Mobiel aan op vakantie


Reputatie 6
Eindelijk grenzeloos bellen, sms’en en internetten op vakantie! Met Tele2 kon je altijd al zorgeloos genieten binnen Nederland. Maar binnenkort kun je roaming gewoon aan laten staan als je de grens overgaat. Zonder verrassingen als je eenmaal weer thuis bent.

Je gebruikelijke belbundel én databundel zijn namelijk vanaf 8 juni 2017 geldig in de hele EU plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland! Dit grenzeloos goede nieuws geldt voor alle bestaande en nieuwe abonnementen van Tele2.

Als je je bundel voor bellen, sms’en en internetten hebt verbruikt terwijl je in het buitenland bent, gelden de normale buiten-de-bundeltarieven van Tele2. Je kunt dan ook een Extra Internetbundel kopen in het buitenland, net zoals nu al in Nederland.

Heb je een Unlimited bundel, dan kan je uiteraard helemaal losgaan in Nederland. In de EU heb je dan 6GB per maand.

Kijk hier voor meer informatie en de actuele tarieven.

Wij wensen iedereen alvast een hele prettige zomervakantie.

Weten wat de beste stranddag wordt? Bekijk op ons blog de 5 beste weer apps ☀️ ⛅️ 🌧️

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

154 reacties

Ik woon sinds kort in Zweden en heb een onbeperkt sim only abonnement. Mijn tele 2 app geeft nu sinds gister netjes aan dat ie hier in het buitenland gewoon gebruik maakt van mijn abonnement en ik geen buitenland bundel nodig heb.
Maar vanochtend stond de teller van Mn verbruik weer netjes op 0 terwijl ik gister internet wel gebruikt heb en de teller dit ook liet zien.
Ik las hier ergens op een forum dat je maar maximaal 6gb kunt gebruiken in het buitenland maar mijn app laat dus zien dat ik 5000mb per dag mag gebruiken en elke dag krijg ik dat dis weer opnieuw. Klopt dit?!


Je mag eigenlijk geen Nederlands abonnement hebben als je deze voor het overgrote deel in het buitenland gebruikt. Zodoende heeft Tele2 veel meer kosten aan je. Als je in Zweden woont dan en hier het overgrote deel bent dan dien je een abonnement in Zweden af te nemen.

Daarnaast krijg je bij een abonnement van 8GB of hoger maandelijks 6GB die je kunt besteden in het buitenland. Let wel dat het fair use policy van kracht is en blijft.


Dat is vreemd dan want toen ik dit abonnement aan heb geschaft gaf de medewerker in de winkel aan dat het geen probleem was dit abonnement in het buitenland te gebruiken als ik ging verhuizen omdat hier ook nog geen zekerheid over was/is.
Ik woon sinds kort in Zweden en heb een onbeperkt sim only abonnement. Mijn tele 2 app geeft nu sinds gister netjes aan dat ie hier in het buitenland gewoon gebruik maakt van mijn abonnement en ik geen buitenland bundel nodig heb.
Maar vanochtend stond de teller van Mn verbruik weer netjes op 0 terwijl ik gister internet wel gebruikt heb en de teller dit ook liet zien.
Ik las hier ergens op een forum dat je maar maximaal 6gb kunt gebruiken in het buitenland maar mijn app laat dus zien dat ik 5000mb per dag mag gebruiken en elke dag krijg ik dat dis weer opnieuw. Klopt dit?!
als het goed is krijg je met de nieuwe update van tele2 dit te zien (zie bijlage)


Ah dankjewel, heb dit nog niet zo in mijn tele 2 app staan..
Reputatie 5
Ik woon sinds kort in Zweden en heb een onbeperkt sim only abonnement. Mijn tele 2 app geeft nu sinds gister netjes aan dat ie hier in het buitenland gewoon gebruik maakt van mijn abonnement en ik geen buitenland bundel nodig heb.
Maar vanochtend stond de teller van Mn verbruik weer netjes op 0 terwijl ik gister internet wel gebruikt heb en de teller dit ook liet zien.
Ik las hier ergens op een forum dat je maar maximaal 6gb kunt gebruiken in het buitenland maar mijn app laat dus zien dat ik 5000mb per dag mag gebruiken en elke dag krijg ik dat dis weer opnieuw. Klopt dit?!
als het goed is krijg je met de nieuwe update van tele2 dit te zien (zie bijlage)


