beantwoord

Mislukte betaling factuur

  • 4 augustus 2016
  • 4 reacties
  • 158 x bekeken

Hallo,

Ik heb al twee keer een sms van jullie ontvangen dat de afschrijving van factuur HS-RA-0001875370 van 22 euro mislukt is en dat ik dit moet betalen via iDeal (met een link erbij). Als ik inlog op mijn Tele2 dan zie ik deze factuur nergens terug, dus ik kan het ook niet betalen. Zelf denk ik dat dit niet klopt, aangezien ik sinds pas bij jullie zit en ik mijn eerste factuur ontvangen heb en dit bedrag binnenkort wordt afgeschreven. Dit is een hoger bedrag dan mijn abonnementskosten, omdat de aansluitkosten erbij zitten. Ik denk dus niet dat het een factuur is die ik zou moeten betalen. Kunnen jullie uitzoeken hoe dit zit?

Alvast bedankt.


Gr. Deb
icon

Beste antwoord door D1508 7 augustus 2016, 10:02

Hoi Maurice,

Ik had het bericht ook op Twitter geplaatst en kreeg te horen dat er geen factuur openstaat, dus dat de smsjes niet voor mij bedoeld waren.
Haha oke, Je kan mijn gebruikersnaam veranderen in: D1508

Gr. Deb
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Badge +4
Hey Deb,

Het kan zijn dat je dit bericht onterecht hebt ontvangen. zou je me middels een privébericht je volledige NAW-gegevens (dus naam, adres en woonplaats), je klantnummer en je geboortedatum willen sturen? Je stuurt een privébericht door hier te klikken. Dan zoek ik het uit voor je!

Zou je daarnaast een andere gebruikersnaam willen kiezen, we hebben liever niet dat Tele2 in andere gebruikersnamen verwerkt is. Heb je een voorkeur of mag ik volledig creatief zijn? ;)

Groetjes Maurice
Hoi Maurice,

Ik had het bericht ook op Twitter geplaatst en kreeg te horen dat er geen factuur openstaat, dus dat de smsjes niet voor mij bedoeld waren.
Haha oke, Je kan mijn gebruikersnaam veranderen in: D1508

Gr. Deb
Hallo Maurice van Tele2,

Volgens mij is het een phishing mail en het zou Tele2 goed staan als ze net als ICS (creditcard) een meldpunt hebben voor verdachte mails.
Ik heb die van mij hieronder gekopieerd voor de techneuten bij jullie.
De eerste mail, eergisteren, kwam zóóó onprofessioneel over dat ik, ondanks wat factuur problemen de laatste maanden, wel moest twijfelen. Vandaag kreeg ik hem weer en was iets beter maar nog steeds niet 100%. Ze kunnen de plaatjes niet bijvoegen blijkbaar.
Ook gebruiken ze een e-mailadres wat ik al jaren niet meer gebruik bij Tele2.


