beantwoord

Melding dat ik België zit, maar zit gewoon in NL

  • 13 May 2020
  • 7 reacties
  • 4577 x bekeken

Goedenavond,

 

Vanmiddag een telefoontje gehad van dit nummer (0614094109) en teruggebeld. Kreeg geen gehoor. Ben toch even gaan googlen. Zag dat dit nummer vaker mensen lastig valt. Ik heb het nummer direct geblokkeerd. 

 

Nu krijg ik om 22:00 een melding van Tele2 dat ik het België ben (standaard bericht “ Welkom in België , het land van Suske en …... En dat terwijl ik gewoon op de bank zit in NL. Vindt dit erg vreemd. Heeft hier iemand ervaring mee?

 

Mvg

Ch

icon

Beste antwoord door pipodeclown 13 May 2020, 23:39

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Woon je niet in de buurt van de grens? Soms komen die smsjes vertraagd aan.

Woon je niet in de buurt van de grens? Soms komen die smsjes vertraagd aan.

 

Beste Eric,

Allereerst bedankt voor je reactie

Ik woon wel in de buurt. Maar ben, in verband met de huidige Carona maatregelen, al weken niet meer in de buurt van de grens geweest. We mogen België helemaal niet meer in.

Een aangezien ik dat telefoontje vanmiddag kreeg, vind ik deze melding vreemd.

 

gr. Chris

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 heeft wat masten uitgezet o.a. in het grensgebied. Je telefoon kan dan ook internationaal gaan roamen. 

Reputatie 7

Het netwerk van Tele2 en T-Mobile wordt samengevoegd en aan de grenzen zijn al veel Tele2 masten uitgezet. Dat betekent dat je dan automatisch op het T-Mobile netwerk terechtkomt, maar wellicht in jouw geval verbindt met een Belgische antenne. Zou je je telefoon een “hard” op het Tele2 netwerk kunnen zetten in plaats van automatische netwerk selectie?

Ze hebben vandaag in de buurt nieuwe zendmasten ( 5G?) geplaatst. Of dat er idd iets mee te maken heeft? Ik zal mijn telefoon eens van automatische netwerk selectie afzetten. 

thnx

Reputatie 7

Dat zou er zeker mee te maken kunnen hebben. Ik ben benieuwd of het probleem hiermee verholpen wordt.

Reputatie 7
Badge +8

Nooit terugbellen naar een onbekend nummer.