Ah dankjewel, heb dit nog niet zo in mijn tele 2 app staan..
Heb jij 4g in zweden? Omdat je op het tele2 netwerk van tele2 roamed?
Ik woon sinds kort in Zweden en heb een onbeperkt sim only abonnement. Mijn tele 2 app geeft nu sinds gister netjes aan dat ie hier in het buitenland gewoon gebruik maakt van mijn abonnement en ik geen buitenland bundel nodig heb.
Maar vanochtend stond de teller van Mn verbruik weer netjes op 0 terwijl ik gister internet wel gebruikt heb en de teller dit ook liet zien.
Ik las hier ergens op een forum dat je maar maximaal 6gb kunt gebruiken in het buitenland maar mijn app laat dus zien dat ik 5000mb per dag mag gebruiken en elke dag krijg ik dat dis weer opnieuw. Klopt dit?!
als het goed is krijg je met de nieuwe update van tele2 dit te zien (zie bijlage)


Ah dankjewel, heb dit nog niet zo in mijn tele 2 app staan..
Heb jij 4g in zweden? Omdat je op het tele2 netwerk van tele2 roamed?


Ja
Reputatie 5
Ik woon sinds kort in Zweden en heb een onbeperkt sim only abonnement. Mijn tele 2 app geeft nu sinds gister netjes aan dat ie hier in het buitenland gewoon gebruik maakt van mijn abonnement en ik geen buitenland bundel nodig heb.
Maar vanochtend stond de teller van Mn verbruik weer netjes op 0 terwijl ik gister internet wel gebruikt heb en de teller dit ook liet zien.
Ik las hier ergens op een forum dat je maar maximaal 6gb kunt gebruiken in het buitenland maar mijn app laat dus zien dat ik 5000mb per dag mag gebruiken en elke dag krijg ik dat dis weer opnieuw. Klopt dit?!
als het goed is krijg je met de nieuwe update van tele2 dit te zien (zie bijlage)


Ah dankjewel, heb dit nog niet zo in mijn tele 2 app staan..
Heb jij 4g in zweden? Omdat je op het tele2 netwerk van tele2 roamed?


Ja

Ah oke eerste keer dat ik hoor dat ze 4g in het buitenland hebben. (Roaming).
Ik ben momenteel in Spanje en het is 8 juni geweest. Ik kan mijn knopje 'dataroaming' dus aanzetten zónder dat dit extra geld kost?
Reputatie 7
Badge +12
De data die je in Spanje gebruikt wordt uit je NL bundel gehaald. Als je een unlimited data abonnement hebt is er 6 GB per factuurmaand te verbruiken binnen de EU buitenlanden.
Is tetheren toegestaan in het buitenland? Zoja zijn hier kosten aan verbonden?
Reputatie 7
Badge +12
Als je binnen de EU data verbruikt zou dat op de onderste teller moeten verschijnen. Wel moet je zo nu en dan "thuis" komen. Als je simkaart constant in het buitenland is mag er volgens de wettelijke bepalingen toch een toeslag worden gevraagd.
Je kan ook een simkaart nemen bij Tele2.se , dan krijg je ook een zweeds nummer en hoeven de mensen daar je niet op een NL nummer te bellen.
Maar je moet dus zeker niet je internet aan laten staan als je bijvoorbeeld naar Samos gaat en je aan de kant van Turkije zit en hij de Turkse provider pakt want dan ben je de pineut natuurlijk. Dan zal het buiten de bundel zijn.🤔
Over enige tijd ga ik een paar weken naar Oostenrijk. Vorige keren was het droevig met het internetten, Een maximale snelheid van H, schiet dus niet op. Met de toestelhulp heb ik gekeken of er nog iets te verbeteren is. Het betreft een Samsung S7. Een toegangspunt toevoegen (tele2 Internet Buitenland) werkt niet, slaat het niet op..... helaas.
Iemand nog een idee om een beetje vlot te kunnen internetten in Duitsland en Oostenrijk?

