beantwoord

maritiem netwerk in het buitenland

• 9 november 2015
  • 43 reacties
  • 2218 x bekeken

Hoe is het mogelijk dat je kunt inloggen op een maritiem netwerk in Italie wat 4,10 euro per minuut kost, zonder dat je op zee of een meer zit. Zat gewoon aan het Gardameer en niet op het Gardameer. Dan kun je toch niet automatisch inloggen op een maritiem netwerk van 4,10 euro per minuut. Wie heeft daar ook ervaring mee hoe dat kan. Heb ook helemaal geen melding gekregen dat ik op een maritiem netwerk was verbonden.
icon

Beste antwoord door Kiko van Tele2 19 november 2015, 17:17

Hoi Paica,

Bedankt voor je gegevens.
Ik wil je verzekeren dat je de hoge kosten uit het buitenland niet hoeft te betalen. Ik ga nu met jouw gegevens aan de slag en ik hoop dat het snel allemaal rond is.
Ik wil je vragen om alle berichten die je nu nog binnen krijgt over dat je moet betalen als niet verzonden beschouwt.
Ik zal je op de hoogte houden.
Groetjes Kiko
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

43 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Dan heb je het over een Wifi netwerk neem ik aan. Want voice/data roamen kan alleen via een GSM provider.
De volgende vraag is dan hoe 'weet' je dat je op een maritiem netwerk zat/zit?
Hallo Raaf 12, nee geen wifi-netwerk. Gewoon mobiel. Maritiem netwerk heeft Tele2 mij vertelt dat daardoor de kosten zo hoog waren van 4,10 euro per minuut.
Wifi voor 4,10 per minuut lijkt me al heel vreemd Raaf12.
Reputatie 6
Badge +1
Ja dat is zo, maar dat is meer omdat ik de rest niet begrijp, dan slaat de fantasie toe. Niet best geef ik toe. Maar hoe kan je nu roamen met een tele2 sim op een netwerk waar zij geen contract mee hebben?
Reputatie 7
Badge +5
Is geen fantasie hoor, het is een geheel op zichzelf staand netwerk waar jij niet met je gewone accountje opkomt.
Ik vermoed eerder dat er bedoeld word vanuit de jachthaven gebeld (enige mast in de omgeving) en de jachthaven die kosten heeft berekend. (contract met Tele2 )
Hallo,
Opnieuw afgewezen door Tele2. Gewoon een lullig SMS met afgewezen. Moet je weer opnieuw bellen met de klantendienst en die weten ook alleen maar dat het opnieuw afgewezen is. Vorige week belde een medewerker van Tele2 met een anoniniem nummer en die was het met mij eens dat er iets vreemds aan de had was. Nu weet ik niet wie de medewerker geweest is maar ik krijg hem niet meer aan de lijn.
Op het moment dat ik in Italie kom krijg ik een SMS van Tele2 met de kosten voor bellen. Over maritiem bellen staat helemaal niets vermeld. Ook op de website van Tele2 kan ik nergens iets vinden over maritiem bellen. Dan kunnen ze dat toch niet berekenen. Gewoon afwijzen de klacht dat doet Tele2 geen reden waarom.Ik wet wel dat dit mijn laatste abonnement van Tele2. Ik vraag me alleen af of andere providers beter zijn, volgens mij zijn het allemaal.....
Reputatie 7
Badge +5
Overeenkomst met dit topic
Het is onmogelijk dat jij kosten bij Tele2 hebt gemaakt, gebruik van die verbinding is tussen jou en de eigenaar.
hoi, vertel dat maar tegen Tele2, ik moet meer als 200 euro betalen omdat ik met dat netwerk gebeld zou hebben.
Reputatie 7
Badge +5
Schriftelijk bezwaar indienen, Tele2 heeft uit te leggen hoe de vork in de steel zit (volgens hun)
Het te betwisten bedrag storneer je gelijk met de brief, gewone kosten wel betalen.
Een niet onderbouwde afwijzing per sms is onacceptabel.
Daarmee loop je naar en wetswinkel/je rechtsbijstand en laat die de vloer met ze aanvegen.
Reputatie 6
Badge +1
Ik kan er op de website van Tele2 niets over vinden maar dit is een zone 4 tarief en heet bij T-Mobile Maritiem en Satelliet.
Er wordt wel op geroamed, maar wordt weinig gebruikt zodat het wat verstopt is op de webpagina. Maar als gebruiker zie je dus wel bovenin het toestel dat je op een ander netwerk zit! In dit geval dat Italiaanse maritieme netwerk, Tim of GoS of GSM on Ships in het display.

