beantwoord

MediaMarkt heeft contract ontbonden vanwege technische fout, waarom betaal ik door voor mijn telefoon?

• 1 september 2017
  • 11 reacties
  • 651 x bekeken

Beste forumleden/medewerkers van Tele2,

Op 15 december 2016 ben ik aangesloten op het Tele2 netwerk en heb in de MediaMarkt een abonnement afgesloten voor een iPhone 6S 16GB Space Grey. Ik was heel blij met mijn toestel en zelfs met de service van Tele2. Na verloop van tijd begon de telefoon mankementen te vertonen en is mijn telefoon ondertussen hiervoor al meer dan 6 keer ter reparatie opgestuurd geweest naar Zes Goes (volgens MediaMarkt een geautoriseerde Apple-reseller, wat achteraf niet zo was) en ze hebben, met alle respect, het toestel meer verkloot dan het al eigenlijk was? Op den duur kon ik net zo goed een oude iPhone 5 halen omdat mijn oude iPhone 6S niet meer van de nieuwste features voorzien was omdat 'het toestel ter reparatie was opgestuurd'. Flinke ruzie gemaakt bij de servicebalie omdat ze de telefoon wouden blijven opsturen. Ondertussen ongeveer 3 maanden zonder telefoon gezeten omdat de MediaMarkt zogenaamd geen leentoestel had, en dus 47 euro x3 heb moeten betalen voor niets; dit is zonder enige moeite toch betaald.

Na verloop van tijd heeft de MediaMarkt dan eindelijk mijn iPhone terug genomen en is de koopovereenkomst ontbonden. Ik heb nu een zelf gekochte iPhone 7 Plus en ik zie tot op heden nog steeds dat ik betaal voor een iPhone 6S die ik niet meer heb, omdat de MediaMarkt wettelijk verplicht was de aankoop te ontbinden en het verder niet met Tele2 heeft geregeld dat de aankoop is ontbonden en ik dus alleen zou moeten betalen voor sim-only? Ik betaal dus per maand sinds 25 april meer dan 22 euro (uit mijn hoofd gezegd, zie onderin topic bijlage) voor een iPhone die ik niet meer bezit, nu is aan mij de vraag hoe dit niet geregeld is? Ik heb inderdaad een contract getekend met een looptijd van 2 jaar, maar als ik een beetje opzoek rondom het web dan zie ik dat wanneer de koopovereenkomst is ontbonden dat het abonnement dan ook ontbonden moet worden. Dit is niet gebeurd en ik betaal al maanden lang voor iets waar ik niet voor hoef te betalen. Hier baal ik van.

De reden waarom ik hier nu pas mee kom is omdat mijn bereik de laatste tijd flink verslechterd is en ik niet meer optimaal gebruik kan maken van het 4G netwerk waar ik eigenlijk toch wel gebruik mee zou moeten maken. Ik ben al langs een Tele2 winkel geweest en alles zou verholpen moeten zijn volgens jullie collega's, echter zie ik er ook geen verandering in (ook niet in andere telefoons en op andere plaatsen). Er zijn voor mij dus meer redenen om over te stappen naar een ander netwerk, alleen kan ik dit abonnement dus niet opzeggen omdat mijn aankoop 5 maanden geleden ontbonden is en ik er alsnog voor betaal. Omdat ik een losse iPhone 7 Plus heb gekocht lijkt het mij niet dat ik nog 47 euro moet betalen voor alleen Unlimited Data en onbeperkt bellen/sms?

Ik zou graag antwoord willen ontvangen van wat hier mee gaat gebeuren, ik ga geen hoop gezeik en geruzie meer aan omdat ik dat al in de MediaMarkt had moeten doen. Consumenten hebben ook rechten alleen worden ze blijkbaar alleen leeg gerukt door geld te betalen, service wordt helaas niet geboden en zo kan de fout weer bij de consument liggen.

Bijlage:

icon

Beste antwoord door Hinke van Tele2 1 september 2017, 20:24

Hi reavsen,

Bedankt voor je aanvullende gegevens. Je geeft aan dat je een creditfactuur hebt opgevraagd bij MediaMarkt? Wat staat daar precies op?