Return-Path:
X-Original-To: m***@zonnet.nl
Delivered-To: m***@zonnet.nl
Received: from filter01asd2.se.isp-net.nl (filter01asd2.se.isp-net.nl [82.215.18.98])
by deliver01.zonnet.isp-net.nl (Postfix) with ESMTPS id 8D43E60671;
Sat, 6 Aug 2016 22:30:42 +0200 (CEST)
Received: from cgfe-3-tuk.wavecable.net ([66.235.59.134] helo=wavecable.net)
by filter01asd2.se.isp-net.nl with esmtp (Exim 4.85)
(envelope-from )
id 1bW8Ez-000FAL-NX; Sat, 06 Aug 2016 22:30:42 +0200
Received: from [172.16.141.14] (HELO wavecable.net)
by cgfe-3-tuk.wavecable.net (CommuniGate Pro SMTP 6.1.9)
with ESMTP id 11565989; Sat, 06 Aug 2016 13:24:29 -0700
X-Junk-Score: 0 []
X-Cloudmark-Score: 0 []
X-Cloudmark-Analysis: v=2.1 cv=dd59pije c=1 sm=1 tr=0 a=xcX17FhCtwk1rQrrxiCS2g==:117 a=QPQMLxpr5k8yo9IgTYbkAA==:17 a=9cW_t1CCXrUA:10 a=Dyoqhi_TatcA:10 a=Cfj4BQAnxiAA:10 a=helqL4AUOeMA:10 a=zq7_Nhuj1OgA:10 a=7z1cN_iqozsA:10 a=SSmOFEACAAAA:8 a=3GbmggnxAAAA:8 a=JnwZFq-tAAAA:8 a=nbuC-RB8AAAA:8 a=lqANcUaXAAAA:8 a=Lx2hlLtN6sdpK4cA_TQA:9 a=sbI5PeTsFaF9vFWz:21 a=Ft8UYL4EG9YA:10 a=_W_S_7VecoQA:10 a=frz4AuCg-hUA:10 a=p403mkujtbAA:10 a=I2X1WGpu1hYA:10 a=-FEs8UIgK8oA:10 a=NWVoK91CQyQA:10 a=NWVoK91CQySWRX1oVYDe:22 a=n1iD3dRWz1aPRSzv7-F6:22 a=zjWhRoSqWz9hl55Hdlzg:22 a=z40e_eeyMPNtBndxxyoL:22 a=ND-cdj5L_1BLhXdfyZ7z:22 a=OMFSONYHLH1wY47VmjGk:22 a=NAK0kRMF9WoZ94hwR6TQ:22
Received: from [172.16.141.12] (HELO wavecable.net)
by cgfe-4-tuk.wavecable.net (CommuniGate Pro SMTP 6.1.9)
with ESMTP id 4190380; Sat, 06 Aug 2016 13:24:29 -0700
X-Junk-Score: 0 []
X-Cloudmark-Score: 0 []
X-Cloudmark-Analysis: v=2.1 cv=E9Mw3vpl c=1 sm=1 tr=0 a=QPQMLxpr5k8yo9IgTYbkAA==:117 a=QPQMLxpr5k8yo9IgTYbkAA==:17 a=9cW_t1CCXrUA:10 a=Dyoqhi_TatcA:10 a=Cfj4BQAnxiAA:10 a=zq7_Nhuj1OgA:10 a=7z1cN_iqozsA:10 a=SSmOFEACAAAA:8 a=3GbmggnxAAAA:8 a=JnwZFq-tAAAA:8 a=nbuC-RB8AAAA:8 a=lqANcUaXAAAA:8 a=Lx2hlLtN6sdpK4cA_TQA:9 a=sbI5PeTsFaF9vFWz:21 a=Ft8UYL4EG9YA:10 a=_W_S_7VecoQA:10 a=frz4AuCg-hUA:10 a=p403mkujtbAA:10 a=I2X1WGpu1hYA:10 a=-FEs8UIgK8oA:10 a=NWVoK91CQyQA:10 a=NWVoK91CQySWRX1oVYDe:22 a=n1iD3dRWz1aPRSzv7-F6:22 a=zjWhRoSqWz9hl55Hdlzg:22 a=z40e_eeyMPNtBndxxyoL:22 a=ND-cdj5L_1BLhXdfyZ7z:22 a=OMFSONYHLH1wY47VmjGk:22 a=NAK0kRMF9WoZ94hwR6TQ:22
Received: from [104.145.239.82] (account mstauder@astound.net HELO User)
by astound.net (CommuniGate Pro SMTP 6.1.9)
with ESMTPA id 53885752; Sat, 06 Aug 2016 13:24:27 -0700
From: "Tele2 Ondersteuning"
Subject: Billing Belangrijke mededeling
Date: Sat, 6 Aug 2016 21:24:21 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/html; charset="Windows-1251"
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
Message-ID:
Received-SPF: softfail (filter01asd2.se.isp-net.nl: transitioning domain of support.com does not designate 66.235.59.134 as permitted sender) client-ip=66.235.59.134; envelope-from=statement@support.com; helo=wavecable.net;
