beantwoord

Meerdere malen gebeld door onbekend nummer

• 16 april 2018
  • 2 reacties
  • 535 x bekeken

De afgelopen weken wordt ik 3/4 keer per week gebeld door een onbekend nummer. Na een keer opgenomen te hebben werd er verteld dat het Tele2 was. Hij wist alleen mijn voornaam en kwam met een onduidelijk verhaal. Uiteindelijk vroeg hij of ik samen met hem mijn account wilde opstellen/activeren. Omdat ik het niet vertrouwde heb ik gedag gezegd en opgehangen. Ben ik nu paranoïde of moet ik hier niet in mee gaan?

Ps. Hij gaf ook aan dat Tele2 al een keer eerder contact met mij heeft opgenomen, dit is niet waar.
icon

Beste antwoord door Frenk van Tele2 17 april 2018, 20:05

Hi Tieze,

De kans is mogelijk dat je door ons benaderd bent. We hebben even terug een bericht gestuurd met betrekking tot de 4G instellingen op je toestel en het zou goed kunnen dat je aan de hand hiervan gebeld bent.

Zeker weten doe ik het niet, ik zie geen aantekening van dat je telefonisch benaderd bent. Als je alle stappen op onze website doorloopt en de belletjes houden op dan waren wij het toch 🙂
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Tele2 belt inderdaad met onbekende nummers.

Het is dan moeilijker om een service call te onderscheiden van oplichters bijvoorbeeld.

Maar hanteer gewoon paar simpele regels.

Instanties vragen vaak naar bepaalde gegevens ter controle, echter dat is vaak als je zelf belt, als je gebeld wordt, achternaam, geboorte datum en laatste 4 cijfers van je bank rekening zijn normale gegevens voor controle, maar dingen zoals wachtwoorden en BSN nummer moet je gewoon niet geven.

Vul jou klant gegevens in je profiel en misschien kan een moderator kijken waarom je gebeld was.
Reputatie 6
Badge
Hi Tieze,

De kans is mogelijk dat je door ons benaderd bent. We hebben even terug een bericht gestuurd met betrekking tot de 4G instellingen op je toestel en het zou goed kunnen dat je aan de hand hiervan gebeld bent.

Zeker weten doe ik het niet, ik zie geen aantekening van dat je telefonisch benaderd bent. Als je alle stappen op onze website doorloopt en de belletjes houden op dan waren wij het toch 🙂