Misbruik unlimited data

  • 22 April 2020
  • 38 reacties
  • 2742 x bekeken

Ik kreeg een sms van Tele2 dat ik misbruik maak en BundelBoosters automatisch zou activeren. Terwijl ik dit gewoon via de mijn Tele2 app doe. Mijn verbruik is ook niet veel amper 1000GB per maand, dit lag een jaar geleden rond de 8000 tot 10000 GB per maand (geen internet tijdens de verhuizing). Wat zou het probleem zijn? Ik kan mijn verbruik echt niet verminderen. 

 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

38 reacties

Reputatie 7

Ja maar wat verwachten ze nou ik vind hun reclamens wel heel misleidend 

 

Maak het INTERNET LEEG. 

Stream de hele dag door. 

 

En dan doen we het en dan krijg je dit. 

Heel maar dan ook heel flauw Tele2 Of t-mobile hoe jullie je zelf ook benoemen heel flauw ga je schamen! 

Dat kan ook gewoon door gratis bundel boosters te activeren. 5GB per dag initieel en gratis 1GB bundels is hoe alle providers het aanbieden.

Ja maar wat verwachten ze nou ik vind hun reclamens wel heel misleidend 

 

Maak het INTERNET LEEG. 

Stream de hele dag door. 

 

En dan doen we het en dan krijg je dit. 

Heel maar dan ook heel flauw Tele2 Of t-mobile hoe jullie je zelf ook benoemen heel flauw ga je schamen! 

Reputatie 7

Wellicht een groot deel van die 82GB op slechts enkele dagen van de maand gebruikt? Dan zijn er veel opwaarderingen geweest waardoor vervolgens de sms gestuurd is.

Reputatie 7
Badge +12

80gb per maand is nog steeds een hoop hoor voor een standaard mobiele telefoon. Maar de waarschuwing gaat over het aantal sms'jes met bundel bestellingen je vooraf stuurt, ook al gebruik je die GB bundels niet allemaal of helemaal.

Eergisteren heeft me broertje dezelfde sms gekregen terwijl hij bijna geen data gebruikt. (82GB vanaf 12 mei)

 

Hilarisch dat het Tele2 niet lukt om een taalkundig correcte sms te sturen 🤣 

Inderdaad wel grappig dat dit ook nog niet is verbeterd 😂. De sms maakte volgens de klantenservice niet veel uit, en wordt automatisch verstuurd als er bijvoorbeeld veel video wordt gestreamd.

Reputatie 3

Eergisteren heeft me broertje dezelfde sms gekregen terwijl hij bijna geen data gebruikt. (82GB vanaf 12 mei)

 

Hilarisch dat het Tele2 niet lukt om een taalkundig correcte sms te sturen 🤣 

Eergisteren heeft me broertje dezelfde sms gekregen terwijl hij bijna geen data gebruikt. (82GB vanaf 12 mei)

 

Reputatie 3

Volgens mij word je in de zeik genomen, dit bericht staat vol taal- en spelfouten. Ik kan me niet voorstellen dat een provider zo'n tenenkrommende tekst naar haar klanten durft te sturen. Oh wacht, het is Tele2. Blijkbaar mocht de stagiair zelf een tekstje bedenken... 

Reputatie 7

Als veel gebruikers zo’n verbruik gaan genereren dan zitten de masten en het netwerk snel aan een maximum en krijgen andere klanten er last van. Dat staat ook duidelijk in de voorwaarden. Logisch dat ze ergens een grens trekken, echter is die grens niet als absolute hoeveelheid te bepalen. Bij normaal gebruik hoef je je nergens zorgen om te maken. Het openstellen van een hotspot voor andere gebruikers wordt wel uitgesloten.
De strategie bij T-Mobile is de koppel verkoop van mobiel en vast (waarvan ze zelf hebben beloofd dat niet te doen, maar dat is een ander onderwerp) waarbij mobiel dan 25 euro kost. De gemiddelde opbrengst van de Unlimited klanten zal (voor mobiel) dus op termijn gaan dalen. Misschien dat 5G straks meer kan hebben dan de 4G masten en vormt hoog verbruik dan minder snel tot overbelasting van de antennes en het netwerk.

Het is idd veel, maar dan hadden ze het  beter anders kunnen noemen.

Namelijk "limited"  en bij T-Mobile kost unlimited  €35,- , dan ben ik bang dat dat nog strikter gaat worden voor ex Tele2 klanten want die betalen maar €25,-.

Maar dat is dan speculeren van mijn kant, met ex bedoel ik diegene die overgezet zijn naar T-Mobile 

 

Reputatie 7
Badge +12

Die 456 GB persoonlijke hotspot is het probleem. Natuurlijk mag je thetering gebruiken, maar het blijft een smartphone abonnement. Dit abonnement is niet bedoeld ter vervanging van je vaste internet lijn.

Nu het Tele2 netwerk opgaat in het T-Mobile netwerk en de snelheden die ook Tele2 sims kunnen behalen nog veel verder omhoog gaan zal juist meer worden gekeken dat dit smartphone abonnement niet misbruikt wordt. 1 TB mobiele voor 25 euro is niet helemaal in verhouding…

 

Reputatie 7

Ik zag je opmerking bij de Tele2 app in de AppStore. Je plaatst je opmerking echter bij de app die bedoeld is voor gebruikers die na 6 mei klant zijn geworden óf zijn gemigreerd. Kortom, probeer die andere (Nederlandse) app van Tele2 In de AppStore eens.

