Misbruik unlimited data

  • 22 April 2020
  • 38 reacties
  • 2739 x bekeken

Ik kreeg een sms van Tele2 dat ik misbruik maak en BundelBoosters automatisch zou activeren. Terwijl ik dit gewoon via de mijn Tele2 app doe. Mijn verbruik is ook niet veel amper 1000GB per maand, dit lag een jaar geleden rond de 8000 tot 10000 GB per maand (geen internet tijdens de verhuizing). Wat zou het probleem zijn? Ik kan mijn verbruik echt niet verminderen. 

 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

38 reacties

Ze willen gewoon dat je stopt met je buitensporig verbruik, ze zeggen niet dat jij dat geautomatiseerd doet.

Ze zeggen dat als je dat doet het niet geoorloofd is, niet dat je dat doet.

Blijkbaar bestel jij dan heel vaak een extra Gig als je dagelijkse 5Gig verbuikt zijn, en Tele2 heeft in zijn voorwaarden staan dat dat niet geoorloofd is.

De vraag is dan wanneer verbruik je teveel?

En dat is dus moeilijk want daar ga je niet echt een antwoord op krijgen, die duidelijkheid krijg je dus door middel van dat berichtje.

 

"uhm 10000Gig is wel erg veel hoor, zou je niet eens gaan vissen of zo :no_mouth:

Ach ik ben niet van plan om minder te verbruiken me vader heeft niet eens een mogelijkheid om een internet aansluiting te nemen, dus vandaar ook het gebruik van de hotspot. Ik activeer de ene dag 10x een BundelBooster en de andere dag 40x. En me contract van 1 jaar is voorbij dus mochten ze van me af willen dan ben ik zo bij T-mobile. 

Uhm die heeft net Tele2 overgenomen, ik weet niet of dat dan een goede overstap is.

KPN heeft ook (un)limited, maar daar zal het denk ik ook niet anders zijn.

Maar die voorwaarden ken ik niet?

We zullen het zien. Ik woon in het buitengebied Oldebroek dus ben geen andere tot last op het netwerk. En heb al bijna 2 jaar gewoon me factuur betaalt ze hebben er denk ik eerder last van als ik me abonnement opzeg. 

Ik vermoed een nepbericht. Zie spelling van 'mobile' en de spelfout bij 'voorwaarde'. Daar mag nog een n achter.

Het lijkt me geen nep bericht want het kwam gewoon op het nummer waar vanmiddag me factuur op binnen kwam, en de sms van Je hebt nog 50Mb over.

Reputatie 7
Badge +12

We zullen het zien. Ik woon in het buitengebied Oldebroek dus ben geen andere tot last op het netwerk. En heb al bijna 2 jaar gewoon me factuur betaalt ze hebben er denk ik eerder last van als ik me abonnement opzeg. 

Nou, netwerk belasting van 1000gb mobiel internet voor 25 euro incl. Onbeperkt bellen is niet heel vervelend om afscheid van te nemen. Deze sms is in een ander topic ook al over gesproken. Ze gaan nu actief de in hun algemene voorwaarden bedoelde " Te grote gebruikers" informeren. Ben benieuwd wanneer de eerste afsluitingen worden gemeld. Hou ons op de hoogte!

Zie er inderdaad meer mensen over klagen. Denk niet dat ik maar zo wordt afgesloten (internet is in deze tijd vrij belangrijk) zal wel een snelheid verlenging krijgen. 

Oldebroek, daar heb ik ooit eens gewoond.

Paar maanden maar, en toen had ik het er wel gezien.

Ok back on topic :clown: 

Dat berichtje is wel echt hoor, je moet maar niet op de spelfouten letten.

Al helemaal als je dus zoveel verbruikt.

Maar goed, aan de andere kant denk ik dan moet je het maar niet als Unlimited zijnde betitelen.

 

 

Reputatie 7

1000 GB per maand is gemiddeld 33 GB per dag. Dan ben je waarschijnlijk uren video aan het streamen op een ander apparaat dan je mobiele telefoon. Dat valt niet onder het ‘normaal gebruik in een mobiele telefoon’ zoals in de voorwaarden staat. Omdat dit verbruik waarschijnlijk thuis wordt gegenereerd belast je ook nog eens steeds dezelfde antenne. Ook al woon je wellicht in een klein dorp, andere gebruikers kunnen daar last van (gaan) ondervinden. Als T-Mobile en Tele2 hun antennes samenvoegen (en er mogelijk één verdwijnt bij jou in de buurt) dan komen er meer gebruikers op één antenne waardoor de kans nog groter wordt dan andere gebruikers er last van gaan krijgen.

Reputatie 3

Ik zelf heb ook unlimited data, wat hij per dag (33 gig) verbruikt, verbruik ik ongeveer per maand. Kan soms iets meer zijn. En ik heb mijn WiFi nooit aan staan op mijn mobiel. 1000 gig per maand is wel extreem veel, dan zit je de hele dag bijna te Netflixen.

Ik stream bijna geen video, het is vooral als ik bij me vader me telefoon als hotspot gebruik voor me laptop. Maar dat is in het weekend op het industrieterrein, dan neem ik aan dat ik die antenne bijna helemaal voor me zelf heb. 

