Meerdere bundelboosters activeren per sms

  • 21 October 2020
  • 27 reacties
  • 6514 x bekeken

Ik zie net dat er hier al eerder dingen over zijn gezegd en dat meer mensen last hebben van ditzelfde probleem. Ik heb alleen nog nergens iets over een oplossing gelezen. Iemand tips??

 

Goedemiddag,

Ik heb een abonnement met unlimited data. Hiermee krijg ik 5GB en daarna kan ik onbeperkt opwaarderen per 1GB. Tot een paar weken geleden was het mogelijk om meerdere sms’jes te sturen en dus meerdere extra bundels tegelijkertijd te activeren. Inmiddels lijkt dit niet meer mogelijk, maar dit is erg onhandig (met name voor online tentamens waarbij ik niet de kans heb om tussendoor extra bundelboosters te activeren, maar daarmee het risico loop om 100% van mijn bundel te verbruiken en zonder internet kom te zitten).

Is hier een oplossing voor? Het is ook niet mogelijk om extra bundels te activeren via de app wanneer de laatst geactiveerde 1GB nog gebruikt wordt (zelfs niet wanneer wordt aangegeven dat 80% van deze laatste GB ook verbruikt is).

 

 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

27 reacties

Reputatie 7

Je hebt het antwoord reeds in het andere topic gelezen. Zelf zou ik bij een tentamen zo minmogelijk risico willen lopen en daarom een pc of laptop gebruiken die bedraad aan een vaste internet verbinding hangt.

Dit is bij nader inzien inderdaad handiger, maar die optie heb ik op dit moment helaas niet…

De oplossing op dit moment is telefoon aan iemand anders geven die tijdens mijn tentamen bundels kan activeren indien nodig haha. 

Reputatie 7
Badge +12

Bundel booster kun je pas aanvragen nadat de eerdere bundel op is. Unlimited smartphone abonnementen zijn helaas niet bedoeld voor unlimited en ononderbroken data op je laptop.

En ook niet voor unlimited en ononderbroken data op je smartphone naar het schijnt, want daar werkt het nu net zo. 

Reputatie 7

En ook niet voor unlimited en ononderbroken data op je smartphone naar het schijnt, want daar werkt het nu net zo. 

Wel Unlimited (oneindig, de voorwaarden van de FUP daargelaten), maar niet ononderbroken na de initiële bundel. Dit om te voorkomen dat er urenlang streams open blijven staan.

Reputatie 2

Ieder dag komen ze met een extra wordtje als smoes . Eerst was om extra gebruik voorkomen , nu in eens ( ononderbroken) ook tegen houden.  Nu een paar dagen mijn internet wat om 12:00 uur ging naar 5Gbyte begint met 1 Gbyte?!  Straks komen ze met smoes ( Unlimited betekent : niet gebruiken behalve op je mobiel , beperkt gebruiken , niet onderbroken is verboden , niet youtube kijken of streaming media , niet dit niet dat , toch we zijn UNLIMITED!  Wat een grap .  

Reputatie 7

Ieder dag komen ze met een extra wordtje als smoes . Eerst was om extra gebruik voorkomen , nu in eens ( ononderbroken) ook tegen houden.  Nu een paar dagen mijn internet wat om 12:00 uur ging naar 5Gbyte begint met 1 Gbyte?!  Straks komen ze met smoes ( Unlimited betekent : niet gebruiken behalve op je mobiel , beperkt gebruiken , niet onderbroken is verboden , niet youtube kijken of streaming media , niet dit niet dat , toch we zijn UNLIMITED!  Wat een grap .  

Ik ben “ze” niet, ik ben ook maar een klant.

Veel data gebruiken is niet erg (tenzij het echt de spuigaten uitloopt, zie de FUP), maar doorlopende datastreams na de initiële bundel wordt ontmoedigd. Welke dienst of app maakt niet uit. Dat het abonnement bedoeld is voor gebruik in een mobiele telefoon staat inderdaad al heel lang in de voorwaarden.

Reputatie 2

Ik heb deze nieuw termen tijdens bestellen van deze abonnement niet gehoord en ik was heel eerlijk tegen  verkoop medewerker, wat mijn bedoeling en gebruik was en deze abonnement was aangeraden en er was geen enkel word als ( de verbinding kan afgebroken worden) de nieuwe termen dat je nu hoort komt na overname . En trouwens nieuw manier van extra MB's vragen kan  mensen dat veel data gebruiken niet tegen houden . Ik kan onbeperkt sms sturen om extra MB krijgen . 

Ik gebruik mijn Internet op mijn mobiel om online gamen wat weinig MB's gebruikt maar constant verbinding nodig is , dus ik heb niet over FUP.