Wij hebben vorig jaar in Oostenrijk een sim kaart gekocht met onbeperkt internet. Deze hebben we als hotspot gebruikt en zelfs met 10 personen gebruikt! Super goed bereik en minimale kosten die vooraf bekend zijn.
Reputatie 6
Maar je moet dus zeker niet je internet aan laten staan als je bijvoorbeeld naar Samos gaat en je aan de kant van Turkije zit en hij de Turkse provider pakt want dan ben je de pineut natuurlijk. Dan zal het buiten de bundel zijn.🤔Turkije is geen EU-land.
Er zijn meer landgrenzen waar je moet opletten. Het kan zijn in een grensgebied dat je op een netwerk komt dat niet een EU-land is.
Dan gelden de regels van dat land. Op de buitenlandpagina kan je alle info vinden over tarieven, voor EU-landen en niet EU-land.
Toen ik vandaag mijn mobiele data aanzette in België, viel mijn netwerk weg omdat mijn telefoon de aanbieder op 'automatisch' zette ipv 'handmatig'. Daarom kon ik dus geen gebruik maken van mijn data in België. Vantevoren had ik wel heel eventjes netwerk, maar ook toen werkte de data niet.
Ook stuurde tele 2 een sms: 'Welkom in België. Bellen en datagebruik gaan uit je bundel'.
Wat bedoelen ze daarmee? En hoe kan het dat de data niet werkte?
Reputatie 6
Beste Pitje,
Hoe het kan dat je geen mobiele data had daar is een goede vraag. Het is lastig om meteen te beantwoorden, omdat het heel goed kan liggen aan de instellingen van je telefoon.
Check alsjeblieft de Toestelhulp - Tele2 om te zien of jouw telefoon goed ingesteld staat.

Daarnaast is het vanaf nu zo dat de bel/data-bundel die je in Nederland hebt, geldig is in heel de EU.
Voorbeeld... Stel je hebt 5GB per maand en onbeperkt bellen, dan kan je in heel de EU deze 5 GB verbruiken, zonder extra kosten.
Dit is een voorbeeldsituatie. Voor grotere databundels gelden andere regels en het is altijd verstandig om te checken hoe het zit in jouw (vakantie)land van bestemming.
Check alle info hier: Bellen en Internet in het Buitenland
Momenteel ben ik in Duitsland op vakantie.
Prachtig dat ik vanuit mijn bundel nu kan internetten maar helaas is de internetverbinding zo slecht dat er nauwelijks een webpagina geopend wordt.
Mijn man heeft een vodafone abonnement en hij kan vanuit de caravan gebruik maken van 4G. Ik heb geprobeerd om via meer netwerken verbinding te maken met Telecom.de of Vodafone.de maar krijg dan de melding dat mijn simkaart deze verbinding niet toestaat. Is het niet mogelijk om een ander netwerk te kiezen? Omdat we ei d mei vertrokken zijn heb ik eerst een buitenland bundel gekocht maar op deze manier heb ik dus helemaal niks aan mijn bundel
Reputatie 5
Momenteel ben ik in Duitsland op vakantie.
Prachtig dat ik vanuit mijn bundel nu kan internetten maar helaas is de internetverbinding zo slecht dat er nauwelijks een webpagina geopend wordt.
Mijn man heeft een vodafone abonnement en hij kan vanuit de caravan gebruik maken van 4G. Ik heb geprobeerd om via meer netwerken verbinding te maken met Telecom.de of Vodafone.de maar krijg dan de melding dat mijn simkaart deze verbinding niet toestaat. Is het niet mogelijk om een ander netwerk te kiezen? Omdat we ei d mei vertrokken zijn heb ik eerst een buitenland bundel gekocht maar op deze manier heb ik dus helemaal niks aan mijn bundel


Dit is wat ik vandaag had gevonden op tweakers als reden waarom je bereik ... is:

"Die ervaring klopt. Providers vonden het niet rendabel om 3G uit te rollen op het Duitse platte land. om een 4G licentie te verkrijgen waren de Duitse providers in een aantal regio's verplicht verplicht om juist eerst het platte land met 4G te bedekken. Toen dat af was gingen ze met de steden aan de gang.