Wat betreft jouw verhaal is er blijkbaar het één en ander tegen jouw gezegd wat niet waar gemaakt is. Ten eerste hebben wij nooit melding gehad van de MediaMarkt dat zij jouw toestel in beslag hebben genomen en betaal je om die reden dus nog steeds voor je toestel. Zij moeten hierover contact met ons opnemen, aangezien zij de tussenpersoon zijn. Daarnaast begrijp ik uit jouw verhaal dat zij hebben gezegd dat je een Sim Only zou overhouden, dit is echter ook onjuiste informatie geweest, aangezien dit niet mogelijk is. De bestelling had dan namelijk volledig geannuleerd moeten worden en vervolgens had MediaMarkt dus een nieuwe bestelling kunnen plaatsen. Enige nadeel daarbij is wel dat je dan je nummer niet kan behouden.

Ik vind het heel vervelend wat hier allemaal is gebeurd en kan niks anders zeggen dat je hierover contact moet opnemen met de MediaMarkt. Ik hoop dat ze dit natuurlijk correct afhandelen voor je.

Groetjes,

Hinke
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Ik heb ook zo een soortgelijk probleem gehad. Ze kunnen in dit geval niet moeilijk doen en mijn contract was ook onmiddellijk ontbonden. Ik ben zelf ook nieuw op dit forum en ik zal straks of in de loop van de dag nog een topic starten, maar wat jammer dat de moderatoren en de medewerkers van dit forum niet op dit topic reageren.

In ieder geval, zorg er voor dat je bewijs hebt dat de telefoon ook daadwerkelijk is ingeleverd. Dat moet dan genoeg zijn, althans was dit in mijn geval wel zo. Ik hoop ook dat je snel kan overstappen natuurlijk.

Succes 😪
Reputatie 7
Badge +4
Dit forum is door en voor klanten. Moderators pakken na een dag of zo ook wel topics op, maar het is geen directe klantenservice of chat, dat hebben ze alleen telefonisch. Moderators herken je trouwens aan NAAM plus "van Tele2"

Het is trouwens handig dat Matt zijn eigen topic opent. Kan toch een andere zaak zijn, want als Media Markt alle defecte toestellen oplost met ontbinding van contract, dat zou wel apart zijn. Tele2 heeft ze een verkoop - en toestelcommissie betaald om aan jou een toestel te kunnen leveren. Dat kunnen ze natuurlijk niet zomaar éénzijdig een contract stopzetten, ze zullen dat toch op de een of andere manier aan Tele2 moeten terugbetalen. Waarschijnlijk heeft Media Markt dat niet of nog niet goed geregeld. Zij zijn jouw verkoper, je moet inderdaad bij hen zijn om dit te laten regelen.
Reputatie 4
Badge
Hi reavsen,

Wat een uitgebreid verhaal, dank daarvoor! Ik begrijp dat je dus met MediaMarkt hebt afgesproken dat het toestelgedeelte niet meer betaald hoeft te worden aangezien zij het toestel hebben ingenomen? Ik zou graag even met je mee willen kijken of wij hier een melding van hebben gehad van de MediaMarkt.

Zou je mij de volgende gegevens in een privébericht kunnen sturen?
Naam
Adres
Postcode + Woonplaats
Geboortedatum
Klantnummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Hinke.

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Hinke
Beste Hinke,

Ik heb u een privébericht gestuurd.
Dit forum is door en voor klanten. Moderators pakken na een dag of zo ook wel topics op, maar het is geen directe klantenservice of chat, dat hebben ze alleen telefonisch. Moderators herken je trouwens aan NAAM plus "van Tele2"

Het is trouwens handig dat Matt zijn eigen topic opent. Kan toch een andere zaak zijn, want als Media Markt alle defecte toestellen oplost met ontbinding van contract, dat zou wel apart zijn. Tele2 heeft ze een verkoop - en toestelcommissie betaald om aan jou een toestel te kunnen leveren. Dat kunnen ze natuurlijk niet zomaar éénzijdig een contract stopzetten, ze zullen dat toch op de een of andere manier aan Tele2 moeten terugbetalen. Waarschijnlijk heeft Media Markt dat niet of nog niet goed geregeld. Zij zijn jouw verkoper, je moet inderdaad bij hen zijn om dit te laten regelen.

