beantwoord

Mijn abonnement gaat in wanneer ik in het buitenland ben

• 1 juli 2019
  • 7 reacties
  • 174 x bekeken

8 Juli vertrek ik voor 4 weken naar japan. Mijn nieuwe abonnement staat gepland op 12 juli in te gaan. Ik heb voor internet in japan al een aparte simkaart gekocht maar voor onder andere Whatsapp heb ik toch een nummer nodig.
Dus mijn vraag is of het moeten activeren van mijn simkaart in Japan voor enige problemen zorgen?
icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 2 juli 2019, 16:03

Klopt hoor Lars, je hoeft je geen zorgen te maken. In geval van nummerbehoud wordt je SIMkaart op de dag van overname automatisch geactiveerd!

Kijk hier voor meer informatie over gebruik in het buitenland.

Goede reis!

Petra
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je kunt je simkaart gewoon meenemen naar Japan. Na de portering wordt de simkaart actief en kun je hem zelfs roaming gebruiken. (indien het een geheel nieuw nummer betreft is roaming voor 2 maanden geblokkeerd)
Reputatie 7
Badge +2
Maar is dat een nieuwe nummer of een oude nr die je meeneemt naar Tele2. Mocht het een oude nr zijn waar WhatsApp al actief is, dan hoef je niet iets te doen.
Reputatie 7
Badge +5
Wel oppassen met het Roamen in Japan, beter de japanse (prepaid) sim gebruiken, zodat je de kosten in de hand kunt houden.
Het is inderdaad mijn oude nummer dat ik meeneem. Maar het lijkt er dus op alsof ik me geen zorgen hoef te maken. Bedankt!
Reputatie 7
Badge +2
Inderdaad als je Whatsapp al actief is, hoef je niks te doen, omdat je zegt dat je lokaal een simkaart gaat halen, dan hoef je in theorie je simkaart ook niet te gebruiken.

Neem het wel mee als je sms moet ontvangen in je Nederlandse nummer, dan moet je inderdaad oppassen dat je roaming uitzet zoals cypher zegt.
Reputatie 4
Badge
Klopt hoor Lars, je hoeft je geen zorgen te maken. In geval van nummerbehoud wordt je SIMkaart op de dag van overname automatisch geactiveerd!

Kijk hier voor meer informatie over gebruik in het buitenland.

Goede reis!

Petra
Reputatie 4
Badge
Aangezien er geen reacties meer zijn ga ik dit topic sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra