vraag

Misleidende ‘verleng knop’ op Mijn Tele2 en teleurstellende afhandeling sales afdeling

• 15 september 2018
  • 22 reacties
  • 1867 x bekeken

Ik heb vorige maand een sim only abonnement afgesloten bij Tele2. Vandaag heb ik bij de launch van de nieuwe iPhone XS dit abonnement verlengd via de grote ‘verleng je abonnement nu’ knop in mijn account. Na alle stappen doorlopen te hebben en de aanvraag bevestigd te hebben heb ik niets meer terug gehoord.

Ik heb vervolgens om 11u met Tele2 gebeld, waarbij een medewerker mij verzekerde dat alles in orde was en mijn bevestiging rond 18u zou volgen. Om 18u nogmaals gebeld, en toen vertelde een andere medewerker dat ik pech gehad had: ik had minder dan 3 maanden een Sim Only abonnement en mocht dus niet verlengen.

Het feit dat er een grote verleng-knop in beeld stond en dat er geen correspondentie was gestuurd maakte allemaal niets uit. Ik had pech gehad en kon een nieuw abonnement afsluiten. Mijn positie op de wachtlijst was ik kwijt, en ik mocht niet met een leidinggevende spreken.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik geen dubbele aansluitkosten betaal en er geen overlap tussen beide abonnementen (en dus dubbele lasten) komt?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Verlengen kon, de goedkeuring, o.a. fraude en BKR check gebeurt daarna. Verlengen met b.v. een ander simonly aanbod, bundel / looptijd zou wel geaccepteerd worden.

Als je nummer belangrijk is zou je een nieuw abonnement kunnen bestellen, zonder nummerbehoud. Dan bestel je een gratis Vodafone You prepaid kaart en vraagt nummerbehoud aan van je 1e abonnement. Dat heeft een maand opzegtermijn. Inmiddels is het 2e abonnement actief en zodra de prepaid kaart jouw eigen nummer heeft vraag je 'nummerbehoud achteraf' aan via de klantenservice van je prepaid nummer naar je 2e abonnement.
Kost even moeite en een maand een dubbel abonnement, maar anders is het nog een maand wachten met bestellen.
Verlengen kon niet: mijn bestelling van gisterenmorgen werd zonder mededeling geannuleerd. En waarom staat er een grote knop ‘verleng nu’ waarna de keuze is: ‘verleng met een nieuw toestel’ - terwijl dit niet de bedoeling is. Niemand schijnt dit vreemd te vinden.

Ik heb mijn sim only abonnement met een maand opzegtermijn nu opgezegd. Ga er vanuit dat ik dan geholpen kan worden om mijn nummer van mijn sim only abonnement over te zetten naar mijn nieuwe abonnement - zonder hiervoor een prepaid kaart van een andere provider voor te hoeven gebruiken...

Probleem hierbij is nog steeds dat alle problematiek (dubbele aansluitkosten, dubbele abonnementskosten) bij mij als nieuwe klant (sluit een 2 jarig duur abonnement af met een telefoon van 1050 euro) komen te liggen. Op zijn zachtst gezegd absoluut niet klantvriendelijk en service-gericht.
Bijgevoegd de screenshot van Mijn Tele2 van dit moment.. op zijn minst gezegd klopt dit niet?
Reputatie 7
Badge +4
Je kan ook afgewezen worden door b.v. een BKR check. Verleng knop is echt geen garantie dat je daar doorheen komt. Met die knop kun je gewoon een aanvraag doen, ook na 4 maanden kun je dus nog steeds afgewezen worden.
Reputatie 7
Badge +1
Het is bekend dat die melding niet klopt, dat zouden ze moeten aanpassen. Met een recent gestart, maandelijks opzegbaar Sim-only abonnement dien je eerst een paar maanden (ik meen 4) klant te zijn en minimaal 2 facturen betaald te hebben voordat je mag verlengen naar een 2 jaars abo met toestel. Dit heeft te maken met fraude preventie.
Eric:Als je binnen 4 maanden uberhaupt geen abonnement kan afsluiten, hoort die knop daar de eerste 4 maanden niet te staan!

Dat een knop geen garantie is doet daar absoluut niets aan af!
Ik heb mijn sim only abonnement met een maand opzegtermijn nu opgezegd. Ga er vanuit dat ik dan geholpen kan worden om mijn nummer van mijn sim only abonnement over te zetten naar mijn nieuwe abonnement - zonder hiervoor een prepaid kaart van een andere provider voor te hoeven gebruiken...

Als je nummerbehoud wil, moet je NIET je oude abonnement opzeggen, maar dat door de nieuwe provider laten verzorgen. Bij opzeggen is je nummer meteen weg.
En : dit werkt niet van Tele2 naar Tele2, daarom de omweg via Vf...😉
Helaas werd mijn nieuwe abonnementsaanvraag vandaag ook geweigerd: ik had nog geen 2 facturen betaald... schijnbaar is het onmogelijk om klant te blijven bij Tele2. Erg teleurgesteld en zeker niet positief over het gebrek aan service.

Ik ben daarom maar overgestapt naar KPN: soepel proces en in 3 min. bevestigd, incl. nummerbehoud.
Reputatie 7
Badge +1
Waarschijnlijk wel iets andere tarieven, maar succes bij KPN! Overstappen is overigens ook niet het probleem hier, maar verlengen -kort nadat je klant bent geworden- wel.
3 euro in de maand icm Compleet Thuis, dus dat valt nog wel te overzien.. verlengen had Tele2 wel voor mogen waarschuwen - dan had ik voor die 3 voorafgaande weken wel een andere oplossing gezocht ipv een maandelijks opzegbaar Sim Only abonnement. Uiteindelijk voor niets aansluitkosten betaald.
Reputatie 7
Badge +4
3 euro in de maand icm Compleet Thuis, dus dat valt nog wel te overzien.
TOP! nu niet één van de twee producten willen opzeggen, dan trap je in de "LOCK-IN" val.
Waarschijnlijk wel iets andere tarieven, maar succes bij KPN! Overstappen is overigens ook niet het probleem hier, maar verlengen -kort nadat je klant bent geworden- wel.