Op de T-Mobile website staat zone 4 wel aangegeven.
https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/tarieven-in-buitenland en op de button zone 4 klikken

Zij roamen op

c/p

MCP: Maritime Communications partner (netwerkcode 901 12);
• MCP is beschikbaar op o.a. DFDS Ferries A/S en Stena Line (Noordzee/Kattegat). Op de factuur kun je deze service terugvinden onder de naam Maritiem.
• Manx Telecom Maritime: Pronto (netwerkcode 234 58) is beschikbaar op verschillende cruiseschepen in alle oceanen. Op de factuur kun je deze service terugvinden onder de naam Maritiem.
• TIM Italy Maritime: Tim of GoS of GSM on Ships in het display.
Ik kan er op de website Tele2 niets over vinden maar dit is een zone 4 tarief en heet bij T-Mobile Maritiem en Satelliet.
Er wordt wel op geroamed, maar wordt weinig gebruikt zodat het wat verstopt is op de webpagina. Maar als gebruiker zie je dus wel bovenin het toestel zien dat je op een ander netwerk zit! In dit geval dat Italiaanse maritieme netwerk.

Op de T-Mobile website staat zone 4 wel aangegeven.
https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/tarieven-in-buitenland en op de button zone 4 klikken

Zij roamen op

c/p

Als je op de website van Tele2 er niets over kunt vinden mogen ze het ook niet berekenen a 4,10 euro per minuut. Het moest niet mogelijk zijn om in te loggen in zo'n netwerk in Italie. Dit is een fout van Tele2 omdat ze niets hebben aangegeven op hun website en ook geen enkele communicatie naar mij als klant hebben gedaan, zijn zij verantwoordelijk voor deze absurde kosten en niet de klant.
Dat probeert Tele2 wel door alleen maar SMS te sturen met klacht afgewezen zonder verklaring, slaat ook nergens op. Al met al een heel vervelende situatie waar ik als klant al bijna meer dan een maand mee bezig ben. Ik heb wel wat anders te doen als steeds maar naar Tele2 te bellen. Zij bellen niet terug.

MCP: Maritime Communications partner (netwerkcode 901 12);
• MCP is beschikbaar op o.a. DFDS Ferries A/S en Stena Line (Noordzee/Kattegat). Op de factuur kun je deze service terugvinden onder de naam Maritiem.
• Manx Telecom Maritime: Pronto (netwerkcode 234 58) is beschikbaar op verschillende cruiseschepen in alle oceanen. Op de factuur kun je deze service terugvinden onder de naam Maritiem.
• TIM Italy Maritime: Tim of GoS of GSM on Ships in het display.
Reputatie 6
Badge +1
Is geen fantasie hoor, het is een geheel op zichzelf staand netwerk waar jij niet met je gewone accountje opkomt.
Ik vermoed eerder dat er bedoeld word vanuit de jachthaven gebeld (enige mast in de omgeving) en de jachthaven die kosten heeft berekend. (contract met Tele2 )

Na enig speurwerk blijkt er toch wel geroamed te worden, zie de rest van mijn bericht.
Reputatie 6
Badge +1
@Paica

Ik begrijp het helemaal en je hebt waarschijnlijk ter plaatse niet doorgehad dat je ineens van je vaste roaming 'partner ' in Italie werd doorgesluisd naar het sterkere netwerk van de maritieme Italiaan.
Handmatig een roaming partner kiezen is dan de oplossing. Maar daar heb je nu niets aan. Shit happens.
Ik hoop dat Tele2 dit oppikt en duidelijk op de website vermeld wat de zone 4 tarieven zijn.
Hallo Raaf,