Reputatie 7

Ik heb deze nieuw termen tijdens bestellen van deze abonnement niet gehoord en ik was heel eerlijk tegen  verkoop medewerker, wat mijn bedoeling en gebruik was en deze abonnement was aangeraden en er was geen enkel word als ( de verbinding kan afgebroken worden) de nieuwe termen dat je nu hoort komt na overname . En trouwens nieuw manier van extra MB's vragen kan  mensen dat veel data gebruiken niet tegen houden . Ik kan onbeperkt sms sturen om extra MB krijgen . 

Ik gebruik mijn Internet op mijn mobiel om online gamen wat weinig MB's gebruikt maar constant verbinding nodig is , dus ik heb niet over FUP.

Veel data gebruiken is ook niet erg, zoals ik aangaf. Je hebt destijds wel de voorwaarden gelezen waarnaar tijdens de bestelling (of indien de bestelling telefonisch is, in de mail bevestiging) wordt verwezen? Als het spel weinig data gebruikt dan kan je voor 5GB toch een behoorlijke tijd spelen.

Reputatie 2

Veel Data gebruiken is niet erg?!  Lees een paar andere reacties van Tele2 medewerkers ( liefhebbers ) en FUP word vaak gebruikt als smoes voor nieuw verandering om te veel data gebruik tegen  houden ! Nu in eens niet?!  Algemene voorwaarden was ook duidelijk bij verkoop medewerker toen, om mij anders adviezen ( blijkbaar hij was d ook niet op de hoogte) .        Ik denk het is tijd dat wij gebruikers ook gaan aanpassen ( Ik heb me netjes gehouden onder bepaalde afgesproken Data gebruik tijdens aankoop) , nu ga ik los , veel data gebruiken is niet erg toch?! , 50 keer smsen per dag is ook geen probleem voor me ook. Welkom YouTube oo hoogste kwaliteit.   Succes met smoesjes bedenken.

Reputatie 7

Veel Data gebruiken is niet erg?!  Lees een paar andere reacties van Tele2 medewerkers ( liefhebbers ) en FUP word vaak gebruikt als smoes voor nieuw verandering om te veel data gebruik tegen  houden ! Nu in eens niet?!  Algemene voorwaarden was ook duidelijk bij verkoop medewerker toen, om mij anders adviezen ( blijkbaar hij was d ook niet op de hoogte) .        Ik denk het is tijd dat wij gebruikers ook gaan aanpassen ( Ik heb me netjes gehouden onder bepaalde afgesproken Data gebruik tijdens aankoop) , nu ga ik los , veel data gebruiken is niet erg toch?! , 50 keer smsen per dag is ook geen probleem voor me ook. Welkom YouTube oo hoogste kwaliteit.   Succes met smoesjes bedenken.

Veel data gebruiken is inderdaad niet erg, mits binnen de FUP. Als je 55Gb per dag (1,6TB per maand) zou gaan gebruiken dan verwacht ik wel dat je het netwerk dusdanig belast dat je een bericht gaat ontvangen. Gelukkig gebruikt jouw favoriete spel niet veel data.

Reputatie 2

Bijna 2 jaar geen enkel bericht gehad gezien ik probeerde rekening houden met Data gebruik , misschien het is het moment om een paar van krijgen , tenminste heb ik 1,5 terabyte voorrang . Ik word nu gestraft voor andere mens te veel gebruik, toch?!  

Reputatie 7

Bijna 2 jaar geen enkel bericht gehad gezien ik probeerde rekening houden met Data gebruik , misschien het is het moment om een paar van krijgen , tenminste heb ik 1,5 terabyte voorrang . Ik word nu gestraft voor andere mens te veel gebruik, toch?!  

Nee, als anderen teveel gebruiken dan worden ze gewaarschuwd. Het is niet dat jij minder mag omdat anderen meer doen. Iedereen mag hetzelfde binnen de grenzen dat alle gebruikers een goede verbinding kunnen blijven ervaren.

Reputatie 2

Niet iedereen heeft onbeperkt 4G voor hetzelfde reden , op eind van de dag ben je meestal door je 5Gbyte heen , nu zit je spelen en in eens ben je dood omdat verbinding weg is . Nieuw regels zijn gewoon extra irritatie voor sommigen mensen , extra gebruik kan je niet tegenhouden . Het gaat lijken naar illegaal film downloaden tegen houden ( mensen vinden altijd slimme manieren om regels omzeilen) . Straks komt iemand met een app dat als je ping weg is stuurt automatisch een Sms voor extra MB .   

Reputatie 7
Badge +12

55Gb per dag voor 25 euro per maand en dan nu teleurgesteld zijn dat het iets anders werkt, maar wel aan de belofte voldoet? Tja, ik denk dat je op zoek moet naar een andere vorm voor je aansluiting. Dit zal bij de andere providers ook niet zomaar geaccepteerd worden. Misschien is glasvezel wat voor jou?

Reputatie 2

Weer ( een liefhebber!) Zo veel tele2 liefhebbers dat klanten willen helpen?!  Mijn gebruik is normal veel lager dan 55Gbyte per dag , dus kom niet met eigen conclusies .  Misschien ook extra tijd nemen om verkoop medewerker inlichten over FUP... En minder tijd om achter af smoesjes zoeken voor ieder gesprek.

