Misbruik unlimited data

  • 22 April 2020
  • 38 reacties
  • 2739 x bekeken

Ik kreeg een sms van Tele2 dat ik misbruik maak en BundelBoosters automatisch zou activeren. Terwijl ik dit gewoon via de mijn Tele2 app doe. Mijn verbruik is ook niet veel amper 1000GB per maand, dit lag een jaar geleden rond de 8000 tot 10000 GB per maand (geen internet tijdens de verhuizing). Wat zou het probleem zijn? Ik kan mijn verbruik echt niet verminderen. 

 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

38 reacties

Reputatie 7

Je gaf aan dat je bijna geen video streamt, dus dan zal aanpassen van de YouTube resolutie beperkt effect hebben. Dan zit het wellicht in andersoortige downloads óf je familieleden zijn wel aan het streamen. Belangrijkste lijkt me inderdaad te stoppen met het delen van je hotspot, dat valt niet onder het ‘eigen gebruik’. Daarna de downloads verminderen óf indien het toch streamen betreft je resolutie en/of aantal uren te verminderen.

Een harde limiet zal Tele2 nooit geven. Volgens mij kijken ze met name naar de top-x van grootverbruikers die een te grote afwijking heeft ten opzichte van het gemiddelde verbruik.

Reputatie 7

Ik zag je opmerking bij de Tele2 app in de AppStore. Je plaatst je opmerking echter bij de app die bedoeld is voor gebruikers die na 6 mei klant zijn geworden óf zijn gemigreerd. Kortom, probeer die andere (Nederlandse) app van Tele2 In de AppStore eens.

Reputatie 7
Badge +12

Die 456 GB persoonlijke hotspot is het probleem. Natuurlijk mag je thetering gebruiken, maar het blijft een smartphone abonnement. Dit abonnement is niet bedoeld ter vervanging van je vaste internet lijn.

Nu het Tele2 netwerk opgaat in het T-Mobile netwerk en de snelheden die ook Tele2 sims kunnen behalen nog veel verder omhoog gaan zal juist meer worden gekeken dat dit smartphone abonnement niet misbruikt wordt. 1 TB mobiele voor 25 euro is niet helemaal in verhouding…

 

Het is idd veel, maar dan hadden ze het  beter anders kunnen noemen.

Namelijk "limited"  en bij T-Mobile kost unlimited  €35,- , dan ben ik bang dat dat nog strikter gaat worden voor ex Tele2 klanten want die betalen maar €25,-.

Maar dat is dan speculeren van mijn kant, met ex bedoel ik diegene die overgezet zijn naar T-Mobile 

 

Reputatie 7

Als veel gebruikers zo’n verbruik gaan genereren dan zitten de masten en het netwerk snel aan een maximum en krijgen andere klanten er last van. Dat staat ook duidelijk in de voorwaarden. Logisch dat ze ergens een grens trekken, echter is die grens niet als absolute hoeveelheid te bepalen. Bij normaal gebruik hoef je je nergens zorgen om te maken. Het openstellen van een hotspot voor andere gebruikers wordt wel uitgesloten.
De strategie bij T-Mobile is de koppel verkoop van mobiel en vast (waarvan ze zelf hebben beloofd dat niet te doen, maar dat is een ander onderwerp) waarbij mobiel dan 25 euro kost. De gemiddelde opbrengst van de Unlimited klanten zal (voor mobiel) dus op termijn gaan dalen. Misschien dat 5G straks meer kan hebben dan de 4G masten en vormt hoog verbruik dan minder snel tot overbelasting van de antennes en het netwerk.

Reputatie 3

Volgens mij word je in de zeik genomen, dit bericht staat vol taal- en spelfouten. Ik kan me niet voorstellen dat een provider zo'n tenenkrommende tekst naar haar klanten durft te sturen. Oh wacht, het is Tele2. Blijkbaar mocht de stagiair zelf een tekstje bedenken... 

Eergisteren heeft me broertje dezelfde sms gekregen terwijl hij bijna geen data gebruikt. (82GB vanaf 12 mei)

 

Reputatie 3

Eergisteren heeft me broertje dezelfde sms gekregen terwijl hij bijna geen data gebruikt. (82GB vanaf 12 mei)

 

Hilarisch dat het Tele2 niet lukt om een taalkundig correcte sms te sturen 🤣 

Eergisteren heeft me broertje dezelfde sms gekregen terwijl hij bijna geen data gebruikt. (82GB vanaf 12 mei)

 

Hilarisch dat het Tele2 niet lukt om een taalkundig correcte sms te sturen 🤣 

Inderdaad wel grappig dat dit ook nog niet is verbeterd 😂. De sms maakte volgens de klantenservice niet veel uit, en wordt automatisch verstuurd als er bijvoorbeeld veel video wordt gestreamd.

Reputatie 7
Badge +12

80gb per maand is nog steeds een hoop hoor voor een standaard mobiele telefoon. Maar de waarschuwing gaat over het aantal sms'jes met bundel bestellingen je vooraf stuurt, ook al gebruik je die GB bundels niet allemaal of helemaal.

Reputatie 7

Wellicht een groot deel van die 82GB op slechts enkele dagen van de maand gebruikt? Dan zijn er veel opwaarderingen geweest waardoor vervolgens de sms gestuurd is.

Ja maar wat verwachten ze nou ik vind hun reclamens wel heel misleidend 

 

Maak het INTERNET LEEG. 

Stream de hele dag door. 

 

En dan doen we het en dan krijg je dit. 

Heel maar dan ook heel flauw Tele2 Of t-mobile hoe jullie je zelf ook benoemen heel flauw ga je schamen! 

Reputatie 7

Ja maar wat verwachten ze nou ik vind hun reclamens wel heel misleidend 

 

Maak het INTERNET LEEG. 

Stream de hele dag door. 

 

En dan doen we het en dan krijg je dit. 

Heel maar dan ook heel flauw Tele2 Of t-mobile hoe jullie je zelf ook benoemen heel flauw ga je schamen! 

Dat kan ook gewoon door gratis bundel boosters te activeren. 5GB per dag initieel en gratis 1GB bundels is hoe alle providers het aanbieden.