X-SPF-Result: filter01asd2.se.isp-net.nl: transitioning domain of support.com does not designate 66.235.59.134 as permitted sender
X-Filter-ID: s0sct1PQhAABKnZB5plbISc7xr3RzNiRFBNI8h6y2rEfpC+hBVSxpL0v1U3WtO4fWywi3RPeT3mN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X-Report-Abuse-To: spam@master01nm.se.isp-net.nl
Authentication-Results: se.isp-net.nl; spf=softfail smtp.mailfrom=statement@support.com
X-SpamExperts-Class: unsure
X-SpamExperts-Evidence: Combined (0.72)
X-Recommended-Action: accept
X-Antivirus: AVG for E-mail 2016.0.7690 [4633/12758]
X-AVG-ID: ID4EA3376E-55ECCCEC
X-Antispam: NO; Spamcatcher 8.0.3. Score 30
X-AVG-Antispam-Info: 30,2,0,561bb0e0b7793f3b,d41d8cd98f00b204,
statement@support.com,,
RULES_HIT:41:72:355:375:379:387:539:540:541:542:543:567:962:967:973:983:988:989:994:1021:1155:1189:1208:1224:1260:1263:1311:1313:1314:1345:1381:1390:1430:1431:1432:1433:1434:1436:1437:1515:1516:1517:1535:1543:1546:1567:1570:1587:1588:1589:1592:1593:1594:1631:1653:1685:1711:1714:1730:1747:1777:1792:2073:2076:2198:2199:2393:2525:2527:2528:2538:2543:2568:2610:2627:2682:2685:2859:2894:2902:2933:2937:2939:2942:2945:2947:2951:2954:3022:3138:3139:3140:3141:3142:3876:3877:3889:3934:3936:3938:3941:3944:3947:3950:3953:3956:3959:4119:4605:5007:6114:6117:6119:6261:6642:6658:6669:6678:6800:7652:7903:8516:8603:8829:9025:9072:9080:9388:9392:10004:10049:10231:10849:11656:11657:11658:11896:12043:12517:12519:12555:12956:12960:13139:13366:13374:14094:14096:14158:14181:14196:14659:14721:14818:14829:21325:21433:21451,
0,RBL:error,CacheIP:none,Bayesian:0.5,0.5,0.5,Netcheck:none,DomainCache:0,
MSF:not bulk,SPF:fs,MSBL:0,DNSBL:error,Custom_rules:0:0:0,LFtime:5007,
LUA_SUMMARY:none





Security Alert










Maandelijksefactuur STATEMENT
Geachte abonnee,
 
We kregen een factuur betaling van de achterstallige factuur en uw factuur voor deze maand twee keer de normale facturering download dan de verklaring en zie de werkelijke bedrag.
 
 
Voor het downloaden van uw recente verklaring op de onderstaande link
 
https://www.tele2.nl/zoekresultaten/statement


Hebt u vragen neem contact op met onze afdeling facturering


 
 
Dank u, 

Tele2 Nederland
 








Tele2 Nederland




 


 



 


 







 


 

 


 
 
 


 
Copyright © Tele2 Nederland
 





Badge +4
Hoi Deb,

Zoals je kunt zien heb ik je gebruikersnaam aangepast.

Wat betreft het verzoek tot betaling. Er is een derpje geweest vorige week waardoor er onterecht een herinnering is verstuurd. Daarnaast hebben we ook melding gekregen van phishing. Die van Rusty ziet eruit als het laatste, dat van jou zal het "vergissinkje" zijn geweest (vermoed ik).
Maar goed dat je al duidelijkheid hebt dan!

Ik ga dit topic dan nu sluiten. Mocht je later nog vragen hebben open dan gewoon een nieuw topic door hier te klikken.

Groetjes Maurice