Ze mogen het in elk geval niet doorbereken want het staat nergens op hun website. Ze zullen het moeten crediteren. Je bent wettelijk verplicht om alle kosten die gemaakt kunnen worden op je website te vermelden. Je kunt op hun website nergens iets vinden over een maritiem netwerk. Dus hebben ze geen poot om op te staan. Ik ga hier een rechtszaak van maken. Dan kijken we wat de rechter ervan vind.
Kijk hier maar eens, een site van de overheid betreffende mobiel bellen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telefonie/inhoud/regels-voor-kosten-mobiele-telefoon
Reputatie 6
Badge +1
Dat klopt providers zijn verplicht de tarieven bekend te maken evenals een waarschuwing te geven als in EU verband de roaming kosten 50 euro zijn. Een rechtzaak aanspannen is kostbaar.
Als je er met de after sales afdeling niet uitkomt kan je een brief met alle relevante gegevens sturen naar de directie van Tele2. Dat kan de zaak in een stroomversnelling brengen.
Ik vermoed dat in dit geval er een vergoeding toegekend zal worden. Inderdaad zou je na max €60,50 incl BTW afgesloten moeten zijn.
Hoi Siebel,
Daar denkt Tele2 toch anders over. Ik moet gewoon betalen. Hoe zit het met de melding dat je kunt bellen voor 26 cent in Italie. Daar krijg je toch een SMS van. Dan mag Tele2 toch geen 4,10 euro rekenen.
Groeten,
Paica
Klopt, maar voor maritieme netwerken is dat niet van toepassing. Ik vermoed echter dat hier iets anders aan de hand is.
Hallo Siebel,
Maar je kunt een klant toch niet 4,10 euro per minuut laten betalen zonder dat ik daar van op de hoogte. Er staat op de hele website van Tele2 niets over Maritieme netwerken. Als het niet op de website wordt gecommuniceerd mag Tele2 het ook niet doorberekenen. Ik als klant moet alles kunnen terugvinden op de website. Daar kan ik helemaal niets vinden. over maritieme netwerken.
Groeten,
Paica
Ik ga in elk geval de 274 euro niet betalen. Dan zal Tele2 wel met een incassobureau komen. Dan betaal ik nog niet. Dan gaat het naar de kantonrechter. Dan denk ik dat Tele2 dit verliest. Ik als consument mag maximaal 23 cent betalen in Italie. Bovendien zegt de overheid:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telefonie/inhoud/regels-voor-kosten-mobiele-telefoon
Groeten,
Paica
Reputatie 6
Badge +1
Je hebt gelijk maar een rechtsgang is langdurig en belastend. Ik adviseer je nogmaals de tele2 directie route te overwegen als het lagere echelon blijft dwarsliggen.
Klopt, zorg er in ieder geval voor dat je het klachten formulIer en vergoedingen formulier hebt ingevuld.
Hallo,
Die heb ik beiden al ingevuld, maar beiden zijn afgewezen.
Reputatie 5
Badge +4
Hallo Paica,

Je hebt je klacht bij Tele2 ingediend. En je klacht is afgewezen door Tele2. Dan heeft het geen zin om nog langer te klagen op dit Forum noch bij de Klantenservice van Tele2. Afgewezen = afgewezen.

Als je het daar (terecht) niet mee eens bent. Dan moet je een klacht indienen bij De Geschillencommissie Telecommunicatie.
Gezien de maximale tarieven voor bellen, sms-en en mobiel data-gebruik die in Europa gelden, zul je met een hele grote waarschijnlijkheid in het gelijk worden gesteld. Ook omdat de verplichte informatie-voorziening over tarieven vanuit Tele2 veruit onvoldoende is.

Weblink: De Geschillencommissie

Je moet wel klachtengeld betalen. Maar dat klachtengeld krijg je retour zodra je in het gelijk bent gesteld. Bij Tele2 Nederland b.v. / afdeling fakturen dien je een schriftelijk verzoek in om uitstel van betaling van de betreffende faktuur, zolang de zaak nog in behandeling is bij De Geschillencommssie Telecommunicatie in Den Haag. Het gaat dan om het betwiste faktuurbedrag. Niet om de reguliere maandelijkse abonnementkosten.

Lees de website van de Geschillencommissie Telecommunicatie grondig door.

Succes!

Herman Haasnoot
Hallo, ik heb er helemaal geen zin meer in om van alles te moeten doen. Ik doe vanaf nu helemaal niks meer. Ze zoeken het maar uit bij Tele2. Het heeft mij tijd genoeg gekost, wie betaald dat allemaal. Laat ze de factuur maar naar de deurwaarder doen dan zullen we wel eens zien wie er gelijk heeft. Ik ben er klaar mee met Tele2. Jammer genoeg moet ik nog een jaar blijven. Dat kan ik helaas dus niet opzeggen.