beantwoord

melding preventel

• 11 december 2015
  • 7 reacties
  • 372 x bekeken

Bij deze wil ik een bezwaar maken tegen mijn registratie bij Preventel aangezien ik alles betaald heb en niks meer open heb staan bij tele2.dit duurt nu al meer dan een maand en sta nog steeds geregistreerd en word door iedereen van het kastje naar de muur gestuurd terwijl jullie hier steeds niks mee doen
icon

Beste antwoord door hermanhaasnoot 11 december 2015, 17:39

Hallo Dedmar,

Je moet toch echt bij de Stichting Preventel zijn om bezwaar aan te tekenen tegen een onterechte registratie bij hen.

Hoe tekent u bezwaar aan tegen registratie?

U kunt (uitsluitend) schriftelijke informatie vragen over of bezwaar aantekenen tegen uw eigen registratie bij:

Stichting Preventel
Postbus 744
7400 AS Deventer

Preventel is niet telefonisch bereikbaar.

Voor personen dient de vraag of het bezwaar minimaal te bevatten:
naam en voorletter(s)
geboortedatum
postadres
kopie van een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, identiteitskaart of verblijfsvergunning). Het Burgerservicenummer en de pasfoto kunnen hierop, volgens de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp), onzichtbaar worden gemaakt.
Indien geen geldig kopie legitimatiebewijs is bijgevoegd, wordt de vraag of het bezwaar niet in behandeling genomen. De kopie legitimatiebewijs wordt na afhandeling van het informatieverzoek of bezwaar vernietigd.

Zie hun website: Stichting Preventel

Dus hiermee stuur ik je niet van een kluitje in het riet naar het kastje en de muur. Maar naar het juiste adres om bezwaar aan te tekenen tegen een (onterechte) registratie bij de Stichting Preventel. Helaas kan dat alleen per brief, met bijgevoegd een kopie van een geldig legitimatie-bewijs.

Succes!

Herman Haasnoot
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hallo Dedmar,

Je moet toch echt bij de Stichting Preventel zijn om bezwaar aan te tekenen tegen een onterechte registratie bij hen.

Hoe tekent u bezwaar aan tegen registratie?

U kunt (uitsluitend) schriftelijke informatie vragen over of bezwaar aantekenen tegen uw eigen registratie bij:

Stichting Preventel
Postbus 744
7400 AS Deventer

Preventel is niet telefonisch bereikbaar.

Voor personen dient de vraag of het bezwaar minimaal te bevatten:
naam en voorletter(s)
geboortedatum
postadres
kopie van een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, identiteitskaart of verblijfsvergunning). Het Burgerservicenummer en de pasfoto kunnen hierop, volgens de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp), onzichtbaar worden gemaakt.
Indien geen geldig kopie legitimatiebewijs is bijgevoegd, wordt de vraag of het bezwaar niet in behandeling genomen. De kopie legitimatiebewijs wordt na afhandeling van het informatieverzoek of bezwaar vernietigd.

Zie hun website: Stichting Preventel

Dus hiermee stuur ik je niet van een kluitje in het riet naar het kastje en de muur. Maar naar het juiste adres om bezwaar aan te tekenen tegen een (onterechte) registratie bij de Stichting Preventel. Helaas kan dat alleen per brief, met bijgevoegd een kopie van een geldig legitimatie-bewijs.

Succes!

Herman Haasnoot
Tele2 moet de melding ongedaan doen zodra de achterstand betaald is dit heb ik 24 november gedaan en zou binnen 10 dagen door hun verwijderd wordenmaar nog steeds niks
Reputatie 6
Badge +1
Toch wel vaag waarom gewoon niet per incasso betalen en zorgen dat er geld op de rekening staat. Heb je nooit problemen.
als je niks weet dat er een bedrag open staat en er na 1,5 jaar pas achter komt zonder ooit wat te hebben gehoord van tele2 kan ik daar niks aan doen en preventelstuurt me naar de telecomaanbieder en die moeten het ongedaan maken na betaling en dit gebeurd dus nog steeds niet
Reputatie 7
Badge +5
Er staan dan ook geen bedragen open bij Tele2, er staat alleen geregistreerd dat je in het verleden wél een "wanbetaler" bent geweest.
Staan er bedragen open dan heb je BOS-incasso aan de broek (gehad), die laat het bij Preventel registreren.
Preventel registreert ook of er andere (vorige) bewoners op dat adres zijn (geweest) met betalingsproblemen enz... daarbij maakt het voor Preventel niets uit of het een provider betreft,een tijdschrift of de huur die niet betaald is.
Preventel registreert alleen.

Verder is het vreemd te noemen dat er een betalingsachterstand is van 1½ jaar geleden welke je 24 november hebt ingelost.
Je weet van niets en erkent een schuld welke je betaald om van een registratie af te zijn ?
Je dossier zou dan al 1½ jaar bij BOS-incasso liggen én je dienst(en) zouden al afgesloten zijn.
Iets in je betoog klopt niet, of is onvolledig.
bos incasso heeft niks van mij open staan en is daar ook niks tele2 heeft een fout gemaakt en nooit wat gestuurd dus nu moeten ze de registratie ongedaan maken
Reputatie 7
Badge +5
Je tunnelt teveel op Tele2, Preventel heeft iets geregistreerd en daar moet je wezen.
Zie ook de post van Hermanhaasnoot.
Dus, bezwaar bij Preventel indienen en deze aan Tele2 overhandigen, zonder dat gaat er niets gebeuren.

Het blijft vreemd dat je beweert na 1½ jaar een bedrag over te hebben gemaakt waar geen enkele correspondentie over zou zijn.
*en niks meer open heb staan bij tele2.
*dit heb ik 24 november gedaan.
*als je niks weet dat er een bedrag open staat en er na 1,5 jaar.......