Reputatie 7

Je gaf aan dat je bijna geen video streamt, dus dan zal aanpassen van de YouTube resolutie beperkt effect hebben. Dan zit het wellicht in andersoortige downloads óf je familieleden zijn wel aan het streamen. Belangrijkste lijkt me inderdaad te stoppen met het delen van je hotspot, dat valt niet onder het ‘eigen gebruik’. Daarna de downloads verminderen óf indien het toch streamen betreft je resolutie en/of aantal uren te verminderen.

Een harde limiet zal Tele2 nooit geven. Volgens mij kijken ze met name naar de top-x van grootverbruikers die een te grote afwijking heeft ten opzichte van het gemiddelde verbruik.

Daar ga je dus geen antwoord op krijgen, het ligt ook aan de netwerk belasting die je veroorzaakt.

Zoals ik al eerder zei weet je het als je het bericht van Tele2 krijgt.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar vanaf hoeveel GB per maand verbruik je teveel? Dit komt nogal vaag over. Voor de ene persoon is 10 gb per dag veel terwijl de andere 50 gb per dag doet.

 

Met een beetje streaming en updates op je telefoon kom je daar al gauw op.

Reputatie 7
Badge +12

Dat scheelt ook mega veel data... Thanks!  Zo hou je het mobiele netwerk bruikbaar voor meer mensen. Zeker in deze tijd wordt er volgens mij heel veel meer data verstookt. De meeste mobiele data in Nederland loopt via T-mobile.

https://www.telecompaper.com/nieuws/acm-totaal-verkeer-mobiele-data-gegroeid-tot-700-miljard-mb-in-2019--1335207

We zullen het zien, kijk van het weekend ook maar gewoon 720 of 1080P YouTube ipv altijd alles op 4K. 

Ok op die manier, ja dan is dat voor nu denk ik wel de beste oplossing.

Ieder zijn eigen hotspotje, zo is dat ook bedoeld (voorwaarden Tele2)

Daar kunnen ze dan geen bezwaar tegen hebben, nu nog je verbruik wat terug schroeven wat gebeurt als je hem niet meer deelt.

Nou ik ben benieuwd of het voldoende is.

 

Ok dan wordt het nog makkelijker, moeten ze er wel zijn als jij er bent dan he.

Of toch iig hun telefoon(s)

Maar blijkbaar is dat ook niet afdoende, want je hebt een berichtje gekregen.

Je broer en je vader nog niet?

Nee, die hebben allebei nog geen bericht. Maar omdat mijn hotspot sneller is (hun hebben allebei een oudere iPhone) zette ik altijd mijn hotspot aan voor ons 3e. Dat ging dus bijna 2 jaar goed. We gebruiken nu maar allemaal onze eigen hotspot om het verbruik ook een beetje te verdelen.

Ok dan wordt het nog makkelijker, moeten ze er wel zijn als jij er bent dan he.

Of toch iig hun telefoon(s)

Maar blijkbaar is dat ook niet afdoende, want je hebt een berichtje gekregen.

Je broer en je vader nog niet?

Zo is dat, gewoon afwachten wat ze mogelijk gaan doen.

Sluiten ze je af dan stap je over.

En misschien wil je vader ook een unlimited abo, dan kun je wisselen.

Doe je in het weekend op zaterdag de jouwe, en op zondag die van je vader.

Dan kost het jou niets extra :no_mouth:

Doe ik al me broertje en me vader hebben allebei Tele2 unlimited. 

Zo is dat, gewoon afwachten wat ze mogelijk gaan doen.

Sluiten ze je af dan stap je over.

En misschien wil je vader ook een unlimited abo, dan kun je wisselen.

Doe je in het weekend op zaterdag de jouwe, en op zondag die van je vader.

Dan kost het jou niets extra :no_mouth:

Zou wel een schriftelijke bevestiging vragen van die toezegging. Want je kreeg niet voor niets die waarschuwing. Een gemiddelde klantenservice medewerker kan dat systeem denk ik niet zomaar overrullen..

Lijkt mij dat 5/6 gb per dag doordeweeks en 20GB perdag om het weekend geen probleem is. En anders kan ik nog naar KPN of Vodafone.  

Reputatie 7
Badge +12

Zou wel een schriftelijke bevestiging vragen van die toezegging. Want je kreeg niet voor niets die waarschuwing. Een gemiddelde klantenservice medewerker kan dat systeem denk ik niet zomaar overrullen..

Dan meet Tele2 nog steeds heel veel verbruik en ook nog eens voor het grootste gedeelte op één antenne. Als het geen streamen is, dan is het heel zwaar downloaden (en/of uploaden) op je laptop, maar dat is dan nog steeds geen normaal gebruik in een mobiele telefoon. Uiteraard is het mogelijk je telefoon als hotspot te gebruiken, maar als je doordeweekse verbruik 200GB is en dan in 4 weekenden per maand bijvoorbeeld 200GB per weekend genereert, dan is dat ook onevenredig verbruik. Zo'n 100 GB per (weekend)dag betekent 95 aanvullers van 1GB.

Ik heb vandaag voor het eerst in maanden nog geen bundelbooster hoeven activeren. In het weekend kan ik niet anders dan hotspot gebruiken maar als het alleen om het weekend is maakt het volgens de klantenservice niet uit.