps.

Het zelfde rit met Tele2:

De rit in Duitsland:
80 a 90% 2G (edge/gprs) gehad van de rit en voor de rest 3G of H+.

Kon dus bijna hele rit geen spotify liedjes laden, waze meldingen werkte 50% en flitsmeister was al helemaal een ramp...

Ik kan dus kort gezegd niks met Tele2 in Duitsland al een jaar en je zou toch denken met de nieuwe afspraken dat Tele2 meer geld over heeft op 4G roaming contracten af te sluiten.
ik moet dus een prepaid simkaart aanschaffen (vorige keer vodafone maar die is verlopen) om normaal bereik te hebben...

Wat vind Tele2 hier van? Kan dus eigenlijk niks met de 8gb roaming tegoed... wat kan ik nu doen want dit is niet ideaal..

Wil hier geen gal spuwen ofzo echt niet, maar het is 2018 dan mag er toch wel iets meer verwacht worden toch?
Reputatie 7
Ik weet uit eigen ervaring dat 3G in Duitsland niet goed is, was zelf Eplus klant.

Maar was je Tele2 sim met Telekom of O2? Kun je Vodafone kiezen?

De nieuwe Europese wet zet een maximum prijs op de wholesale prijs van data, op 3G, 4G, maakt niet uit.

Waar kleine providers aan leiden is dat ze niet een uitgebreide netwerk in Europa hebben om goede roaming deals te sluiten, zie je dat bij Three UK het zelfde, roaming in Europa val je bijna altijd terug op 3G.

Telekom (T-mobile)
Vodafone
Telefonica (O2, Base)
Vodafone
Hebben allemaal een grote uitgebreide netwerk in Europa, zo klanten roamen vaak op eigen netwerk, en wanneer niet kunnen ze goede deals sluiten.

Tele2 heeft netwerken op mindere bezochte landen, en Tele2 NL kan zelfs niet zo veel op tafel zetten wanneer ze een roamings akkoord gaan maken, ze kunnen een 4G netwerk aanbieden, maar vervolgens moeten gebruikers van andere landen op een andere netwerk stappen om te bellen, want roaming VoLTE bestaat niet.

Dat is natuurlijk niet als excuus bedoeld, maar wel als toelichting dat EU regels niet veel te maken hebben met 4G.

Misschien kan Tele2 wel roaming 4G als extra dienst geven? Zal een optie zijn... Vakantie periode komt aan, ik verwacht weer veel klachten/ problemen met 3G weer.
Reputatie 5
Ik weet uit eigen ervaring dat 3G in Duitsland niet goed is, was zelf Eplus klant.

Maar was je Tele2 sim met Telekom of O2? Kun je Vodafone kiezen?

De nieuwe Europese wet zet een maximum prijs op de wholesale prijs van data, op 3G, 4G, maakt niet uit.

Waar kleine providers aan leiden is dat ze niet een uitgebreide netwerk in Europa hebben om goede roaming deals te sluiten, zie je dat bij Three UK het zelfde, roaming in Europa val je bijna altijd terug op 3G.

Telekom (T-mobile)
Vodafone
Telefonica (O2, Base)
Vodafone
Hebben allemaal een grote uitgebreide netwerk in Europa, zo klanten roamen vaak op eigen netwerk, en wanneer niet kunnen ze goede deals sluiten.

Tele2 heeft netwerken op mindere bezochte landen, en Tele2 NL kan zelfs niet zo veel op tafel zetten wanneer ze een roamings akkoord gaan maken, ze kunnen een 4G netwerk aanbieden, maar vervolgens moeten gebruikers van andere landen op een andere netwerk stappen om te bellen, want roaming VoLTE bestaat niet.

Dat is natuurlijk niet als excuus bedoeld, maar wel als toelichting dat EU regels niet veel te maken hebben met 4G.

Misschien kan Tele2 wel roaming 4G als extra dienst geven? Zal een optie zijn... Vakantie periode komt aan, ik verwacht weer veel klachten/ problemen met 3G weer.


Mhmm ik snap wat je bedoelt, kpn dan? Die heeft geen buitenlandse activiteiten meer maar kan overal in de eu 4G aanbieden.

Youfone en Simpel (providers die op netwerk roamen in nederland de een kpn en de andere T-Mobile) kunnen wel 4G in de EU aanbieden en dat zijn zoals genoemd geen groten partijen... met geen eigen netwerken en kunnen ook niks teweeg brengen.

Kijk een dekking zoals in Nederland kan ik niet eisen en eis ik ook niet, maar wel dat je stabiel netwerk hebt waar je normaal je dingen op kan doen, als ik in Duitsland met Tele2 uberhaupt geen whatsappje kan sturen omdat ik alleen 2G kan ontvangen en versturen (anno 2018 europa) vind ik dat triest..

Ja wat jij hebt aangegeven heb ik op alle netwerken ervaren zelfs met de simkaarttool naar handmatig wordt het er niet echt beter op.

Alle 3 (telekom, vodafone, O2 waar telekom wat beter is maar niet overal wilt tele2 op het telekom netwerk roamen O2 heeft altijd de voorkeur) de providers is het 3G slecht maar het 4G daarintegen echt goed te noemen dit is nog steeds een groot probleem.

Kijk dat je terug valt op het 3 of 2G voor bellen is niet zo een groot probleem, dit gebeurt bij T-Mobile in Nederland ook nog en tegenwoordig bel ik veel via whatsapp of voip.

En zoals je weet bieden ze 4G in bepaalde landen aan (zie mijn topic) maar ja.. niet echt gebieden waar toeristen veel komen..
Reputatie 7
Badge +12

Youfone en Simpel (providers die op netwerk roamen in nederland de een kpn en de andere T-Mobile) kunnen wel 4G in de EU aanbieden en dat zijn zoals genoemd geen groten partijen..


Youfone en Simpel zijn Enhanced Service Providers en hebben geen eigen netwerk of simkaart, ze gebruiken een "branded" versie van KPN of T-Mobile en liften dus in het buitenland mee op de MNO roaming overeenkomsten.