Verlengknop die de verwarring schiep is /was het probleem in dit topic.
Reputatie 7
Badge +1

Had ik al bevestigd, toch?
Daarna werd door TS gemeld dat het onmogelijk zou zijn om bij Tele2 klant te blijven en dat in tegenstelling daarmee een overstap bij KPN soepel verloopt. Daarop gaf ik aan dat klant blijven hier verlengen betekent en dit niet hetzelfde is als overstappen. Dat had een maand geleden (of pas nu) vanaf een andere provider naar Tele2 ook gelukt. Het zijn twee totaal verschillende dingen.
Mijn reactie was dus een inhoudelijke reactie naar TS. En jouw enige reactie in dit topic? (Retorische vraag)
Ik heb vorige maand een sim only abonnement afgesloten bij Tele2. Vandaag heb ik bij de launch van de nieuwe iPhone XS dit abonnement verlengd via de grote ‘verleng je abonnement nu’ knop in mijn account. Na alle stappen doorlopen te hebben en de aanvraag bevestigd te hebben heb ik niets meer terug gehoord.

Ik heb vervolgens om 11u met Tele2 gebeld, waarbij een medewerker mij verzekerde dat alles in orde was en mijn bevestiging rond 18u zou volgen. Om 18u nogmaals gebeld, en toen vertelde een andere medewerker dat ik pech gehad had: ik had minder dan 3 maanden een Sim Only abonnement en mocht dus niet verlengen.

Het feit dat er een grote verleng-knop in beeld stond en dat er geen correspondentie was gestuurd maakte allemaal niets uit. Ik had pech gehad en kon een nieuw abonnement afsluiten. Mijn positie op de wachtlijst was ik kwijt, en ik mocht niet met een leidinggevende spreken.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik geen dubbele aansluitkosten betaal en er geen overlap tussen beide abonnementen (en dus dubbele lasten) komt?

Ik heb het zelfde probleem. Beetje onzin regels die niet helpen om klant te blijven.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb het zelfde probleem. Beetje onzin regels die niet helpen om klant te blijven.

Nou, dit is echt geen vergelijkbare vraag. Jij kon bestellen en dat werd goedgekeurd. De TS kon wel bestellen maar werd niet goedgekeurd.

Nou, dit is echt geen vergelijkbare vraag. Jij kon bestellen en dat werd goedgekeurd. De TS kon wel bestellen maar werd niet goedgekeurd.
ERIC, misschien moet je er niet mee bemoeien als je niet weet waar het over gaat. want ik had dit probleem ook.

Had ik al bevestigd, toch?
Daarna werd door TS gemeld dat het onmogelijk zou zijn om bij Tele2 klant te blijven en dat in tegenstelling daarmee een overstap bij KPN soepel verloopt. Daarop gaf ik aan dat klant blijven hier verlengen betekent en dit niet hetzelfde is als overstappen. Dat had een maand geleden (of pas nu) vanaf een andere provider naar Tele2 ook gelukt. Het zijn twee totaal verschillende dingen.
Mijn reactie was dus een inhoudelijke reactie naar TS. En jouw enige reactie in dit topic? (Retorische vraag)

Mijn enige reactie in dit topic was een like op jouw inhoudelijke reactie ......
Hetzelfde probleem hier...

Ik snap de logica niet in ieder geval.
- Als ik een hele nieuwe klant zou zijn, dan kan ik direct een abonnement + telefoon afsluiten.
Dan zeggen ze toch ook niet; Oh sorry, als nieuwe klant kunt u geen klant worden, want u bent nog geen 3 maanden klant.

- Als ik een bestaande (recentelijke) klant ben met maandelijks opzegbaar abonnement en ik wil graag mezelf voor de komende 24(!) maanden comitten aan Tele2, dan zeggen zeg: nee nee... dat willen we niet. We doen namelijk niet aan klantenbehoud.

De logica is mijlenver te zoeken bij mij. Iemand van marketing ligt te slapen.
Reputatie 7
Badge +1
Klopt, maar dat betreft beleidskeuzes, die alleen Tele2 moderators zouden kunnen toelichten. Als mede-klanten kunnen wij alleen aangeven hoe het nu werkt en tips geven.
Volgens mij heeft Tele2 mij 2x geprobeerd te bellen (onbekend nummer) maar kon beide keren niet opnemen. Verwachten jullie dat Tele2 hier nog iets aan kan doen of was mijn ongewiode overstap echt de enige optie?

Inderdaad - vanuit een marketing perspectief is dit ongelooflijk knullig. Niet alleen ongewilde churn, maar ook een lage NPS..
3 euro in de maand icm Compleet Thuis, dus dat valt nog wel te overzien.
TOP! nu niet één van de twee producten willen opzeggen, dan trap je in de "LOCK-IN" val.
Tsja, de keuze is nu niet echt aan mij he?
Reputatie 7
Badge +1
...Verwachten jullie dat Tele2 hier nog iets aan kan doen of was mijn ongewiode overstap echt de enige optie?...
Geen idee, dat zou een uitzondering op het beleid betekenen en kan alleen door Tele2 worden aangegeven.