beantwoord

Micro naar nanosimkaart

• 9 januari 2016
  • 9 reacties
  • 720 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 3 reacties
Ik heb mijn abonnement op 14-12-2015 verlengd via belsimpel.nl (abo + toestel) en ook gelijk bij hun een nanosimkaart besteld. De abonnementsverlenging is vandaag ingegaan, maar dat is nog op mijn oude microsimkaart.

Ik kan nergens in mijnTele2 vinden hoe ik mijn nieuwe nanosimkaart kan activeren. Ik krijg namelijk niet de optie om een simkaart te activeren onder het kopje Bestelling & Levering in mijnTele2.

Mijn vraag is dan ook wat moet ik doen om mijn nieuwe nanosimkaart te activeren en daarmee ook mijn nieuwe telefoon te gebruiken?
icon

Beste antwoord door S90 19 januari 2016, 21:10

Ik heb mijn nieuwe simkaart ontvangen (de verzending had wat netter gekund, de envelop zat namelijk met een plakbandje dicht in plaats van de perfect werkende kleefrand) en heb deze inmiddels kunnen activeren via MijnTele2. Ik kan nu eindelijk gebruik maken van mijn nieuwe telefoon.

Daarmee kan er een slotje op dit topic.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Je kan de microsimcard op maat knippen en in de nieuwe telefoon doen. Probleem opgelost.
Badge +5
Niet knippen, want de microsim is dikker dan de nano en in de nieuwe telefoons is de ruimte in de simkaart lezer beperkter en kan je kaartlezer onherstelbaar beschadigen beetje zonde van je nieuwe toestel. Gebruik altijd de originele nanosims.

Om je simkaart te activeren kun je ook de klantenservice bellen 020-7544444.

Misschien is alles nog niet administratief verwerkt, want het is vandaag zaterdag en dan werken die systemen meestal niet in het weekend. Probeer het maandag later op de dag nog eens en bel anders even de klantenservice.
Reputatie 1
Badge +2
Hoi S90,

Gefeliciteerd met je nieuwe abonnement 🙂 Valt wel een beetje tegen als je die niet gelijk kan gebruiken. Er waren wat problemen bekend met de activatie van nieuwe simkaarten. Het zou kunnen dat jij daar ook last van hebt gehad.
Hoe staat het er nu voor? Zou je de stappen op deze link willen uitvoeren en me vertellen waar het spaak loopt?

Groeten Maarten
Hallo Maarten,

Helaas is het mij nog niet gelukt om de nieuwe simkaart te activeren. Ik heb het stappenplan uit je link uitgevoerd.

Bij punt 3 zit het probleem. Zoals je in onderstaand screenshot ziet, heb ik nergens een optie staan om een simkaart te activeren.

Ik heb overigens ook al geprobeerd om de simkaart te activeren via het 3G formulier. Ook dat is niet gelukt, ik kreeg namelijk na alle 3 de pogingen hetzelfde mailtje terug dat het telefoonnummer of simkaartnummer niet kloppen.

Met vriendelijke groet,
S90
Reputatie 1
Badge +2
Hi,

Zou je me middels een privébericht je volledige NAW-gegevens (dus naam, adres en woonplaats), je klantnummer en je geboortedatum willen sturen? Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en dan voor bericht te kiezen (paars kader).
En wil je ook je simkaart nummer bijvoegen? Dan kan ik in het systeem jouw status erbij pakken en zien waar de schoen wringt.

Groeten
Reputatie 1
Badge +2
Hoi,

Ik zag dat jouw nieuwe abonnement actief is, maar inderdaad op je oude simkaart. Ik heb een nieuwe simkaart voor je aangevraagd. Je oude blijft actief tot je deze nieuwe activeert. Let erop dat de gegevens (contacten bijvoorbeeld) op je oude simkaart staan. Zet deze dus wel over, anders ben je ze kwijt.
Je ontvangt de simkaart binnen enkele dagen. Dit is een 3 in 1 simkaart die in ieder toestel past.

Laat je me weten als het gelukt is?

Groeten,
Fijn om te horen, ik laat het zeker weten als alles gelukt is.
Reputatie 7
Badge +5
Niet knippen, want de microsim is dikker dan de nano en in de nieuwe telefoons is de ruimte in de simkaart lezer beperkter en kan je kaartlezer onherstelbaar beschadigen beetje zonde van je nieuwe toestel. Gebruik altijd de originele nanosims.
Dit is alleen op de iPhone5 van toepassing waar de nano voor ontworpen was, ook daar levert een dikkere sim geen probleem op.
Het iPhone5 (sim) probleem ontstaat als je daarna de originele (dunnere) nano plaatst.

Gewoon na knippen/uitdrukken van de 3/1 de randjes glad afwerken met een nagelvijltje en zoals elke sim deze met beleid in het toestel plaatsen..
Ik heb mijn nieuwe simkaart ontvangen (de verzending had wat netter gekund, de envelop zat namelijk met een plakbandje dicht in plaats van de perfect werkende kleefrand) en heb deze inmiddels kunnen activeren via MijnTele2. Ik kan nu eindelijk gebruik maken van mijn nieuwe telefoon.

Daarmee kan er een slotje op dit topic.