Reputatie 7

Dan meet Tele2 nog steeds heel veel verbruik en ook nog eens voor het grootste gedeelte op één antenne. Als het geen streamen is, dan is het heel zwaar downloaden (en/of uploaden) op je laptop, maar dat is dan nog steeds geen normaal gebruik in een mobiele telefoon. Uiteraard is het mogelijk je telefoon als hotspot te gebruiken, maar als je doordeweekse verbruik 200GB is en dan in 4 weekenden per maand bijvoorbeeld 200GB per weekend genereert, dan is dat ook onevenredig verbruik. Zo'n 100 GB per (weekend)dag betekent 95 aanvullers van 1GB.

Dan meet Tele2 nog steeds heel veel verbruik en ook nog eens voor het grootste gedeelte op één antenne. Als het geen streamen is, dan is het heel zwaar downloaden (en/of uploaden) op je laptop, maar dat is dan nog steeds geen normaal gebruik in een mobiele telefoon. Uiteraard is het mogelijk je telefoon als hotspot te gebruiken, maar als je doordeweekse verbruik 200GB is en dan in 4 weekenden per maand bijvoorbeeld 200GB per weekend genereert, dan is dat ook onevenredig verbruik. Zo'n 100 GB per (weekend)dag betekent 95 aanvullers van 1GB.

Ik heb vandaag voor het eerst in maanden nog geen bundelbooster hoeven activeren. In het weekend kan ik niet anders dan hotspot gebruiken maar als het alleen om het weekend is maakt het volgens de klantenservice niet uit. 

 

Reputatie 7
Badge +12

Zou wel een schriftelijke bevestiging vragen van die toezegging. Want je kreeg niet voor niets die waarschuwing. Een gemiddelde klantenservice medewerker kan dat systeem denk ik niet zomaar overrullen..

Zou wel een schriftelijke bevestiging vragen van die toezegging. Want je kreeg niet voor niets die waarschuwing. Een gemiddelde klantenservice medewerker kan dat systeem denk ik niet zomaar overrullen..

Lijkt mij dat 5/6 gb per dag doordeweeks en 20GB perdag om het weekend geen probleem is. En anders kan ik nog naar KPN of Vodafone.  

Zo is dat, gewoon afwachten wat ze mogelijk gaan doen.

Sluiten ze je af dan stap je over.

En misschien wil je vader ook een unlimited abo, dan kun je wisselen.

Doe je in het weekend op zaterdag de jouwe, en op zondag die van je vader.

Dan kost het jou niets extra :no_mouth:

Zo is dat, gewoon afwachten wat ze mogelijk gaan doen.

Sluiten ze je af dan stap je over.

En misschien wil je vader ook een unlimited abo, dan kun je wisselen.

Doe je in het weekend op zaterdag de jouwe, en op zondag die van je vader.

Dan kost het jou niets extra :no_mouth:

Doe ik al me broertje en me vader hebben allebei Tele2 unlimited. 

Ok dan wordt het nog makkelijker, moeten ze er wel zijn als jij er bent dan he.

Of toch iig hun telefoon(s)

Maar blijkbaar is dat ook niet afdoende, want je hebt een berichtje gekregen.

Je broer en je vader nog niet?

Ok dan wordt het nog makkelijker, moeten ze er wel zijn als jij er bent dan he.

Of toch iig hun telefoon(s)

Maar blijkbaar is dat ook niet afdoende, want je hebt een berichtje gekregen.

Je broer en je vader nog niet?

Nee, die hebben allebei nog geen bericht. Maar omdat mijn hotspot sneller is (hun hebben allebei een oudere iPhone) zette ik altijd mijn hotspot aan voor ons 3e. Dat ging dus bijna 2 jaar goed. We gebruiken nu maar allemaal onze eigen hotspot om het verbruik ook een beetje te verdelen.

Ok op die manier, ja dan is dat voor nu denk ik wel de beste oplossing.

Ieder zijn eigen hotspotje, zo is dat ook bedoeld (voorwaarden Tele2)

Daar kunnen ze dan geen bezwaar tegen hebben, nu nog je verbruik wat terug schroeven wat gebeurt als je hem niet meer deelt.

Nou ik ben benieuwd of het voldoende is.

 

We zullen het zien, kijk van het weekend ook maar gewoon 720 of 1080P YouTube ipv altijd alles op 4K. 

Reputatie 7
Badge +12

Dat scheelt ook mega veel data... Thanks!  Zo hou je het mobiele netwerk bruikbaar voor meer mensen. Zeker in deze tijd wordt er volgens mij heel veel meer data verstookt. De meeste mobiele data in Nederland loopt via T-mobile.

https://www.telecompaper.com/nieuws/acm-totaal-verkeer-mobiele-data-gegroeid-tot-700-miljard-mb-in-2019--1335207

Daar ben ik ook wel benieuwd naar vanaf hoeveel GB per maand verbruik je teveel? Dit komt nogal vaag over. Voor de ene persoon is 10 gb per dag veel terwijl de andere 50 gb per dag doet.

 

Met een beetje streaming en updates op je telefoon kom je daar al gauw op.

Daar ga je dus geen antwoord op krijgen, het ligt ook aan de netwerk belasting die je veroorzaakt.

Zoals ik al eerder zei weet je het als je het bericht van Tele2 krijgt.