Bedankt voor je informatie. Ik weet dat MediaMarkt niet van het ontbinden van contracten is, en ik snap ook zeker je punt alleen in dit geval is dat dus wel gebeurd. Ik ken Matt niet persoonlijk en kan dus niet weten wat er is gebeurd in zijn situatie. Als de MediaMarkt slim was geweest hadden ze mij niet continu van de kastje naar de muur moeten sturen. Met andere woorden, ze konden mij ook hetzelfde toestel geven door ze om te ruilen. De Apple Store doet dit trouwens ook dus ik snap dan niet hoe MediaMarkt het niet voor elkaar krijgt om dit niet te kunnen regelen. Zeker na het 6 keer opsturen van je telefoon lijkt het probleem niet opgelost te zijn. Het zou handiger zijn als de MediaMarkt, net zoals in de Apple Store, diagnose-apparaten hebben voor de iPhones en iPads. Zal in ieder geval voordelig zijn met de telecom-bedrijven en de MediaMarkt zelf.
Reputatie 4
Badge
Hi reavsen,

Bedankt voor je aanvullende gegevens. Je geeft aan dat je een creditfactuur hebt opgevraagd bij MediaMarkt? Wat staat daar precies op?

Wat betreft jouw verhaal is er blijkbaar het één en ander tegen jouw gezegd wat niet waar gemaakt is. Ten eerste hebben wij nooit melding gehad van de MediaMarkt dat zij jouw toestel in beslag hebben genomen en betaal je om die reden dus nog steeds voor je toestel. Zij moeten hierover contact met ons opnemen, aangezien zij de tussenpersoon zijn. Daarnaast begrijp ik uit jouw verhaal dat zij hebben gezegd dat je een Sim Only zou overhouden, dit is echter ook onjuiste informatie geweest, aangezien dit niet mogelijk is. De bestelling had dan namelijk volledig geannuleerd moeten worden en vervolgens had MediaMarkt dus een nieuwe bestelling kunnen plaatsen. Enige nadeel daarbij is wel dat je dan je nummer niet kan behouden.

Ik vind het heel vervelend wat hier allemaal is gebeurd en kan niks anders zeggen dat je hierover contact moet opnemen met de MediaMarkt. Ik hoop dat ze dit natuurlijk correct afhandelen voor je.

Groetjes,

Hinke
Beste Hinke,

Het is mij allemaal nu even niet duidelijk. Wat de medewerker MediaMarkt tegen mij had gezegd klopt dus niet? Ze hebben dus ook echter nooit doorgegeven dat de iPhone ook echt in beslag is genomen door de MediaMarkt en de aankoopovereenkomst is ontbonden? Vaag van de MediaMarkt, ik zal ze mogen ook bellen en zeggen dat ze dit recht moeten zetten. Ik zelf, als normale klant van Tele2, kan de fout niet neerleggen bij Tele2 zelf omdat Tele2 voor het begin van dit topic hier nog niets over wist.

Kan tot op heden dan nog steeds mijn bestelling worden geannuleerd als de MediaMarkt hier jullie mee inlicht? Mijn nummer verliezen is in dit geval dan niet erg als mijn bestelling kan worden geannuleerd en ik dus niet meer voor iets betaal wat ik niet heb.

Groetjes,

Reavsen
Reputatie 4
Badge
Het klopt dat MediaMarkt inderdaad nooit contact heeft gehad met Tele2 hierover. Als je je nummer niet wilt behouden dan zullen ze dit ook moeten doorgeven, echter je hebt wel gebruik gemaakt van je abonnement dus die kosten zijn sowieso voor jou rekening. Echter de toestelkosten is een ander verhaal. Dit zal binnen Tele2 worden opgepakt zodra MediaMarkt contact opneemt, zij weten hun ingang bij Tele2 wel te vinden ;)

Zodra dit geregeld is kan je natuurlijk alsnog Sim Only krijgen van Tele2, dit kan ik voor je in orde maken zodra het plaatje met je huidige abonnement is afgerond.

Laat je even weten wat MediaMarkt heeft aangegeven? Dan kan ik het voor je in de gaten houden.

Groetjes,

Hinke
Beste Hinke,

Ik zal contact opzoeken met de MediaMarkt morgen en ze even uitleggen dat ze de volgende keer ook goede informatie moeten doorgeven aan de klanten. Abonnementskosten afkopen is niet echt een probleem nee, worden dan wel de toestelkosten van maart tot nu vergoed nadat MediaMarkt ook echt heeft aangegeven dat het toestel is ingenomen? Zou natuurlijk wel fijn zijn.

Ik houd je hiervan ook nog op de hoogte, komt goed.
Groetjes,

Reavsen.
Reputatie 4
Badge
Hi reavsen,

Als zij inderdaad bevestigen wat jij aan geeft, moeten wij inderdaad gaan kijken naar de toestelkosten van de afgelopen periode.

Ik hoor graag van je wanneer je contact hebt gehad met de MediaMarkt.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi reavsen,

Is er ondertussen contact geweest met de MediaMarkt?

Groetjes,

Hinke