Reputatie 2

En Oplossingen heb ik al : in plaats van wachten tot je verbinding weg valt in het midden van gamen : download een onnodige 200MB bestand als je 80% sms heb je ontvangen . Bedankt en ciao.

Reputatie 7
Badge +12

Goed idee, de eerste bundelbooster kun je na 80% bestellen. De volgende pas na 100% op van de eerdere bundels.

Reputatie 2

Voor de 100% heb ik ook een oplossing : gebruik data limieten app op android , data limit op 950 MB en alleen ( waarschuwing) ,en  gelijk een onnodige bestand downloaden en weer 1G bij bestelling en kan weer gamen. 

Reputatie 7

Voor de 100% heb ik ook een oplossing : gebruik data limieten app op android , data limit op 950 MB en alleen ( waarschuwing) ,en  gelijk een onnodige bestand downloaden en weer 1G bij bestelling en kan weer gamen. 

Mooi, dan is het voor jou opgelost.

Nu voor alle andere klanten nog.

Reputatie 7
Badge +12

Dankzij dit forum kunnen andere klanten wat leren van @Persis 

Als het probleem bij tele2 ligt, hoort tele2 dit op te lossen. Om alle klanten maar te adviseren om een app te installeren om klantenmisleiding gedeeltelijk te kunnen omzeilen vind ik veel te ver gaan. En bovendien komt je internet er nog steeds helemaal uit te liggen. Tele2 moet dit oplossen.

Reputatie 6
Badge +2

Voor de 100% heb ik ook een oplossing : gebruik data limieten app op android , data limit op 950 MB en alleen ( waarschuwing) ,en  gelijk een onnodige bestand downloaden en weer 1G bij bestelling en kan weer gamen. 

Dat is een mooie tijdelijke oplossing! Wij zijn achter de schermen aan het werk om hier naar te kijken en een passende oplossing te vinden.

De bundelbooster kan je aanvragen via MijnTele2 of per SMS (sms naar 1280 de tekst "NOG 1GB'’)!

Ik kan wel eerst eenmalig een bundelbooster activeren.

Waardeloos dat het nu niet meer hoger kan en zo weer moet, andere providers bieden geen alternatieven of keuzes. Allemaal 5GB en adverteren met onbeperkte data, hoop als de volgende generatie 5G komt dat ze dan wel iets meer gaan aanbieden. Alhoewel je nu al snel 5GB met 4G/5G kan verbruiken, binnen een paar minuten moet mogelijk zijn.

Dit forum draait ook op insided klik er maar eens op dan krijg je te zien join leading brands like: (o.a.) streamlabs, dit kun je gebruiken om live te streamen maar dan is ipv van 5GB 15GB wel handig want dat verbruikt wel wat data. Nu kun je dus haast niet meer of zeer moeilijk nog een lange live stream doen op YT,twitch etc. Alleen instagram en waarschijnlijk FB op lagere kwaliteit. Ik heb wel eens gestreamed vanaf mijn mobiele telefoons op Ultra HD 4k met 60 frames per seconden, dat hoef ik nu niet meer te gaan proberen. Terwijl de nieuwste telefoons al weer 8k ondersteunen, weet niet of YT live stream dat al ondersteund waarschijnlijk wel. Je kan wel dingen als bonding gebruiken en dan meerdere unlimited abo's of zelf prepaid en dan inet voor 1 dag enzo.

Ik snap wel dat hier gigantisch misbruik van is gemaakt door mensen die hun vaste interverbinding waarschijnlijk helemaal hadden opgezegd en hun pc's thuis aan hun mobiele telefoon hadden aangesloten, er zullen er nog wel zijn waarvan hun mobiele internet verbinding sneller is als wat ze vast hebben of kunnen krijgen. Jammer dat het zo weer moet om meteen de hele boel weer uit te schakelen. Ik was er al bang voor toen T-mobile Tele2 overnam. Nu zijn de mensen die af en toe eens een live streampje deden er de dupe van. Maarja andere providers blijven gewoon voorlopig maar vasthouden aan de 5GB, het is buiten NL weer allemaal anders. Of je moet ook kijken naar MVNO's enzo.

Je kan wel een klacht indienen maar ik ben geen jurist en dat zal wel heel lang gaan duren allemaal, bij de OPTA of consuwijzer.

Ohja ik las op tweakers volgens mij eens dat iemand een scriptje of iets had gemaakt om automatisch die bundelbooster op te waarderen zodra die bijna op is en mogelijk is, zal wel weer in de voorwaarden staan dat zoiets niet mag. En tele2 hoeft de app maar weer te veranderen of iets aan te passen en het werkt meteen niet meer, want je kan alleen nog maar via app of web een bundelbooster aan vragen.