Deze regels zorgen er voor dat gebieden zonder goed vast internet nu met 4G thuis modems eindelijk ook fatsoenlijk thuis internet hebben. Dat is ook de reden dat 3G is overgeslagen. Als Tele2 klant heb je daar inderdaad dus last van."

Daarom is in mijn ogen 4g roaming wel belangrijk, niet omdat ik sneller wil maar omdat je zovaak op 2g wordt teruggezet waar je niks aan hebt helaas.
Begrijp ik het nu goed dat ik niet zelf een provider kan kiezen in Duitsland? Ik vraag dit omdat mijn man met zijn Vodafone abonnement wel een 4G verbinding heeft en dus gewoon razendsnel intwrnet heeft.
Reputatie 6
Begrijp ik het nu goed dat ik niet zelf een provider kan kiezen in Duitsland? Ik vraag dit omdat mijn man met zijn Vodafone abonnement wel een 4G verbinding heeft en dus gewoon razendsnel intwrnet heeft.Ja en nee. Ja, als in, je kan zelf een provider kiezen wanneer je in Duitsland bent. Echter raden wij aan het altijd op automatisch te zetten, zodat jouw telefoon kan zoeken naar de provider met het beste ontvangst.
En nee, als in, het is niet mogelijk is om op een 4G-verbinding te komen in het buitenland. 3G is wat je maximaal kan halen in de EU. Maar of het nou 3G of 4G is, je blijft belminuten en data gebruiken uit je eigen bundel in de EU (tot max 6GB per maand, afhankelijk van abonnement).
Hoop dat het zo duidelijk is.
Groet, Ben
@Ben van Tele2
waarom staat dit niet op jullie website, roamen in buitenland alleen 3g.
m.i. is dit toch wel een beetje onduidelijk.
Waarom wordt dit dus niet gewoon op jullie website transparant gecommuniceerd
Reputatie 5
@Ben van Tele2
waarom staat dit niet op jullie website, roamen in buitenland alleen 3g.
m.i. is dit toch wel een beetje onduidelijk.
Waarom wordt dit dus niet gewoon op jullie website transparant gecommuniceerd

Heb vernomen van mensen die in zweden waren en daar op het zweedse netwerk 4g konde roamen..
Reputatie 7
Badge +12
Zweden is hun eigen netwerk, waarschijnlijk kun je ook op de andere 4G netwerken van de Tele2 group?
http://www.tele2.com/about/who-we-are/where-we-operate/
@Ben van Tele2 graag een reaktie
Reputatie 6
@Ben van Tele2
waarom staat dit niet op jullie website, roamen in buitenland alleen 3g.
m.i. is dit toch wel een beetje onduidelijk.
Waarom wordt dit dus niet gewoon op jullie website transparant gecommuniceerd
Het staat hier vermeld:
Mobiel internet in het buitenland - Tele2 Mobiel
Klik op het tabje Mobiel Internet, en dan staat het in de eerste alinea onder de titel "Toestelinstellingen in het buitenland"
Groet, Ben
@Ben van Tele2
Toestelinstellingen geeft niet aan welke snelheid is heb in het buitenland.
Dus mijn vraag blijft openstaan
graag een overzicht, gepubliseerd op de webiste van tele2 waar men 3g en waar 4g
Verder een verklaring waarom bij aanvraag bij abonnement dit niet helder is. Dit is toch een vorm van misleiding......
Graag dus duidelijkheid.
Reputatie 6
Klik alsjeblieft nog een keer op de link in mijn vorige bericht, en lees de tekst op de pagina.
Groet, Ben