Maximaal bereik, traag/geen internet.

• 5 december 2018
  • 6 reacties
  • 381 x bekeken

Ik heb in sommige (centrum) gebieden problemen met 4G internet. Ik heb eigenlijk altijd wel goed bereik, maar in het centrum gebied van bijvoorbeeld Leiden, waar ik werk, heb ik ontzettend vaak dat data gewoon traag of zelfs niet doorkomt bij "vol" bereik.
Dan heb ik het bijvoorbeeld niet over speedtests met wat minder megabitjes, want dat doet mij oprecht helemaal niets, maar gewoon praktisch merkbare vertragingen in Whatsapp, Spotify of bijvoorbeeld een spel als Pokemon die gewoon extreem traag reageren of gewoon niet reageren.
Kom ik goed en wel buiten het centrum heb ik geen problemen.

Zijn hier problemen bekend met capaciteit of iets dergelijks? Het stikt hier van de studenten dus ik kan me zomaar voorstellen dat de dichtheid van het aantal unlimited abonnementen bij tele2 vrij hoog is.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Ik heb inmiddels met de klantenservice wat instellingen doorgenomen en wat dingetjes aangepast.
Reputatie 7
Badge +4
Het blijft een shared medium. Als iedereen in dezelfde cell veel data gebruikt is de gemiddelde performance dus lager t.o.v. een cell waar minder enthousiaste gebruikers zijn.
Het blijft een shared medium. Als iedereen in dezelfde cell veel data gebruikt is de gemiddelde performance dus lager t.o.v. een cell waar minder enthousiaste gebruikers zijn.

Ik snap best dat er gewerkt moet worden met "wat" minder op piekmomenten en drukke gebieden maar het lijkt me ook niet de bedoeling dat er concreet gewacht moet worden op data die niet door komt (in structurele zin). Dan heb je in zo'n sector gewoon onvoldoende capaciteit.
Ik blijf gerommel houden hier in Leiden, ondanks de veranderde instellingen met de KS.

Ik heb ook mijn toestel maar gewoon compleet gereset gister, daarvan moet ik nog even het resultaat afwachten.
Reputatie 7
Badge +2
Het kan zijn dat de capaciteit inderdaad het probleem is.... De unlimited voor 25€ trekt erg veel mensen aan die normaal gesproken of een slechte ADSL verbinding zouden hebben of veel geld aan Ziggo moet betalen voor een werkbare verbinding, Tele2 monitort dat soort gebruik wel maar misschien niet agressief genoeg.

Soort gelijke probleem heb ik gehad in mijn omgeving, ineens was de 4G snelheid continu erg traag geworden... Het is nu inmiddels verholpen met plaatsen van een andere site in de buurt, maar natuurlijk het plaatsen van z'n site gebeurt niet overdag het is een lange proces.
Het kan zijn dat de capaciteit inderdaad het probleem is.... De unlimited voor 25€ trekt erg veel mensen aan die normaal gesproken of een slechte ADSL verbinding zouden hebben of veel geld aan Ziggo moet betalen voor een werkbare verbinding, Tele2 monitort dat soort gebruik wel maar misschien niet agressief genoeg.

Soort gelijke probleem heb ik gehad in mijn omgeving, ineens was de 4G snelheid continu erg traag geworden... Het is nu inmiddels verholpen met plaatsen van een andere site in de buurt, maar natuurlijk het plaatsen van z'n site gebeurt niet overdag het is een lange proces.

Lijkt het wel op, toestelreset heeft ook niet geholpen.
Dus tenzij mijn toestel structureel op vaste plekken de geest geeft lijkt het me wel een probleempje in het netwerk.