beantwoord

Mijn nummer wordt gebruikt voor Spoofing

  • 7 December 2021
  • 1 reactie
  • 1549 x bekeken

Hi,
 

Ik word sinds kort wekelijks minstens een paar keer gespooft. Krijg appjes en belletjes van willekeurige mensen dat ik ze heb gebeld. Is het mogelijk dat jullie als provider hier iets aan kunnen doen? Is er iets wat ik zelf kan doen om het tegen te gaan?

Ik hoor het graag!
 

Groet,
 

Julius

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 8 December 2021, 10:33

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +12

Hey Julius, allereerst van harte welkom op de Community!

Wat naar dat jouw nummer voor spoofing wordt gebruikt. Ik heb gelijk even wat onderzoek gedaan naar de opties. Wij als provider kunnen niet herkennen of een nummer dat belt via het netwerk gespooft is of dat het jouw werkelijke nummer is. Je zou je telefoonnummer kunnen wijzigen, echter geeft dit geen garantie dat het spoofen stopt. 

Als je dit wil, kan ik je nummer voor je veranderen, maar ik wil je wel alvast meegeven dat er een aantal dingen zijn waar je op moet letten, voordat je dit echt besluit:

  • Tijdens de nummerwijziging komen bewaarde voicemailberichten te vervallen
  • Gebruik je Whatsapp, Skype of andere communicatie-apps? Sommige apps geven automatisch het nieuwe nummer door aan de contacten, andere niet. Wij kunnen hier niet in ondersteunen.
  • Is je MijnTele2 gebruikersnaam ook het huidige telefoonnummer? Dit verandert niet automatisch mee; je zal zelf je gebruikersnaam nog moeten aanpassen.
  • Na de wijziging kan je tijdelijk niet internetbankieren (ING). Neem hiervoor contact op met ING voor meer informatie.

Let op: de wijziging is definitief, het is niet mogelijk het oude nummer weer terug te krijgen.

Denk er even rustig over na en laat het me maar weten of je dit wil. Dan help ik je hier met alle plezier bij! :smile: